چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

انجام دادن 2 هزار عملیات علیه کاسبکاران در استان آذربایجان غربی

طی 10 ماه نخست امسال بیش از 2 هزار عملایت کشف و ضبظ وسایل کاسبکاران در استان آذربایجان صورت پذیرفته است.

طبق گفته “شهرام عباسی” فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی، طی 10 ماه نخست امسال بیش از 2 هزار عملیات کشف و ضبط وسایل کاسبکاران که وی از آنها به عنوان (قاچاقچی) یاد کرده است، صورت گرفته است.

وی در ادامه می افزاید، طی این عملیات ها ” بیش از یک میلیون لیتر سوخت، 3 هزار و 684 متر پارچه، 40 هزار ثوب البسه، 22 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، 7 هزار و 909 راس احشام و 324 هزار و 478 نخ اجناس دخانی” در سراسر استان کشف شد.

از طرف دیگر مدیر کل تعزیرات این استان می گوید، با رسیدگی به دو پرونده کاسبکاران (قاچاقچی) در تعزیرات حکومتی میاندوآب و مهاباد جریمه 849 میلیون ریالی برای متهمان دو پرونده صادر شده است.

بر اساس گفته های وی، شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی میاندوآب،‌ پس از سیر مراحل قانونی پرونده با توجه به دفاعیات بلاوجه متهم حکم به ضبط کالا و پرداخت جریمه نقدی به میزان 38 میلیون و 928 به نفع دولت ختم شده و یک کامیون در شهر مهاباد که حامل 12 هزار قلم انواع لوازم آرایشی بوده است کشف و بعد از رسیدگی به پرونده ضمن توقیف تمامی وسایل آنها این کاسبکار به 46 میلیون 100 هزار تومان جریمه محکوم شده است.

گفتنیست: هر روزه کاسبکاران و کولبران در مرزهای هر 4 استان کُردنشین “ایلام، کرمانشاه، کُردستان و آذربایجان غربی” از جانب نیروهای جمهوری اسلامی مورد یورش قرار گرفته و این کاسبکاران که تنها به دلیل امرار معاش خانواده هایشان دست به این کار می زنند، همواره متحمل خسارات جانی و مالی می شوند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.