چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

وزارت اطلاعات خطاب به چنگیز قدم خیری: با ما همکاری کن درمان می‌شوی

اداره اطلاعات کامیاران اعزام چنگیز قدم خیری، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان مسجدسلیمان به مرخصی درمانی جهت انجام عمل جراحی را مشروط به همکاری وی با این نهاد امنیتی کرده است. از سوی دیگر مسئولان زندان مسجدسلیمان نیز با اعزام او به بیمارستان و انجام عمل جراحی به بهانه شیوع کرونا در ایران مخالفت می‌کنند. این زندانی سیاسی به دلیل نارسایی و عفونت کلیه نیازمند عمل جراحی است و پزشکی قانونی اهواز و مسجدسلیمان نیز با نوشتن نامه‌ای بر ضرورت انجام عمل جراحی تاکید کرده‌اند.

“چنگیز قدم خیری از ۲ سال گذشته با نارسایی و عفونت کلیوی مواجه است و با وجود تاییدیه‌های پزشکی قانونی اهواز و مسجدسلیمان مبنی بر لزوم انجام عمل جراحی تاکنون از درمان محروم مانده است.

چنگیز قدم خیری هر روز یا یک روز در میان در بهداری است و تنها برای رفع عفونت و کاهش عوارض ظاهری بیماری به او پنی‌سیلین و دگزامتازون تزریق می‌کنند. وقتی هم دردش زیاد شود مانند ۳ اعزام صورت گرفته در دو سال اخیر به بیمارستان به او مورفین تزریق می‌کنند. چندی پیش پزشک متخصص زندان با دادستان مسجدسلیمان تماس گرفته و از ضرورت انجام جراحی گفته است.

دادستان مسجد سلیمان هم با دادستان کامیاران، فردی به نام جعفری تماس گرفته و او نیز همه چیز را به تصمیم اداره اطلاعات وابسته دانسته. در نهایت خانواده آقای قدم خیری به اداره اطلاعات کامیاران مراجعه کردند تا پیگیر اعزام او شوند و اداره اطلاعات پیغام داد چنگیز با ما تماس بگیرد. پس از تماس چنگیز قدم خیری با اداره اطلاعات، ماموران به او گفتند تنها در صورتی با اعزام و درمان‌ات موافقت می‌کنیم که با ما همکاری کنی. در واقع از بیماری و درد او برای همکاری و جاسوسی برای اطلاعات سوءاستفاده کرده و گروکشی می‌کنند”.

چنگیز قدم خیری متولد ۱۳۶۷ که در سال ۱۳۹۰ بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شده بود، پس از تحمل دو سال حبس به زندان مسجد سلیمان تبعید شد.

این زندانی پس از برگزاری چند جلسه محاکمه توسط دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی بابایی به اتهام محاربه از طریق عضویت در کومله زحمتکشان کردستان به ۴۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …