پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

نامعلوم بودن سرنوشت 19 فعال کُرد بازداشت شده

با گذشت نزدیک به دو هفته‌ی از بازداشت‌های جداگانه‌ی حدود ۱۹ نفر از فعالین مدنی، سیاسی و کارگری در مناطق کُردنشین، اما تاکنون این فعالین کُرد در وضعیت مبهمی به سر می‌بردند.

به گزارش ماف نیوز، در حال حاضر حداقل ۱۹ فعال کارگری کُرد در زندان‌های حکومت اسلامی ایران محبوس هستند که بسیاری از آنان در چند هفته‌ی اخیر بازداشت و با ضرب و شتم ماموران حکومتی به زندان منتقل شده‌اند.

هویت برخی از این دستگیرشدگان کُرد را “رضا امجدی، فواد زندی، منیژه صادقی، بهنام ابراهیم‌زاده، حامد محمودی‌نژاد، رسول بداقی، محمد جراحی، فردین میرکی، ریبوار عبدالهی، کوروش بخشنده، نظام صادقی، یوسف آب‌خرابات، آرام زندی و فرزاد مرادی‌نیا” عنوان کرده‌اند.

همچنین عصر روز سه‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ ماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی نیز مامورین امنیتى شهر سقز، “محمود صالحى” از فعالین کارگری و در شهر مهاباد نیز “عثمان اسماعیلى” دیگر فعال کارگرى را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

دو شهروند کُرد سلماسی به نامهای “محرم آلخانی و پژمان مامدی”” نیز در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری از سوی نیروهای وابسته به ستاد خبری اطلاعات در این شهرستان دستگیر شده بودند، که اتهامشان تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.

در شهرچالدران نیز “مجید قلیزاده” دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهران، در یک هفته‌ی اخیر به دلایلی واهی بازداشت شده است که پیشتر نیز چندین بار به دلیل انتقاد از نمایندگان کُرد در مجلس بازداشت شده بود.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.