چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

 اندیشه صدری به زندان سنندج و سکینه پروانه به زندان قوچان منتقل شدند

اندیشه صدری، دانش آموخته هنر اهل سنندج که در تاریخ ۱۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بود، روز شنبه ۳ آبان‌ماه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان زندان سنندج منتقل شد.

روز شنبه ۳ آبان‌ماه ۱۳۹۹، اندیشه صدری، فعال اجتماعی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان زندان سنندج منتقل شد.

اندیشه صدری طی تماس کوتاهی با خانواده خود به آنها گفته است که روز شنبه از زندان اوین به کانون اصلاح و تربیت سنندج معروف به بند زنان زندان سنندج منتقل شده و قرار است توسط ماموران اداره اطلاعات سنندج نیز مورد بازجویی قرار بگیرد.”

اندیشه صدری روز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه امسال توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

همزمان با بازداشت خانم صدری شبنم آشوری، الوار قلی وند، ندا پیرخضرانیان، آرش جوهری و لقمان پیرخضرانیان نیز در تهران بازداشت شدند. از میان این افراد شبنم آشوری روز سه‌شنبه ۶ آبان با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد و از وضعیت دیگر بازداشت شدگان کماکان اطلاعی در دست نیست.

از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه خانم صدری تا زمان تنظیم این گزارش کماکان اطلاعی در دست نیست.

این شهروندان از فعالان اجتماعی هستند که در حوزه مسائل و مطالبات کارگران فعالیت دارند.

همچنین سکینه پروانه، زندانی سیاسی که دوران محکومیت ۵ سال حبس خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کرد، روز سه‌شنبه از زندان اوین به زندان قوچان اعزام شد.

روز سه‌شنبه ۶ آبان‌ماه ۱۳۹۹، سکینه پروانه، زندانی سیاسی کرد از بند زنان زندان اوین به زندان قوچان اعزام شد.

سکینه پروانه در نیمه دوم سال ۹۸ توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و پس از یک هفته نگهداری در بازداشتگاهی در مریوان و ۳ روز در سنندج، به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تهران موسوم به بند ۲_الف زندان اوین منتقل شد. خانم پروانه پس از چند روز به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و سپس اوایل اسفند ۹۹ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی فروردین امسال در پی شعارنویسی در زندان اوین همراه با توهین و ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی به مدت چهار روز با دستبند و پابند در سلول انفرادی این زندان نگهداری شده و سپس به بیمارستان روان‌درمانی امین‌آباد در تهران منتقل و پس از ۲۵ روز به بند قرنطینه زندان قرچک ورامین منتقل شد. او اواسط تیرماه امسال از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

سکینه خانم پروانه نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “عضویت در جریانات معاند نظام با هدف بر هم زدن امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و از باب مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت از عضویت در جریانات سیاسی محکوم شد. گفته می شود که پرونده دیگری نیز همچنان برای خانم پروانه مفتوح است.

سکینه پروانه پیشتر طی یادداشتی که توسط هرانا منتشر شد، روند بازداشت و آخرین وضعیت خود را شرح داد. خانم پروانه در بخشی از یادداشت خود گفته بود: «من به عنوان یک شهروند حتی از داشتن وکیل مدافع نیز محروم شدم و وکیل من آقای پیام درفشان نیز اخیرا بازداشت شده است.»

سکینه پروانه، فرزند حسن، متولد ۱۳۶۷ از کردهای کرمانج اهل استان خراسان رضوی است.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …