پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

ملا مسجد یکی از روستاهای اطراف شهر “سقز” به مردم اهانت می کند

ملا مسجد یکی از روستاهای اطراف شهر “سقز” در استان کردستان, که مدت 8 ماه است از جانب شورای روحانیت جمهوری اسلامی برای این پست انتصاب شده است, به ساکنان این روستا و عللخصوص جسد یکی از ساکنان بی احترامی و اهانت کرده است.

 

بر پایه گزارش رسیده به “زاگرس پست” ملای روستای “تورجان” به نام “ملا رحمت” بعد از مرگ یکی از ساکنان روستا به نام “حسن شامحمدی” اعلام کرده است, مردم نباید بر مزار حسن حظور به عمل رسانند, زیرا او به دلیل اینکه نماز نخوانده است, فردی کافر و محارب بوده است.

 

این سخان ملا رحمت خشم ساکنان روستای تورجان را برانگیخته و اعلام کرده اند, در اسرع وقت ایشان باید این روستا را ترک بکند.

 

همچنین گفته می شود ملا رحمت با فشار و اسرار خود در مدرسه روستای تورجان کلاس قرآن برای دانش آموزان دایر کرده و به همین دلیل والدین آنان از او شکایت کرده و اعلام کرده اند, که ما نمی خواهیم فرزندانمان به زور وادار به خواندن قرآن شوند. در همین حال چند نفر از این ملا دفاع کرده اند و از وی حمایت می کنند تا به ساکنان روستا بی احترامی و هتاکی کند و نام این افراد نزد “زاگرس پست” محفوظ می باشد.

 

شایان ذکر است روستای تورجان یکی از روستاهای شهر سقز است که شمار زیادی از ساکنانش به جنبش رهایی بخش کردستان و عللخصوص جریان “کومه له” ملحق شده و این مسئله همواره طی چند دهه گذشته نگرانی و واهمه جمهوری اسلامی را در پی داشته است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.