یه‌ك شه‌ممه‌ 28 نیسان 2024

طی دو روز گذشته 27 تن در ایران اعدام شده اند

صبح امروز در زندان رجایی شهر کرج ١٩ زندانی که دوازده نفر آنها از زندان قزلحصار منتقل شده بودند، از طریق چوبه دار اعدام شدند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز سه شنبه در زندان رجایی شهر کرج، حکم اعدام ١٩ زندانی که قبلا به سلولهای انفرادی منتقل شده بودند، به اجرا درآمد، از این تعداد دوازده نفر از زندان قزلحصار به این زندان جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده بودند.
از طرفی دیگر بنابه گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر ایران، ١۶ زندانی دیگر جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی این زندان منتقل شده اند و قرار است سحرگاه فردا اعدام شوند.
گفتنی است که واحد مرکزى خبر وابسته به صدا و سیما روز دوشنبه اجراى حکم اعدام هشت نفر دیگر را در ندامتگاه مرکزى کرج را تایید کرده بود.
شایان ذکر است که تعدادى از خانواده هاى زندانیان محکوم به اعدام در زندان هاى رجایى شهر و قزل حصار کرج، روز دوشنبه به آخرین ملاقات با زندانیان فرا خوانده شده بودند.
اکثر این زندانیان به اتهام حمل و قاچاق مواد مخدر محکوم شده بودند. که تا اکنون اسامى چند تن از آنها بنامهای رضا قربانى، محمود ملکى، حمید فرجلو، احمد ملکى زاده و منصور غلام زاده و هویت بقیه هنوز نامشخص است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.