چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

 ۳ زندانی سیاسی در کرمانشاه به مرخصی اعزام شدند

اسماعیل مریدی، نبی‌الله محمدی و هدایت سیدزاده، زندانیان سیاسی محبوس در زندان دیزل آباد کرمانشاه به مرخصی اعزام شدند. این شهروندان در خردادماه ۹۴ بازداشت و در همان سال هر یک به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

دیروز دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹، سه زندانی سیاسی در زندان دیزل آباد کرمانشاه به مرخصی اعزام شدند.

هویت این شهروندان اسماعیل مریدی، نبی‌الله محمدی و هدایت سیدزاده عنوان شده است.

اوایل بهمن امسال دستگاه قضایی رژیم در استان کرمانشاه با آزادی مشروط این زندانیان سیاسی، مخالفت کرد. این سه زندانی بیش از نیمی از دوران محکومیت ۱۰ سال حبس خود را در این زندان سپری کرده‌اند.

از میان آنها اسماعیل مریدی، در تاریخ ۲۴ فروردین ۹۹، در اعتراض به محرومیت از اعزام به مرخصی و عدم رسیدگی به درخواست آزادی مشروط، به مدت ده روز اعتصاب غذا کرد.

این شهروندان که همگی از اهالی شهر ثلاث باباجانی هستند، در تاریخ ۷ خردادماه ۹۴، توسط ماموران امنیتی در کرمانشاه بازداشت و پس از مدتی با اتمام مراحل بازجویی به زندان دیزل‌آباد این شهر منتقل شدند.

این افراد در سال ۹۴، از بابت اتهام عضویت در یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم اسلامی ایران در شعبه‌ی ۴ دادگاه انقلاب کرمانشاه محاکمه و هر یک به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند. احکام آنها بعد از اعتراض، در شعبه ۹ دادگاه تجدیدنظر استان کرمانشاه عینا تایید شدند.

این سه زندانی سیاسی کرد از زمان بازداشت تاکنون یک بار در تاریخ ۳ خرداد ۹۹، به مدت ده روز به مرخصی اعزام شده و مجددا با پایان مرخصی به زندان بازگشته‌اند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …