اعتصاب کارگران در مرز پرویزخان در استان کرمانشاه

دهها تن از کارگران کرمانشاهی در مرز پرویزخان، به دلیل عدم واریز کامل ماهیانه‌ی بیمه خود و همچنین عدم افزایش چهار ساله‌ی حقوق، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

به گزارش ماف نیوز، روز گذشته دهها کارگر بازارچه پرویزخان دست از کار کشیدند و تاکنون تلاش مقامات برای بازگرداندن کارگران به سر کار تا کنون بی نتیجه بوده است.

کارگران معترض در گفتگو با ماف نیوز، عدم واریز کامل ماهیانه بیمه کارگران و عدم افزایش چهار ساله‌ی حقوق خود را علت اصلی اعتصاب اعلام کرده اند. یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود گفته است: “تنها درخواستشان حق بیمه و واریز حقوقشان است و نمیتوانند با وعده و وعید، شکم زن و بچه‌شان را سیر کنند.”

این کارگر افزود: “ما خواستار واریز بیمه کامل ماهیانه و افزایش حقوق خود پس از چهار سال هستیم. مطابق اخبار دریافتی پروین فرماندار قصرشیرین قول داده باست اعتراض کارگران را به مقامات استان کرمانشاه منعکس کند.”

شرکت‌های نزدیک به سپاه پاسداران نیز از شرکتهایی هستند که به صورت انحصاری، مشغول تخلیه و بارگیری بازارچه پرویزخان هستند که بیش از ۵۰ کارگر را تحت پوشش خود دارند.

پرویزخان فعال ترین بازارچه ایران و مرز رسمی صادرات به کشور عراق و اقلیم کُردستان_عراق و یکی از بالاترین آمار صادرات غیرنفتی ایران را بخود اختصاص داده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.