چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

آزادی یک تن در کرمانشاه / بازداشت ۱۱ تن دیگر در شهر های مختلف کردستان

یک شهروند کرمانشاهی پس از طی مراحل بازجویی با تودیع وثیقه آزاد شد. همزمان یک شهروند دیگر در شهر اشنویه، یک تن در سنندج، یک تن در پاوه، شش نفر در کرمانشاه و دو نفر هم در بوکان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

بر اساس  گزارش ها،  روز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷، «ابوالفضل جعفری» از اهالی کرمانشاه بعد از طی مراحل بازجویی با تودیع وثیقه آزاد شد.

او‌ روز ۱۳ تیر در خیابان شریعتی کرمانشاه از سوی ماموران امنیتی در محل کارش در کارگاه نقاشی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» بازداشت شده بود.

“ابوالفضل جعفری” پیش از این نیز در دی‌ماه ۹۶ یک بار به اتهام سازمان‌دادن اعتراضات نسبت به گرانی در کرمانشاه مورد بازجویی قرار گرفته بود.

در خبری دیگر از بوکان گزارش شده است که روز شنبه ۱۶ تیرماه، دو برادر به نامهای «عزیز رشیدی» ۲۷ ساله و «آمانج رشیدی» ۲۹ ساله پس از بازگشت از اقلیم کردستان عراق در منزل پدرشان از سوی ماموران اطلاعات شهر بوکان بدون ارائه‌ی مجوز قانونی دستگیر شدند.

از سنندج هم گزارش شده است که روز جمعه ۱۵ تیر، نیروهای وزارت اطلاعات یک فعال مدنی به نام «ارسلان هدایتی» از اهالی قروه را به دلایل نامعلومی بازداشت و سپس به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

روز قبل از آن یعنی در تاریخ ۱۴ تیرماه هم ۵ تن از فعالین مدنی در کرمانشاه به نامهای «شهریار طهماسبی» از اهالی کرمانشاه، «اردشیر موسوی» از اهالی کرمانشاه، «مصطفی باقری آشنا» از اهالی اسدآباد همدان، «مهدی آزادبخت» از اهالی کوهدشت و «بیژن گراوند» از اهالی کوهدشت در پی اقدام به برگزاری یک همایش ادبی تحت عنوان «خویندوان» بدون دریافت مجوز از ارگانهای امنیتی، بازداشت شدند.

همزمان یک تن دیگر به نام «خداکرم امینی» از اهالی کرمانشاه به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.

در شهرستان‌ پاوه هم روز ۱۳ تیرماه یک فعال محیط زیست به نام «عرفان رشیدی» پس از تفتیش محل سکونتش توسط نیروهای وابسته به وزارت اطلاعات دستگیر و به بازداشتگاه این ارگان امنیتی در کرمانشاه منتقل شد. او‌ از زمان بازداشت، تنها در تماس کوتاهی توانسته است محل نگه‌داری خود را به اطلاع خانواده‌اش برساند.

همان روز نیروهای وزارت اطلاعات در اشنویه یک شهروند دیگر به نام «صابر خلیفه» فرزند اسماعیل را به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» پس از بازرسی محل سکونتش بازداشت و وی را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

منتظر اخبار جدید در  زمینه ی بازداشت ها در کردستان  باشید.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …