چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

وخامت وضعیت جسمی یک زندانی سیاسی کُرد

محمد امین عبداللهى، زندانى سیاسى کُرد اهل بوکان، با تبعید به زندان طبس، حدود دو سال است از امکان ملاقات با خانواده و فرزندش محروم شده است.

به گزارش خبرگزارى هرانا، علاوه بر شرایط دشوار این زندانى، خانواده وى به دلیل مشکلات مالى و بعد مسافت، امکان سفر براى ملاقات را ندارند.

یکى از نزدیکان این زندانى سیاسى می گود: فاصله بوکان تا طبس ١۵٠٠ کیلومتر است و یک خانواده که تنها نان آورش در زندان است، نمى تواند چنین فاصله اى را براى یک ملاقات یک ساعته طى کند.”

این زندانى سیاسى اخیرا طى نامه اى به مسئولین قضایى طبس درخواست رسیدگى و انتقال به زندانى نزدیک تر به محل سکونتش کرده است و تهدید کرده است که در غیر این صورت چاره اى جز اعتصاب غذا برایش نمى ماند.

یکى از برادران این زندانى سیاسى به نام محمد، در زندان ارومیه زیر تیغ اعدام قرار دارد و دیگرى به سربازى اعزام شده است، منبع نزدیک به خانواده وى در این رابطه گفت: “محمد امین پدر پیر هشتاد ساله اى دارد که نیازمند مراقبت است با دو فرزند خردسال که پدرانشان زندانى اند، یکى از برادرانش حکم اعدام دارد و برادر دیگر به سربازى اعزام شده است، الان کل خانواده و دو فرزند، عملا نه سرپرستى دارند و نه کار و درآمدى.”

محمد امین عبداللهى، در سال ١٣٨۴، هنگانى که ١٩ سال داشت، بازداشت و در دادگاه انقلاب شهر مهاباد به اتهام محاربه و درگیرى با مأموران دولتى، به تحمل ١٨ سال حبس و تبعید به زندان طبس، محکوم شده بود، وى حدود دو سال پیش از زندان ارومیه به زندان طبس تبعید شد.

زندان طبس زندانى کوچک با حدود ١٢٠ زندانى است که به جز دو تن، جرائم بقیه غیر سیاسى مى باشد و محمد امین عبداللهى به همراه زندانى سیاسى تبعیدى دیگرى به نام فخرالدین فرجى، برخلاف اصل تفکیک جرائم در این زندان نگهدارى مى شوند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.