چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

هشدار کُردوساید به احزاب کُردستان ایران

بعد از ربودن یک سرلشکر عضو حزب دمکرات کُردستان عراق از جانب نیروهای سپاه پاسداران ایران در شهر حلبچه، “سازمان نظارت كُردوسايد (چاك ـ كميته شرق)” به احزاب کُردستان عراق هشدار می دهد.

کردوساید طی اطلاعیه ای احزاب کُردستان ایران که در کمپ های اقلیم کُردستان_عراق مستقر شده اند، در مورد تحرکات اخیر جمهوری اسلامی مطلع ساخته است.

در این اطلاعیه تاکید شده است، که سیاست های آمریکا باعث گردیده که ایران بیش از پیش در امور کشروهای منطقه دخالت کند و اگر مذاکرات اتمی مابین تهران و واشنگتن موفقیت آمیز نباشد، ایران واکنش نشان داده و برای برپایی آشوب در منطقه دست به هر کاری می زند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است، “دستگیر کردن سرلشکر “بهاالدین محمد” و 2 تن دیگر از رفقای وی توسط سپاه پاسداران، هشداری برای تمامی کُردهای کُردستان ایران ساکن سلیمانیه است و بویژه پیشمرگهای کومه له و دمکرات”.

بهاالدین محمد سرلشکر خانه نشین شده حزب دمکراتی کُردستان عراق می باشد که چند روز پیش همراه 2 تن از محافظانش در منطقه نورول اورامان، از طرف نیروهای سپاه پاسداران ایران دستگیر شده و بعد از چند ساعت آزاد شدند.

این سازمان همچنین تاکید می کند، که کاملا مطلع تحرکات ایران و همکارانش می باشد و امیدوار است نیروهای کُرد، همکاری و هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند و کاملا مواظب خود باشند.

“سازمان نظارت كُردوسايد (چاك ـ كميته شرق)” یک سازمان مستقل می باشد و در مورد مسائل جنایت ژینوساید و جنگ و جنایت علیه بشریت و نقض تمامی حقوق مردم کُردستان فعالیت می کند. این سازمان از سال 2002 فعالیت می کند و در اکثر کشورهای اروپایی و بخشه های گوناگون کُردستان دارای دفتر و نمایندگی می باشد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.