سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

تجمعات اعتراضی مردم در شهرهای کُردستان ادامه دارد

قرار است تجمعات و اعتراضات مردم در شهرهای کُردستان تا آخر این هفته نیز ضمن فشار و فضای شدید امنیتی، ادامه پیدا کند.

به گزارش “زاگرُس پُست”، فعالین مدنی و سازماندهندگان تجمعات اعتراضی کُردستان اعلام داشته اند این اعتراضات تا روز جمعه 25 اردیبهشت ماه در تمامی شهرها ادامه خواهد داشد.

در این رابطه یکی از سازماندهندگان تجمعات اعتراضی که نخواست نامش فاش شود، به زاگرُس پُست اعلام کرد: متینگ های اعتراضی مردم در شهرهای کُردستان هر روز ساعت 5 عصر ادامه خواهد داشت.

این فعال کُرد همچنین اعلام کرد: این تجمعات قرار از روز جمعه بعد از نماز جماعت زیر نام “اتحاد مردم کُردستان از ایلام تا مهاباد” برگذار شود و شعارهای نیز زیر لوای “تاکید ورزیدن بر اجرای عدالت و برچیدن حرکت های زن ستیزانه” تعین شده است.

قابل یادآوریست، روز دوشنبه هفته گذشته یک دختر به نام “فریناز خسروی” در هتل “تارا” در شهر مهاباد به دلیل اینکه از طرف یکی از ماموران اطلاعات ایران مورد تجاوز قرار نگیرد از ساختمان هتل خود را به پایین پرتاب کرده و جانش را از دست داده است.

بعد از آن روز پنجشنبه 17 اردیبهشت ماه در شهر مهاباد تظاهرات وسیعی در مقابل هتل “تارا” برگذار و این هتل نیز به آتش کشیده شد که در نهایت با دخالت نیروهای ضد شورش جمهوری اسلامی تعدادی از تظاهرکنندگان زخمی و دهها تن دیگر دستگیر شدند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.