پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

سالار و سامان غزالی از زندان مهاباد آزاد شدند

سالار و سامان غزالی، دو زندانی سیاسی از زندان مهاباد آزاد شدند. این دو شهروند تابستان سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان مهاباد منتقل شدند. برادران غزالی اواسط دی‌ماه ۹۹، توسط دادگاه انقلاب مهاباد محاکمه و پس از تسلیم به رای هرکدام به ۲ سال زندان محکوم شدند.

دیروز چهارشنبه ۹ تیرماه، سالار و سامان غزالی دو زندانی سیاسی از زندان مهاباد آزاد شدند. آزادی زودهنگام این شهروندان پس از ۹ ماه تحمل حبس با قرار گرفتن در لیست آزادی های موسوم به «عفو» صورت گرفته است.

سالار و سامان غزالی، اواخر دی‌ماه سال گذشته، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جواد غلامی از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم اسلامی ایران و تبلیغ علیه رژیم” هر یک به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند. حکم صادره پس از تسلیم به رای برای هرکدام از این شهروندان به ۲۴ ماه حبس تعزیری تغییر پیدا کرد.

اتهامات مطروحه علیه سالار و سامان غزالی که نسب برادری دارند، اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم اسلامی ایران و تبلیغ علیه رژیم، عنوان شده است.

این دو زندانی روز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه ۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ٧۵ روز بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات ارومیه به زندان مهاباد منتقل شدند.

سامان غزالی دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه بروجرد و سالار غزالی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه است.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …