چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

سازمان ملل: ایران دست‌‌کم از شش سال پیش به حوثی‌ها اسلحه می‌دهد

بر اساس گزارش محرمانه کارشناسان سازمان ملل متحد که به شورای امنیت این سازمان فرستاده شده، ایران دست‌کم از سال ١٣٨٨ مشغول مسلح کردن شورشیان حوثی شیعه‌مذهب یمن است.
به گزارش سازمان ملل متحد، این گزارش به دنبال تحقیق کارشناسان سازمان ملل درباره شناسایی یک کشتی ایرانی به نام “جهان” در سال ٩٢ از سوی دولت یمن است که برای شورشیان این کشور اسلحه می‌برد.
اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که کشتی “جهان” در ادامه دیگر کشتی‌هایی بوده که دست‌کم از شش سال پیش از طریق دریای یمن برای شورشیان یمن اسلحه می‌آورده است. این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که مبدأ این کشتی‌ها ایران بوده و این کشتی‌ها علاوه بر حوثی‌ها در یمن، مقصدهایی نیز در کشورهای همسایه داشته‌اند.
به غیر از کشتی “جهان”، کارشناسان سازمان ملل متحد ۵ کشتی دیگر ایرانی را شناسایی کرده‌اند که که برای حوثی‌ها اسلحه آورده‌اند.
همچنین این گزارش افشا کرده که در سال ٩٠ یک کشتی ماهیگری ایرانی، از سوی نیروهای دولت یمن توقیف شد که در آن ۹۰۰ راکت ضدتانک ساخت ایران وجود داشت و قرار بود به دست حوثی‌ها برسد.
گفتنی است سازمان ملل متحد که در سال ٨٦ با صدور قطعنامه‌ای ایران را از فروش اسلحه، و همه کشورها را نیز از هرگونه انتقال اسلحه ایرانی منع کرد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.