پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

بی خبری از وضعیت یک فعال مدنی در بند

یک فعال مدنی که 2 ماه پیش توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر شده بود، تا کنون از وضعیت وی هیچ خبری درج نشده است.

گزارش رسیده به “زاگرُس پُست” حاکی از آن است،” مجید مقدم” فعال مدنی که چهارشنبه شب 12 آذرماه 1393، در منزل پدری‌اش در تهران بازداشت و به بند 2_الف زندان اوین منتقل شد، اکنون در بی خبری مطلق بسر می برد.

به گفته یکی از اعضای خانواده وی، ماموران لباش شخصی وسایل شخصی، رسیور، سی دی، فلش مموری و چند کتاب متعلق به مجید را ضبط و بعد از صورت جلسه با خود برده اند.

“کاوه طاهری” یکی از فعالین حقوق بشر به “زاگرُس پُست” اعلام کرد، اتهاماتی وارده به مجید مقدم بدین ترتیب می باشد:تبلیغ علیه نظام، خروج غیرقانونی از کشور، نداشتن کارت پایان خدمت سربازی.
مجید مقدم، ۲۹ ساله، پیش از این نیز به دلیل شرکت در اعتراض‌های پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸، توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر و به بازداشتگاه کهریزک منتقل شده بود و در مورد تجاوزهای مامورین داخل زندان ویدیوی را منتشر و بعد از انتشار این ویدیو بازداشت و تا کنون از سرنوشت وی خبری در دسترس نیست.
در بازداشتگاه کهریزک دست‌کم چهار نفر از معترضان به نتیجه انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران، به‌ نام‌های امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و رامین آقازاده قهرمانی کشته شدند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.