کشته شدن 5 تن از نیروهای جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان

در حمله افراد مسلح به نیروهای مرصاد (شاخه عملیاتی نیروی انتظامی) در شهرستان سرباز دستکم ۵ نفر کشته شدند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ؛ صبحگاه پنچ شنبه ۲۸ اسفند بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در روستای پیردان واقع در شهرستان سرباز سه نفر از نیروهای مرصاد کشته شدند و گزارشهای از حمله همزمان چند مهاجم مسلح و زخمی شدن تعداد دیگری از ماموران انتظامی وجود دارد.

به گفته یک منبع مطلع: مهاجمان پس از انفجار بمب کنار جاده‌ای که بر اثر آن اتومبیل نیروهای مرصاد نیروی انتظامی به شدت آسیب دید به سمت خودرو مرصاد دیگری که همراه هم بود آتش گشودند که بر اثر آن چند تن از نیروهای مرصاد زخمی شدند.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که ماموران امنیتی و انتظامی مسیرهای ورودی و خروجی منطقه پیردان را مسدود کرده و برای ساعاتی ازعبور و مرور مردم جلو گیری می‌کرده‌اند.

نیروهای مرصاد، یک شاخه عملیاتی نیروهای انتظامی است که در مناطق مختلف بلوچستان پایگاه دارد و فرماندهی اصلی آن در استان کرمان می‌باشد. این نیرو‌ها پس از سال ۸۸ که امنیت استان سیستان و بلوچستان به سپاه پاسداران سپرده شده است زیر نظر سپاه فعالیت می‌کنند.

ساعاتی پس از این حمله، یکی از گروههای مسلح مخالف دولت با انتشار بیانیه‌ای مسولیت این حمله را بعهده گرفت واز کشته شدن ۵ نفر از نیروهای مرصاد خبر داده است.

تا کنون وبسایت‌های وابسته به نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و مقامات مسئول به این موضوع اشاره‌ای نکرده‌اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.