درخواست برکناری مشاور خامنه‌ای در تظاهرات گسترده دانشجویان تهران

صدها نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد و علوم و تحقیقات تهران روز شنبه ٨ دی ماە در اعتراض به کشته شدن ١٠ نفر از دانشجویان در حادثه اتوبوس، در تهران تجمع کرده و خواستار برکناری علی‌اکبر ولایتی، رئیس دانشگاه آزاد و مشاور علی خامنه‌ای شدند.


بر پایەی اخبار و تصاویر پخش شدە در رسانەها و شبکەهای اجتماعی تعداد زیادی از دانشجویان معترض،در اعتراض بە کشتە شدن دە نفر و زخمی شدن ٢٠ دانشجوی دیگر در حادثە اتوبوس، خواستار محاکمە مسئولان و مقصران جان باختن دانشجویان هستند.
روز گذشتە همزمان با گستردە شدن شمار دانشجویان معترض، نیروهای امنیتی رژیم نیز حضور چشمگیری در دانشگاه علوم و تحقیقات داشته تا مانع از خروج دانشجویان معترض از دانشگاه و کشیده شدن اعتراضات به دیگر مناطق تهران شوند.
روز سه‌شنبه یک اتوبوس حامل دانشجویان در کوهپایه‌های کوه‌های البرز در شمال غرب تهران از مسیر خود خارج شده، واژگون شده و سپس به یک ستون سیمانی برخورد کرد. این موضوع سبب کشته شدن دە دانشجو و زخمی شدن بیست دانشجوی دیگر شد.
دانشگاه اعلام کرد دلیل این حادثه سکته قلبی راننده اتوبوس بوده است. این ادعا در شبکه‌های اجتماعی از سوی دانشجویان رد شد و آنها دلیل این امر را فرسودگی اتوبوس و ناامن بودن جاده‌ها توصیف کردند.
ایران از جمله کشورهایی است که نرخ مرگ و میر در اثر حوادث جاده‌ای در آن بالاست، و در ردەی هفت کشور جهان در این زمینە است.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …