چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

افزایش 100%ی آمار طلاق در شهرستان “بانه”

آمار طلاق در شهرستان بانه طی ٩ ماه نخست سال جاری با افزایش دوبرابری و همچنین آمار ازدواج در این شهرستان نیز با کاهش مواجه بود‌ەاند.

بر اساس آمارهای ادارەی ثبت احوال بانه، آمار طلاق در این شهرستان طی ٩ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش، با افزایش ١٠٠ درصدی روبرو بودە است.

آمارهای ادارەی ثبت احوال بانه نشانگر این می‌باشند که طی ٩ ماه نخست سال جاری، به ازای هر ٤،٥ ازداواج یک مورد طلاق به ثبت رسیده است.

ثبت یک مورد طلاق به ازای ٤،٥ زدواج در ٩ ماه نخست سال جاری درحالیست که طی مدت مشابه سال گذشته، به ازای هر ٧ ازدواج یک طلاق روی دادە بود.

آمار منتشرە از سوی ادارەی ثبت احوال بانه حاکی از این می‌باشد که در مدت ٩ ماه نخست امسال، ٢٣٦ مورد طلاق در بانه به ثبت رسیده و این درحالی می‌باشد که سال ٩٢ این آمار ١١٩ مورد گزارش شده بود.

آمار مربوط به ازدواج نیز در بانه طی سال جاری نسبت به سال گذشته روندی روبە نزول داشته و از ١١٢٧ مورد سال گذشته به ١٠٦٧ مورد کاهش یافتە است.

با استناد به آمارهای موجود، روند افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در استان کردستان همچنان ادامە داشته و هم‌اکنون به ازای هر ٥ ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسد.

مسائل بیکاری و اعتیاد از مهمترین عوامل طلاق محسوب می‌شوند و با توجه به افزایش معتادین به مواد مخدر و بیکاری با نرخ بالا در کردستان، این استان از لحاظ آمارهای مربوط به طلاق در صدر استان‌های ایران قرار گرفتە است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.