چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

لغو مجوز نمایشگاه آثار فرهاد پیربال از سوی دانشگاه ایلام

نمایشگاه کتاب “فرهاد پیربال”، نویسنده‌ی مشهور کُرد که بنا بود روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۶ و هفتم دی‌ماه در دانشگاه ایلام برگزار شود از سوی مسئولان این دانشگاه لغو مجوز گردید.

نمایشگاه آثار “فرهاد پیربال” (نویسنده‌ی سرشناس کُرد) که بنابه برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تحت نظر “کانون دانشجویان هنردوست ایلام” برگزاری می‌شُد به صورت غیر منتظره‌ای توسط معاونت امور فرهنگی دانشگاه ایلام لغو گردید.

مجوز نمایشگاه کتاب آثار این نویسنده‌ی کُرد، پیشتر در روز ۲۵ آبان‌ماه سال جاری طی نامه‌ای رسمی از سوی “شورای رسیدگی به امور کانون‌ها” صادر و ابلاغ گردیده بود.

در این نمایشگاه که به صورت خودجوش از سوی دانشجویان ایلام برگزاری میشد، قرار بر این بود که تمامی آثار این نویسنده‌ی کُرد در آن به نمایش گذاشته شود که از هر اثر، تنها ۵ نسخه در آن نمایشگاه به نمایش گذاشته شده تا این آثار در میان دانشجویان ایلام شناخته شوند و حتی هیچ هماهنگی با این نویسنده‌ صورت نگرفته بود بلکه تنها جهت شناساندن آثار وی بوده است.

این تصمیم معاونت امور فرهنگی دانشگاه ایلام مبنی بر لغوِ امتیاز نمایشگاه آثار فرهاد پیربال، در حالی اجرایی می‌شود که تمام هزینه‌های نمایشگاه أعم از تبلیغات و ملزومات سالن نمایشگاه از طرف دانشگاه در اختیار این دانشجویان قرار داده شده بود و دلایل این تصمیم تاکنون نامعلوم است.

ﻓﺮﻫﺎﺩ ﭘﯿﺮﺑﺎﻝ ﺷﺎﻋﺮ، ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﻭ ﭘﮋﻭﻫﺸﮕﺮ ﮐُﺮﺩ، ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۹۶۱ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ اربیل ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷﺪ که ﺁﺛﺎﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺍﺭﺯﻧﺪﻩﺍﯼ ﺩﺭ ﺷﻌﺮ، ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ، ﺭﻣﺎﻥ، ﻧﻤﺎﯾﺸﻨﺎﻣﻪ ﻭ ﭘﮋﻭﻫﺶﻫﺎﯼ ﺍﺩﺑﯽ ﻭ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪﮐُﺮﺩﻫﺎ ﺧﻠﻖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.