۲۱میلیون نفر حاشیه ‌نشین در ایران وجود دارد

حسن لطفی عضو مجلس رژیم اسلامی ایران دیروز گفت: افزایش بی‌رویه حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن، نشان می‌دهد که به وضعیت عمرانی و اشتغال روستاها و شهرهای کوچک توجه نشده، در حال حاضر بیش از ۲۱میلیون نفر حاشیه‌نشین داریم.

وی گفت: هفته گذشته استاندار تهران مصاحبه کرد و گفت که ۲۰۰هزار نفر هر سال به جمعیت تهران اضافه می‌شود این یعنی نبود امکانات عمرانی در روستاها و شهرها، نبود امکانات آموزشی بهداشتی و سایر مسائل.

عضو مجلس رژیم گفت: اگر ما به وضعیت نابسامان عمرانی روستاها و شهرهای کوچک توجه نکنیم حاشیه‌نشینی هم‌چنان اضافه خواهد شد.

پیش از این محمدرضا محبوب‌فر، یکی دیگر از مسئولان رژیم گفته بود: در سال۱۳۹۶ حدود ۴۰درصد از جمعیت شهری ایران، حاشیه‌نشین و بدمسکن بودند اما امروز پس از ۳سال یعنی در سال۱۳۹۹ همزمان با تورم و گرانی در بخش مسکن، افزایش اجاره ‌بها و… میزان حاشیه‌نشینی در کشور به ۴۵درصد رسیده است.

وی افزود: اگر این ۴۵درصد را نسبت به جمعیت ۸۵میلیون نفری ایران حساب کنیم، امروز بیش از ۳۸میلیون نفر حاشیه‌نشین و بدمسکن هستند که نشان می‌دهد میزان حاشیه‌نشینی در کشور به‌دلیل سیاست‌های غلط و مشکلات اقتصادی، افزایش معناداری داشته و خبر از وقوع نابرابریهای اجتماعی و تبعیض در داخل سیستم اقتصادی کشور می‌دهد.

وی افزود: از کل جمعیت حاشیه‌نشین کشور، ۲۰درصد (یعنی بیش از ۷ و نیم میلیون نفر) از آنها در اطراف و حاشیه آرامستان ها زندگی می‌کنند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …