آخرین گزارشات از وضعیت 6 زندانی سیاسی محکوم به اعدام

اداره اطلاعات و دادگاه شهرهای مهاباد و سردشت، می گویند: هنوز حکم اعدام 3 تن از 6 زندانی سیاسی محکوم به اعدام اجرا نشده است.

بنا به گزارشات رسیده به “زاگرُس پُست”، بعد از پیگیری و تحقیق خانواده های “سیروان نژاوی و ابراهیم عیسی پوور” و مراجعه به اداره اطلاعات و دادگاه شهرهای مهاباد و سردشت، به آنها اعلام شده است که تا کنون این 2 زندانی سیاسی اعدام نشده اند.

در ادامه گزارش آمده: بعد از اینکه خانواده این 2 زندانی سیاسی به صورت مداوم به اداره اطلاعات و دادگاه شهرهای مهاباد و سردشت مراجعه می کنند، از طرف مسئولین این مراکز به آنها اعلام می شود: که تا کنون این زندانیان اعدام نشده و اگر حکم آنها اجرا شود از هیچ کسی باکی نداشته و خبر آن را منتشر می کنند.

در خبر دیگری یک منبع موثق به زاگرُس پُست اعلام کرد: تا کنون “یونس آقاییان” اعدام نشده و حکم اعدام وی به تعویق افتاده است.

در همین رابطه تعدادی از زندانیان سیاسی زندان مرکزی مهاباد، احتمال اجرا و بی خبری از سرنوشت این 6 فعال سیاسی کُرد محکوم به اعدام را شدیدا محکوم کرده و خواهان شفاف سازی در این مورد از جانب مراکز مربوطه شده اند، تا در این خصوص نگرانی ها و اضطراب خانواده ها و مردم کُردستان رفع گردد.

قابل یآداوریست: 6 تن از فعالین سیاسی کُرد به نام های: “علی افشاری، حبیب (رزگار) افشاری، سامان نسیم، سیروان نژاوی، ابراهیم عیسی پور و یونس آقاییان” از پیروان دین یارسان، چهارشنبه 29 بهمن ماه به منظور اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده و تا کنون هیچ خبری از سرنوشت آنان منتشر نشده است، اما اداره اطلاعات به خانواده “علی و حبیب افشاری و همچنین سامان نسیم” گفته است، برای دریافت جسد فرزندانشان به مراکز امنیتی و قضایی مراجعه کنند و تا زمان آماده کردن این خبر نیز، هیچ خبری فزون بر آن منتشر نشده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.