پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

حمایت فعالان جنبش مخالفت با انتقال آب کارون از کارگران فولاد اهواز

در ٣٦مین روز اعتراضات کارگران فولاد اهواز با حضور فعالان جنبش مخالفت با انتقال آب کارون که دست نوشته‌ای با این شعار”کارگران و کارون قربانیان خصوصی‌سازی”را حمل می‌کرند، همراه بود.

شنبه ٢٤ اذرماە، پس از گذشت بیش از یک ماه از آغاز اعتراضات کارگران شرکت گروه ملی فولاد اهواز، فعالان محیط زیست استان نیز با اعلام مخالفت مجدد خود با انتقال آب از سرشاخه های کارون، ضمن حضور در تظاهرات کارگران، حمایت خود را از مطالبات آنان اعلام کردند.

فعالان جنبش مخالفت با انتقال آب کارون در حالی کارون و کارگران را قربانی خصوصی‌سازی دانستند که تمامی طرح‌های انتقال آب کارون توسط شرکت‌های در ظاهر خصوصی متعلق به سپاه پاسداران اجرا شده‌اند.
این نخستین بار است که فعالان و مطالبه‌گران غیرکارگری با حضور در میان کارگران ضمن مطرح کردن خواسته‌های خود از مطالبات کارگران نیز حمایت می‌کنند.
جنبش مخالفت با انتقال آب کارون، پیوسته به طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه کارون معترض بوده و آنها را ظالمانه و نابودکننده محیط زیست منطقه می‌دانند.
کارگران شعارهایی مانند: “کلیدساز دروغگو، کلید تدبیرت کو؟”، “همشهری به گوش باش ما کارگریم نه اوباش”، “کشور ما دزدخونه است توی جهان نمونه است” سر دادند. همچنین روی یکی از بنرهایی که حمل می‌کردند نوشته شده بود: آیا سکوت مسئولان نشانه همراهی آنها با مافیا نیست؟
مطابق اخبار منتشر شده تاکنون پرسنل این شرکت به دلیل تداوم اعتراضات به شکل‌های مختلف مورد اتهام و تهدید قرار گرفته‌اند تا به حضور خود در خیابان‌ها پایان دهند.
مطالبات کوتاه مدت کارگران شرکت گروه ملی فولاد اهواز، پرداخت شدن حقوق است و مطالبات بلندمدت آنها نیز شامل؛ دولتی شدن دوباره شرکت و باز پس گرفتن آن از بخش خصوصی، استمرار تولید و ورود مستمر شمش و اسلب فولاد، راه‌اندازی تمام خطوط تولید و تهیه تجهیزات و قطعات مورد نیاز، حل مشکل بیمه کارگران می‌باشد.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …