پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

با پایان ایام مرخصی، چهار زندانی سیاسی به زندان نقده بازگشتند

شیرکو آگوشی، یعقوب زردشوانه، واحد علی‌ نژاد و نادر ضیایی‌ فر چهار زندانی سیاسی، با پایان ایام مرخصی به زندان نقده بازگشتند. این زندانیان چندی پیش از زندان نقده به مرخصی اعزام شده بودند.

در روزهای اخیر، چهار زندانی سیاسی به نام‌های شیرکو آگوشی، یعقوب زردشوانه، واحد علی‌نژاد و نادر ضیایی‌فر، با پایان ایام مرخصی به زندان نقده بازگشتند.

شیرکو آگوشی در تاریخ ۶ اردیبهشت‌‌ماه امسال، یعقوب زردشوانه اواسط اردیبهشت جاری و همچنین واحد علی‌نژاد و نادر ضیایی‌فر در تاریخ ۵ اردیبهشت‌ ۱۴۰۰، از زندان نقده به مرخصی اعزام شده بودند.

شیرکو آگوشی در تاریخ ۹ شهریورماه ٩٨، پس از زخمی شدن توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و سپس از بابت اتهام عضویت در یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم اسلامی توسط دادگاه انقلاب پیرانشهر به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

همچنین یعقوب زردشوانه زندانی سیاسی اهل اشنویه در سال ۹۸ با اتهاماتی مرتبط به همکاری با یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم اسلامی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم و سپس جهت تحمل حکم به زندان اشنویه منتقل شد. وی به همراه ۲ زندانی دیگر در مهرماه سال گذشته بدون اطلاع قبلی از زندان اشنویه به زندان نقده منتقل شد.

بعلاوه واحد علی‌نژاد در تابستان ٩٧ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی به صورت موقت با تودیع وثیقه آزاد شد. وی سپس در اوایل دی‌ماه ۹۸ توسط دادگاه انقلاب اشنویه به اتهام عضویت در یکی از احزاب کرخستانی مخالف رژیم اسلامی به شش سال حبس تعزیری محکوم و نهایتا در شهریور ۹۹ جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان نقده منتقل شد.

نادر ضیایی‌فر نیز پیشتر توسط دادگاه انقلاب اشنویه به اتهام عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام به سه سال حبس تعزیری محکوم و در تاریخ ۲ شهریورماه ۹۹ جهت اجرای حکم حبس به زندان نقده منتقل شد. نادر ضیایی‌فر فرزند محمد و اهل روستای ملاعیسی از توابع منطقه دشت بیل شهر اشنویه و همچنین واحد علی‌نژاد فرزند محمد، اهل شهر اشنویه است.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …