تجمع اعتراضی کارگران شهرداری مریوان و کارگران پروژە ابتقال آب نقدە

روز شنبە تعدادی از کارگران شهرداری شهر مریوان در اعتراض بە پرداخت نشدن مطالباتشان، در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.

بنا بە گزارش رسیدە بە آژانس خبری زاگروس پست: روز شنبه ۱۹ مردادماه ، تعداد صد نفر از کارگران شهرداری مریوان به نمایندگی از جانب ۶۰۰ کارگر دیگر شهرداری این شهر، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.

بە گفتەی تعدادی چند از کارگران، تعدادی از ما عیدی سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ را نگرفته‌ایم؛ از سال ۹۶ و ۹۷  اضافه‌کار طلبکاریم و از ابتدای سال نیز فقط ۲ میلیون تومان حقوق گرفته‌ایم که یک میلیون تومان آن بعد از ۵ ماه که از ابتدای سال می‌گذرد در روز پنجشنبه ۱۷ مرداد به حساب ما واریز شده است.

تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران شهرداری در شرایطی اتفاق می‌افتد که شهرداری مریوان ادعا می‌کند با کمبود نقدینگی روبروست و پولی در بساط نیست.

کارگران شهرداری مریوان در بهمن‌ماه و اسفند‌ماه  سال ۹۷ نیز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌های عقب‌افتاده خود ۵ تجمع اعتراضی برگزار کردند. در آن تجمعات اعتراضی کارگران ۱۸ ماه حقوق عقب افتاده طلبکار بودند و در کل سال ۹۷ فقط ۴ میلیون تومان به آنها پرداخت شده بود.

طی چند سال اخیر شهرداری مریوان از پرداخت معوقات مزدی کارگران خودداری کرده و مسئولین آن و شورای شهر مریوان تنها با متهم کردن یکدیگر شانه از زیر بار مسئولیت خالی می‌کنند.

از سوی دیگر کارگران پروژه انتقال آب سد “کانی سیو” به دریاچه ارومیه در “بیگم قلعه ” در نقده برای چندمین روز متوالی در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه خود به اعتصاب شان ادامه دادند. این کارگران که شمار آنها ۱۲۰ نفر است ۵ ماه حقوق نگرفته اند.

 

 

 

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …