پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

آزادی ۷ شهروند بازداشتی از زندان ارومیه با تودیع قرار وثیقه

سوران حسین زاده، سیروان نوری، شپول خضری، افشین مام احمدی، فریدون موسی پور، فرهاد موسی پور و بهمن یوسف زاده، هفت شهروند بازداشتی امروز یکشنبه ۱۷ اسفندماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان ارومیه آزاد شدند.

امروز یکشنبه ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۹، سوران حسین زاده، سیروان نوری، شپول خضری، افشین مام احمدی، فریدون موسی پور، فرهاد موسی پور، بهمن یوسف زاده با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان ارومیه آزاد شدند.

ماموران اطلاعات سپاه در تاریخ ۲۰ دیماه امسال شپول خضری، سیروان نوری، سوران حسین‌زاده و افشین مام احمدی را در مهاباد، فرهاد موسی پور، فریدون موسی پور و بهمن یوسف زاده را در شهر ربط واقع در شهر سردشت بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل کردند.

این شهروندان که در جریان مراحل بازجویی به همکاری با یکی از احزاب کردستانی ‌مخالف رژیم اسلامی ایران متهم شده‌اند، نهایتا طی هفته‌های گذشته با اتمام مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شده بودند.

از میان این افراد فریدون موسی‌پور فرزند رحیم، شهروند اهل ربط واقع در شهر سردشت و از مدیران و دبیر زبان انگلیسی آموزشگاه زبان ریزمان و بهمن یوسف زاده فرزند حمزه، دانشجوی دانشگاه پیام نور مهاباد است. سوران حسین زاده، شهروند اهل مهاباد است که در زمینه تئاتر فعالیت دارد. شپول خضری و سیروان نوری نیز از شهروندان اهل مهاباد هستند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …