چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

جان سپردن 2 کولبر کُرد به دلیل سرما و یخبندان شدید

2 کولبر کُرد به مناطق مرزی مابین شهر پیرانشهر و اقلیم کُردستان_عراق، به دلیل سرمای شدید و یخ بندان جانشان را از دست دادند.

بنا به گزارش منابع خبری، 2 کولبر به نامهای “ابراهیم محمدزاده” 40 ساله و “ابراهیم پایمرد” 27 ساله، که در منطقه مرزی مشغول شغل کولبری بوده اند، در کوهستانهای “برینی” و در مکانی به نام “کانی خدا” به دلیل سرما و یخبندان طاقت فرسا جانشان را از دست داده اند.

همچنین گفته می شود: این دو کولبر ازدواج کرده و دارای چند فرزند می باشند و ساکن روستاهای منطقه “لاجان” از توابع شهر پیرانشهر هستند.

همچنین سال گذشته نیز در بهمن ماه 3 کولبر کُرد دیگر در منطقه “کیله شین” شهر اشنویه و 2 کولبر دیگر در مناطق مرزی ارومیه به دلیل سرما و یخ بندان شدید جانشان را از دست داده اند.

فقر و نبود فرصت شغلی و سیاست های تبعیض آمیز و واپسگرایانه علیه استانهای کُردنشین داخل ایران وضعیت مردم منطقه را به گونه ای دچار مشکل کرده است، که برای امرار معاش به شغل پر مخاطره کولبری و کاسبکاری در مرزها روی می آورند، که بجز انفجار مین، مواد منفجره و شلیک مستقیم نیروهای جمهوری اسلامی، مداوم کاسبکاران و کولبران کُرد قربانی مسایل این چنینی شده و متحمل خسارات جانی و مالی می شوند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.