طی 10 روز گذشته حداقل 51 تن در ایران اعدام شده اند

21 زندانی در 3 زندان “عادل آباد شیراز, بم و بندرعباس” و طی روزهای شنبه و یکشنبه این هفته اعدام شدند و طی 10 روز اخیر نیز، حداقل 51 تن ازجمله 10 زندانی کُرد، که 5 تن از آنان سیاسی بودند، از طرف جمهوری اسلامی اعدام شدند و تا کنون هیچ مرجع حکومتی این خبر را تائید نکرده است.

بنا به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر ایران، در زندان بندرعباس طی 2 روز ۹ زندانی با جرایم مواد مخدر و قصاص به دار آویخته شدند سه تن از اعدام شدگان از بند ۱، چهار نفر از بند ۷ و دو نفر از بند ۲ این زندان بودند، اسامی زندانیان اعدام شده ای که هویت آنان تاکنون شناسایی شده است عبارت است از “سجادقوچانی اهل تهران ۲۷ ساله، محمد غلامی  اهل تبریز ۳۳ساله، محمد کاظم یزدانی دوبرون ۵۵ ساله اهل مشهد، علیرضا رزمی اهل بوشهر ۴۵ساله، مهدی شهدادی اهل ایرانشهر ۳۱ساله، موسی نکوی زاده اهل بندرعباس ۲۲ساله، قاسم مرادی زاده ۳۵ساله اهل یزد”.

همچنین بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا در زندان عادل آباد شیراز نیز ۹ زندانی که هویت آنان تاکنون شناسایی نشده به دار آویخته شدند، اعدام شدگان از متهمان جرایم مرتبط با مواد مخدر و قصاص بوده اند.

زندان مرکزی بم نیز در طی ۴۸ ساعت گذشته شاهد اعدام سه زندانی با جرایم مواد مخدر بود، “محمد حجت ابادی، رسول نادری و حسین میر دوست  فرزند شه بخش” هویت این سه زندانی اعلام شده است.

گفتنیست، بعد از بر سر کار آمدن دولت روحانی و به توافق نرسیدن روند مذاکرات اتمی ایران و غرب، آمار اعدام ها از طرف جمهوری اسلامی افزایش یافت و این در حالی بود، که روحانی وعده داده بود وضعیت حقوق بشر در جامعه ایران رو به بهبود برود، اما با این اعدام و قلع و قمع و دستگیریها، عیان شد که هیچ کدام از وعده وعیدهای جمهوری اسلامی به کلی و اصلاحطلبان حکومتی، قابل اعتماد نمی باشد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.