گرانتر شدن نرخ دلار در بازار ایران همزمان با سخنرانی دونالد ترامپ

هم‌زمان با سخنرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در آن به شدت از سیاست‌های خارجی ایران انتقاد کرد، قیمت دلار در بازار آزاد تهران از مرز ١٧هزار تومان گذشت.

به گزارش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایران، شامگاه سه‌شنبه ٣ مهر، قیمت هر دلار در بازار آزاد ایران به ١٧١٢٠تومان رسید،در روزهای اخیر بار دیگر قیمت دلار در ایران سیر صعودی به خود گرفت.به نظر می‌رسد این روند به خاطر نزدیک شدن زمان اجرای بسته دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران باشد که شامل صنعت نفت و بانک مرکزی ایران هم می‌شود.

ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحدُ رهبران ایران را بە سرقت اموال مردم این کشور متهم کرد و گفت که آن‌ها این اموال را صرف تامین مالی تروریسم در منطقه می‌کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: رهبران ایران از تروریسم در منطقه پشتیبانی مالی می‌کنند…آن‌ها میلیاردها دلار از اموال ملت را به سرقت برده و صرف حمایت از تروریسم می‌کنند.

ترامپ درباره توافق هسته‌ای (برجام)نیز گفت: توافق هسته‌ای پیروزی برای رهبران ایران بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای استراتژیک میان آمریکا، کشورهای خلیج، اردن و مصر خبر داد.

دونالد ترامپ با تاکید بر اینکه آمریکا استقلال و آزادی را حمایت و همه انواع دیکتاتوری را محکوم می‌کند، گفت: سیاست جدید ما در خاورمیانه آغاز یک تغییر تاریخی خواهد بود.

ترامپ از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که ایرانی‌ها پیش از دیدار با او، گزینه‌ای غیر از تغییر رفتار پیش‌ رو ندارد.او گفت: تا زمانی که روششان را تغییر ندهند با آن‌ها دیدار نمی‌کنم.باور دارم گزینه‌ای در پیش رو ندارند.امیدواریم روابط خوبی با ایران داشته باشیم اما این امر در حال حاضر رخ نمی‌‌دهد.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …