چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

احظار, بازداشت و ضرب و شتم 15 کولبر و کاسبکار کُرد

7 کولبر کُرد در شهر “سلماس” از طرف دادگاه جمهوری اسلامی به دادگاه احظارشده و 6 کولبر دیگر در شهر “جوانرود” نیز بازداشت و یک کولبر دیگر در همین شهر بعد از ضرب و شتم, تمامی وسایل و سروت و سامانش از طرف نیروهای انتظامی ضبط شده است.

 

طی گزارش رسیده به “زاگرس پست”, بعد از اینکه طی روزهای اخیر یک کولبر کُرد اهل شهر “سلماس” به نام “آزاد باطمانی” فرزند افروز 30 ساله و اهل روستای “دشوان” از طرف نیروهای جمهوری اسلامی مورد حمله مسلحانه قرار می گیرد و جانش را از دست می دهد و تمامی ۷ کولبری را که به همراه وی بوده‌اند را احضار و با تعهد کتبی، آنها را متهد به عدم ادامه‌ی کولبری کرده است.

 

همچنین 6 کولبر دیگر اهل منطقه “ازگله” از توابع شهر “جوانرود” به دلیل درگیری با نیروهای رژیم در حین ضبط وسایل و اموالشان دستگیر و به زندان “دیزل آباد” شهر کرمانشاه انتقال یافته اند و برای آزادی موقت آنان 100 میلیون وثیقه تعین شده است.

 

در همین رابطه و بازهم در شهر “جوانرود” یک کولبر دیگر به نام “ابراهیم زارعی” که در تلاش برای عبور از مرز بوده است, بعد از بازداشت و ضرب و شتم از طرف نیروهای انتظامی, تمامی اموالش نیز ضبط شده و 2 تن از اسب های بارکش وی نیز از طرف این نیروها کشته شده اند.

 

شایانی ذکر است, کمتر روزی پیش می آید که کولبران و کاسبکاران در مرزهای کُردستان و از جانب نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی مورد یورش قرار نگیرند و جان آنان به مخاطره می افتد و اموالشان نیز ضبط و نقض می شود.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.