پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

ربودن و زندانی کردن 2 فعال مدنی و کارگری کُرد

“رامین رضایی” فعال مدنی طی احضار به اجرای احکام شهر تکاب بازداشت و برای اجرای حکم ۹۱ روز زندان خود به زندان مهاباد منتقل شد.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، “رامین رضایی” فعال مدتی اهل تکاب طی روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن ماه پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام شهر تکاب بازداشت و برای سپری کردن دوران محکومیت خود به زندان مهاباد منتقل شد.

وی در تاریخ ۱۶ شهریور ماه سال ۹۰  توسط ماموران امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۲ مرداد ماه سال ۹۲ در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی احمد جوادی‌کیا به اتهام تبلیغ علیه نظام به نود و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

همچنین همین منبع طی خبری دیگر منتشر کرد، اداره اطلاعات سنندج در پی پیگیریهای خانواده “زانیار باغیان” دیگر فعال کارگری سنندجی تایید کرد که این شهروند از روز ۱۲ بهمن ماه در بازداشت این نهاد به سر می‌برد.

“زانیار باغیان” فعال کارگری اهل سنندج روز یکشنبه مورخ ۱۲ بهمن ماه به قصد رفتن به محل کار از منزل خارج و ناپدید شد، در پی نگرانیهای خانواده و مراجعه به ارگانهای امنیتی سرانجام روز دوشنبه اداره اطلاعات سنندج بازداشت این فعال کارگری را توسط این نهاد امنیتی تایید نموده، با اینحال از دلیل بازداشت و وضعیت اطلاعی در دست نیست.

بنا به گزارش رسیده به “زاگرُس پُست”، “مهرداد امین‌وزیری” فعال کارگری اهل شهر سنندج امروز یکشنبه 12 بهمن ماه طی تماس تلفنی به دادگاه جمهوری اسلامی در این شهر احضار شد.

لازم به ذکر است، هر ساله و در بهمن ماه فعالین کارگری در شهرهای کُردستان و علل خصوص شهر سنندج از طرف ارگان های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی مورد فشار و تعقیب قرار می گیرند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.