سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

دستیار ویژه روحانی: در زندان‌ها و محاکم ايران حقوق بشر نقض می‌شود

دستیار ویژه رییس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی گفت: برخی کتاب نوشتن‌های تفرقه انگیزانه و هم‌چنین حرکت‌های برخی مداحان تبدیل به اسلحه و عملیات انتحاری می‌شود و این افراد بزرگترین خدمت را به دشمنان می‌کنند.

دستیار ویژه رییس جمهور دراموراقوام واقلیت‌های دینی درادامه اظهارکرد: وجود برخی ازاین موضوعات تفرقه انگیزانه ریشه دربدآموزی‌ها دارد و بعضی نیز به خاطرتحریکاتی است که سرویس‌های جاسوسی آن را مدیریت می‌کنند و مخصوصا شبکه‌های ضد تقریب که هزینه‌های سنگینی را هم دارند درحال فعالیتند.

یونسی گفت: مجمع تقریب ما پولی ندارد که بخواهد تلویزیون داشته باشد اما می‌بینیم که آن‌هایی که ازصبح تا شب علیه وحدت مسلمانان تبلیغ می‌کنند درحدود ۱۵شبکه تلویزیونی دارند و پول این شبکه‌ها را هم همان شیعه‌های انگلیسی که مقام رهبری فرمودند می‌دهند و شیعه انگلیسی به نظر من در راستای اسلام آمریکایی است. آمریکایی‌ها یک نوع اسلام را برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان درست کرده‌اند و انگلیسی‌ها یک نوع شیعه برای ایجاد دعوا میان شیعه و سنی ایجاد کردند و دراین میان اسرائیل بیشترازهمه سود می‌برد.

وی درادامه درپاسخ به سوالی درباره موضع‌گیری‌هایی که علیه ایران درباره حقوق بشر وجود دارد وهم‌چنین تمهیدات دولت تدبیروامید دراین راستا و دربخش حقوق شهروندی گفت: یکی از شعارهای اساسی این دولت پیگیری حقوق شهروندی بوده است. دراین راستا دولت سعی کرد رفتارعملی خود را براین مبنا قرار دهد چنان‌چه فضا را مقداری تغییر داده و درعرصه انتخابات نیزازهمه دیدگاه‌ها استفاده کرد ضمن این‌که درحوزه قومی نیز سعی کرد بهتر عمل کند.

یونسی با اشاره به آماده شدن پیش‌نویس قانون حقوق شهروندی اظهار کرد: باید این پیش نویس در زمان مناسب به مجلس ارائه شود البته ما باید مجلس آماده‌ای داشته باشیم و من بعید می‌دانم این مجلس این پیشنهاد دولت را تحمل و تصویب کند. باید مجلس بهتری درجهت لایحه حقوق شهروندی آماده شود.

وی درادامه با تاکید براین‌که دولت مصمم است به وعده‌های خود عمل کند گفت: رعایت حقوق شهروندی فقط دست دولت نیست وخیلی ازسازمان‌های دیگر باید همراهی کنند. درحالی‌که بعضی ازآن‌ها همراهی نمی‌کنند. تندروهایی هم وجود دارند که دراختیار هیچ‌کس نیستند و بسیاری از این تندروها درمراکز قدرت نفوذ کردند و خودشان عمل می‌کنند که البته به نام جمهوری اسلامی تمام می‌شود.

یونسی گفت: این تندروها برای جمهوری اسلامی مساله‌سازی می‌کنند و جمهوری اسلامی باید هزینه‌اش را دهد و ما دراین راستا درگذشته عملیات‌های خودسرانه زیاد داشتیم که مثلا یک بازجو و قاضی و یا مامورنظامی و انتظامی اشتباهی می‌کند و با اراده شخصی کاری انجام می دهد ولی به اسم نظام تمام می‌شود.

این گفته های یونسی باعث واکنش جناح تندرو داخل جمهوری اسلامی شده و رسانه های نزدیک به آنان, یوسفی را عامل دشمنان حکومت می دانند.

علی یونسی در دولت “محمد خاتمی” وزیر اطلاعات بود و در زمانی که او این پست را در اختیار داشت وضعیت اسفباری از لحاظ حقوق بشر بر جامعه ایران حاکم بود.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.