جان سپردن 54 کارگر و قربانی شدن 152 زن در اقلیم کُردستان

طبق بیانیه سازمان کارگران ساختمانی کُردستان/ عراق طی سال 2014 میلادی 54 کارگر به دلیل حوادث کاری و نبود امنیت کاری جانشان را از دست دادخ و صدها کارگر دیگر نیز به همین دلیل گشته اند.

سازمان کارگران ساختمان سازی در کُردستان اعلام داشته است: خطرات محیط کار و قربانی شدن کارگران بر عهده حکومت اقلیم کُردستان و کارفرمایان می باشد, همچنین این سازمان تاکید کرده و تداوم خود بر مبارزه و تلاش برای احقاق حقوق و مطالبات کارگران مستمر خواهد ساخت و تلاش بر این دارد تا شروط سلامتی محیط کار را فراهم سازد.

همچنین “کوردو عبدالله” مدیرکل سازمان مقابله با اعمال خشونت علیه زنان، در سال 2014 سی زن در سه استان اقلیم کُردستان کشته شده اند و 41 زن دیگر نیز خودکشی کرده اند؛ 88 زن نیز طی این مدت اقدام به خودسوزی کرده اند.

به گفته “کوردو عبدالله” در سال 2014 همچنین شش هزار و 176 شکایت از سوی زنان اقلیم کُردستان در مورد اعمال خشونت علیه آنان به ثبت رسیده است که 127 شکایت آن در مورد تعرض جنسی بوده است.

وی افزوده است که تعداد شکایات زنان در سال 2014 نسبت به سال قبل از آن به میزان 1784 مورد بیشتر بوده است. او علت افزایش شکایتها را چنین عنوان کرد که سازامان آنها از مراجع قضایی خواسته است شکایات مروبط به خشونتهای خانگی علیه زنان را نیز به اطلاع آنها برسانند.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.