عضو شورای شهر: روزانه حدود ۱۰۰ نفر از قربانیان کرونا در تهران دفن می‌شوند

یک عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که روزانه بین ۷۰ تا بالای ۱۰۰ نفر از بیماران جان‌باخته بر اثر ابتلا در این شهر به کرونا دفن می‌شوند.

ناهید خداکرمی در مصاحبه با شماره روز چهارشنبه ۲۷ فروردین روزنامه شرق گفت: «روزانه در بهترین شرایط ۷۰ نفر‌ و در بدترین شرایط کمی بالاتر از ۱۰۰ نفر در تهران بر اثر ابتلا به کووید- ۱۹ جان می‌سپارند».

او درباره تفاوت آمار وزارت بهداشت و آماری که شورای شهر تهران در اختیار دارد گفت که پاسخ تست برخی از جان‌باختگان بعد از دفن مشخص می‌شود و همچنین دلیل برخی از این افراد «دیسترس تنفسی یا همان رنج تنفسی» قید می‌شود.

بر اساس تخمین اعلام شده از سوی این عضو شورای شهر مشخص می‌شود که از اسفند پارسال بین چهار هزار تا ۵۶۰۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا در تهران جان باخته‌اند.

با این حال بر اساس آمار وزارت بهداشت، در کل ایران ۴۷۷۷ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت، نیز گفته که در دو روز اخیر یک سوم تعداد جان‌باختگان کل کشور مربوط به شهر تهران بوده است.

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، روز ۲۴ فروردین خبر داده بود که در بهشت زهرا قطعه جدیدی برای جان‌باختگان مبتلا به کرونا آماده شده و تاکنون قبرچینی ۱۰ هزار قبر جدید در این قطعه انجام شده است.

خبرگزاریھای غیرە حکومتی فاش کردەاند کە، تا کنون حدود ٣٠ ھزار نفر بە دلیل ابتلا بە کرونا در ایران جانشان از دست دادەاند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …