اخبار و گزارشات کارگری 18 آذر 1395


تهاجمي جديد به اعتراضات اجتماعي در حال شكل گيري است

شانزدهم آذر امسال فضای دانشگاهها برای برگزاری مراسم مستقل دانشجویان بسیار امنیتی بود. در پی انتشار بیانیه شوراهای صنفی دانشجویان که نشان از خیز جدیدی در مبارزات دانشجویی است، اعتراضات چندی در دانشگاهها برگزار شد  ولي نيروهاي حكومتي با راه انداختن مراسم دولتی در حد برگزاری یک جشن و دادن گل به دانشجویان و سخنرانی وابستگان و گسترش جو امنيتي تلاش كردند  تا روز دانشجو را از محتوای مبارزاتی آن علیه استبداد و دیکتاتوری خالی کرده و از آن مراسمي بي محتوا براي تبليغات حكومتي بسازند تا مبارزات واقعي  دانشجوئي را سركوب كنند.

هفتهی قبل نیز شاهد دو تهاجم وحشيانه نيروهاي امنيتي و لباسشخصي به تجمع كانون نويسندگان ايران و تجمع اعتراضی اعضائ سنديكاي شر كت واحد بودیم. اين نوع اعمال غيرانساني هر چند سابقهاي طولاني در برخوردهاي پليسي دارد اما از اين جهت بي سابقه بود كه تجمعكنندگان قبل از رسیدن به محل تجمع مورد ضرب و شتم بسيار شديد قرار گرفتند. تجمع کانون نویسندگان در سالگرد مرگ پوینده و مختاری و در اعتراض به قتلهای زنجیرهای و تجمع شرکت واحد در اعتراض به عدم رسیدگی به اختلاس در تعاونی مسکن رانندگان شرکت اتوبوسرانی صورت گرفته بود.

این برخوردهای پلیسی و خشونت بار نشان از پیش بینی اعتراضات گسترده مردمی علیه انواع فشارهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، بی حقوقیها، حق کشیها، تبعیضها، فسادها و دزدیهایی است که هر روز بیش از پیش افشا میشوند و به جای آنکه مرتکبان این جرایم به مجازات برسند، افشاکنندگان به زندان میروند.

اما تاریخ نشان داده که حتا پیشدستی کردن در سرکوب بیرحمانه اعتراضات مردم به جان آمده، نیز نمیتواند از اعتلای این مبارزات و اعتراضات جلوگیری کند زیرا فشارها که از حد بگذرند دیگر مردم چیزی برای از دست دادن نخواهند داشت.

کانون مدافعان حقوق کارگر

17 آذر

 

 

اعتصاب کارگران شرکت رژین صنعت در فاز ۱۷و۱۸ منطقه پارس جنوبی عسلویه

گزارش خبرنگار پیام سندیکا از پارس جنوبی

کارگران ایران زمین از  سیستم پیمانکاری و منپاوری خشمگین هستند و دامنه اعتصابات را گسترش می دهند و خواهان گرفتن حقوق قانونی خود هستند.

از حدود دقیقن سه هفته پیش، اعتصاب کارکنان و پیمانکاران شرکت رژین صنعت فاز ۱۷و۱۸ منطقه پارس جنوبی عسلویه شروع شده است که از دست کارفرما (آی.پی.ام.آی) به دلیل پرداخت نکردن معوقات مزدی خود که از سال ۱۳۹۳، ۱۳۹۴ و سال جاری را پرداخت ننموده است ؛ بسیار خشمگین هستند و دست به اعتصاب گسترده زدند.

این کارفرمای پالایشگاهی که در ۲۲بهمن پارسال پروژه را تحویل شرکت نفت داده است و پولش را گرفته، متأسفانه هنوز پول شركت و پيمانكاران را پرداخت نكرده است و براي خودش حساب و كتاب ميسازد كه شركت بدهكار است و نمره منفی دارد. شركت رژين صنعت می گويد كه ٣٠ ميليارد طلب دارد ؛ ولي كارفرما ميگويد كه شركت رژين  صنعت ٨ ميليارد بدهكار است. كارگران اعتصاب كننده ديروز به دنبال مدير عامل (آی.پی.ام.آی؛ يا مديريت طرحهای صنعتی ايران) آقای سيد مرتضی امامی به كمپ يك كارمندی واقع در بيدخون يورش بردند و خواهان ديدار او شدند تا در مورد مطالباتشان گفتگو نمايند؛ اما ايشان با هماهنگی حراست منطقه ويژه پارس جنوبی و حراست آی.پی.ام.آی از دست طلبكاران بطور پنهانی از درب ايدرو به داخل   سايت رفته و از درب شركت O يك گريخت و فرار كرد.

هم اكنون كارگران درمانده و سرگردان به دنبال سرنخ از مدير عامل هستند تا شايد با صرف هزينه های گزاف بتوانند او را پيدا نمايند و دستمزد كارگری خويش را دريافت بنمايند.

به اميد رهايي از سيستم نابسامان دلالی كار و خصوصی سازی كه همچنان به ويرانگری خويش ادامه می دهد.

با سپاس(وارتان خرمدين،كارگر پروژه ای پارس جنوبی عسلويه،١٧آذر 1395)

 

گزارشی درباره سومین روزاعتصاب کارگران پتروشیمی بوشهر!

گزارش خبرنگار پیام سندیکا از عسلویه

درود بر تمام کارگران ایران زمین که در راه آرمانهای حقیقی خود،همچنان صبورانه به پیش می روند.

در تاریخ 17 آذر 1395 کارکنان پتروشیمی بوشهر منطقه پارس جنوبی عسلویه برای سومین روز متوالی برای مطالبه دستمزد کارگریشان،در اولین پگاه روز به اعتصاب گسترده خود ادامه دادند و تجمع اعتراضی خود را آغاز نمودند. معاون کارگاه و سرپرست اجرا به میان کارگران خشمگین آمدند و با زبان قلدری گفتند که بروید تسویه کنید و سریع پولتان را میدهیم.

جمعیت کارگران که در حدود ۱۰۰۰نفر بودند با خشم و ناراحتی به جلوی دفاتر رفتند و گفتند که اول تمام پولمان را به حساب بریزید بعد تسویه نمایید و هیچکدام از کارگران برگه تسویه نگرفتند و هنگامی که معاون کارگاه برای دومین بار خواسته خود را مطرح کرد در برابر منطق کارگران با خشم میدان را خالی کرد و کارگران هم بر سر اعتصاب خود پافشاری نمودند.

شرکتهای پیمانکاری حق خود میدانند که هرگونه میخواهند با نیروها برخورد نمایند؛ قابل توجه است که وقتی کارفرما از همین معاون کارگاه پرسید برای چه پول کارگران را نمی دهید ؟! او در پاسخ گفت که کارگران نیازی به پول ندارند.

این سخن شرم آور به هیچ کس مجال قضاوت نمی دهد و به بی شرمی این فرد پی می بریم. حال بهتر است پی ببریم که سیستم دلالی کار به هیچوجه اعتنایی به نیازها و مشکلات کارگران ندارد و از آزار دادن زیردستان لذت می برد و این به نوعی بیماری سادیسم می ماند که رحم و عاطفه را خط زده اند و عطش پول بیشتر، جلوی چشمان آنان را گرفته است و واقعیات جامعه را که فلاکت و فقر و نداری بر آن حکمفرمایی می نماید را نادیده می گیرند.

این واقعیت ها را ما هیچگاه فراموش نخواهیم کرد و در برابر ستمگریها، روی خوش نشان نخواهیم داد.

با سپاس (وارتان خرمدین، کارگر پارس جنوبی عسلویه)

 

هفتمین روزتجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت مهاباد نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان!

امروزپنج شنبه18آذر،کارگران مجتمع صنعتی کشت و صنعت مهابادبرای هفتمین روزمتوالی در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان دست به تجمع مقابل این مجتمع صنعتی زدند.

کارگران در مقابل این مجتمع صنعتی چادر‌هایی برپا کرده‌اند و تاکید دارند که تا تکلیف پرداخت مطالباتشان مشخص نشود به تجمع خود پایان نمی‌دهند.

به گزارش18آذر ایلنا،کارگران مجتمع صنعتی کشت و صنعت مهاباد از روز جمعه هفته گذشته تاکنون در اعتراض به عدم دریافت کامل مزد و مزایای مزدی و سنوات مقابل این مجتمع صنعتی تجمع برگزار کرده‌اند.

کارگران در مقابل این مجتمع صنعتی چادر‌هایی برپا کرده‌اند که البته هم اکنون به دلیل سردی هوا به داخل مجموعه رفته‌اند؛ اما تاکید دارند که تا تکلیف پرداخت مطالباتشان مشخص نشود به تجمع خود پایان نمی‌دهند.

تعداد کارگرانی که در این تجمع حضور دارند در ساعات مختلف شبانه روز و با توجه به سردی هوا متفاوت است؛ اما کارگران تلاش دارند که این تجمع اعتراضی را به صورت حداکثری برگزار کنند.

یکی از کارگران که در این تجمع حضور دارد گفت که آنها هم اکنون قادر به تامین مایحتاج اولیه خانواده‌هایشان نیستند و لذا باید تکلیف پرداخت مطالباتشان هر چه سریعتر روشن شود.

مجتمع صنعتی کشت و صنعت مهاباد از 4 شرکت کشت و صنعت، مجتمع دامداری و صنعتی، سردخانه زمزم، همامرغ مهاباد تشکیل شده است که هم اکنون بیش از 100 کارگر در این 4 مجموعه مشغول به کار هستند.

در مجموع گفته می‌شود که این کارگران به اضافه کارگران اخراج شده بیش از 500 میلیارد تومان مزد، مزایای مزدی و سنوات از این 4 شرکت طلبکارند.

این کارگران همچنین از بابت مشکلات بیمه‌ای خود گلایه مند هستند چراکه دفترچه بیمه‌های آنان تمدید نشده است.

 

تجمع زنان روستای قره خان بندی مقابل پتروشیمی خراسان ومسدود کردن ورودی کارخانه برای اشتغال جوانان بیکار!

روز پنج شنبه 18آذرماه،جمعی از زنان روستای قره خان بندی بجنورد با اجتماع مقابل پتروشیمی خراسان،مسدود کردن ورودی کارخانه ،ممانعت از ورود نیروهای تعویض شیفت وکامیون ها به داخل ،خواستاراشتغال جوانان بیکارروستا در این مجموعه تولیدی شدند.

به گزارش 18آذرمنابع خبری محلی،حدود 50نفر از زنان روستای قره خان بندی بجنورد مقابل درب های کارخانه پتروشیمی تجمع و مانع ورود کامیون ها به داخل کارخانه شدند.آنها خواستار استخدام بیکاران این روستا در کارخانه پتروشیمی خراسان بودند.

حاضرین در این تجمع اعتراضی گفتند که رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی طی سخنرانی در یکی از مساجد قول داده بود تا جوانان این روستا را در این شرکت به کار بگیرد و اکنون پس از گذشت ماه ها این وعده محقق نشده است.

بنابهمین گزارشات،یکی از زنان قره خان بندی گفت: ما هیچ خواسته ای به جز اشتغال جوانان خود نداریم.

وی که خواست نامش فاش نشود افزود: در زمان راه اندازی کارخانه توسط مسوولان مربوطه قول های زیادی برای اشتغال جوانان داده شد اما متاسفانه هم اکنون تمامی قول ها به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: بیشتر زمین های کشاورزی و همچنین عرصه های منابع طبیعی که برای چرای دام ها اختصاص داشت در اختیار این مجموعه تولیدی قرار گرفت.

وی آلودگی زیست محیطی و کاهش محصولات تولیدی را یکی از اساسی ترین مشکلات مردم این روستا عنوان کرد و افزود: متاسفانه هم اکنون اهالی روستای قره خان بندی از نظر اقتصادی و بیکاری دغدغه دارند و هیچ کمکی نیز توسط این مجتمع تولیدی برای اشتغال جوانان صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: متاسفانه بیشتر جوانان ما مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر از جمله تهران و مشهد شده اند که این امر نیز مشکلات دیگری برای ما روستاییان ایجاد کرده زیرا که هم اکنون روستا از جوانان خالی شده است و بیشتر سرپرست خانوار نیز در خانه حضور ندارند.

یکی دیگر از زنان این روستا نیز خواستار توجه به خواسته های مردم این اهالی شد و افزود: ما هم اکنون آلودگی های این کارخانه را تحمل می کنیم.

وی نیز که خواست نامش فاش نشود افزود: آلودگی های این واحد تولیدی باعث کاهش محصول و حتی خشک شدن درختان میوه و صیفی جات می شوند.

وی خواستار کمک مسوولان مربوطه شد و افزود: هیچ خواسته دیگری به جز اشتغال برای جوانان و همسران خود ندارند زیرا که بیشتر جوانان این روستا بیکار هستند و یا در شهرهای بزرگ کارگری می کنند.

مجتمع پتروشیمی خراسان در 17 کیلومتری شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که در سال 75 به بهره برداری رسید که در راستای خصوصی سازی سهام آن به بخش های خصوصی و شبه خصوصی واگذار شد.

در چند سال اخیر بیشترین تولیدات این واحد صنعتی بخصوص کریستال ملامین آن به خارج از کشور صادر شده است.

درهمین رابطه:

 

تجمع  اعتراضی متقاضیان کار همزمان با سفر وزیرکار به بجنورد مقابل کارخانه پتروشیمی خراسان!

روزپنج شنبه8مهر، همزمان با سفر وزیرکار به بجنورد جمعی از متقاضیان کاردست به تجمع مقابل کارخانه پتروشیمی خراسان زدند و مانع ورود کامیون ها به داخل کارخانه شدند.

آنها خواستار استخدام بیکاران این روستا در کارخانه پتروشیمی خراسان بودند.

بجنا طی گزارشی بتاریخ10مهر، از تجمع اهالی روستای قره خان بندی بجنورد در مقابل کارخانه پتروشیمی بجنورد در روز پنج شنبه هشتم مهر ماه خبر داد.

بنابهمین گزارش،تعداد 40 نفر از اهالی روستای قره خان بندی بجنورد همزمان با بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پتروشیمی مقابل درب های کارخانه تجمع و مانع ورود کامیون ها به داخل کارخانه شدند.

آنها خواستار استخدام بیکاران این روستا در کارخانه پتروشیمی خراسان بودند.

گفتنی است طی سه سال اخیر اهالی این روستا چندمین بار مقابل پتروشیمی برای استخدام مردم این روستا تجمع کرده اند.

روستای قره خان بندی در سه کیلومتری کارخانه پتروشیمی خراسان قرار دارد.

قابل ذکر است قره خان بندی، روستایی از توابع بخش گرمخان شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی است.

 

عدم پرداخت 4ماه حقوق کارگران  کارخانه کمپروسورسازی تبریز!

پرداخت معوقات حقوقی کارگران کارخانه کمپروسورسازی تبریز از مرز چهار ماه گذشت.

به گزارش18آذرایلنا،منابع خبری در کارخانه «کمپروسور سازی تبریز»گزارش داده‌اند حدود 136 کارگر رسمی و قراردادی این کارخانه به دلیل آنچه «کمبود منابع مالی» عنوان می‌‌شود؛ با احتساب 50 درصد عیدی سال 94  بیش از 4 ماه حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران در تشریح جزئیات این خبر گفت: پس از سال‌ها چالش کارگری در «کمپرسور سازی ایران»، وضعیت کارخانه از حدود دو ماه پیش با تغییر مدیرعامل رو به بهبودی است اما هنوز دستمزد مرداد، شهریور، مهر و آبان ماه آنها پرداخت نشده است.

به گفته این کارگر واحد تولیدی کمپروسورسازی تبریز که هم اکنون به تنهایی در زمینه تولید انواع کمپرسور در کشور فعالیت دارد؛ از تولید و فروش خوبی به نسبت قبل برخوردار بوده و اینکه چرا مطالبات کارگران با تاخیر پرداخت می‌شود؛ از این موضوع بی‌خبریم.

طبق اظهارات این کارگر کمپروسورسازی تبریز؛ او وسایر همکارانش پیگیری زیادی برای وصول مطالبات خود از مسئولان نهادهای مستقر در استان انجام داده‌اند اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

همچنین به نقل از این کارگر گفته می‌شود؛ کارفرمای کمپروسورسازی تبریز هم‌اکنون بابت بدهی‌های مالی سالهای گذشته به نهادهای مختلف دولتی و خصوصی همانند اداره گاز، برق، تامین اجتماعی، دارایی و چندین بانک بدهکار است.

 

 

تجمع اعتراضی اهالی شهر سرخون نسبت به آلودگي آب شرب!

اهالي شهر سرخون با برپایی تجمعاعتراضی مقابل لوله اصلي انتقال نفت از خوزستان به اصفهان، در  کنار جاده تنگ گندمکار،خواستار رفع مشکل آلودگي آب آشامیدنی شدند.

به گزارش منابع خبری محلی،ترکيدگي لوله انتقال نفت به تلمبه خانه گندمکار در رودخانه سرخون بارها باعث آلودگي آب آشاميدن، مزارع شيلات ماهي و محيط زيست شد که مسئولين به خوبي پيگير حل اين مشکل نشده و مردم با پوشيدن کفن و تجمع در مقابل لوله اصلي انتقال نفت از خوزستان به اصفهان خواستار رفع اين مشکل شدند.

شهر سرخون يکي از شهر هاي توابع شهرستان اردل مي باشد و  امرار و معاش اين مردم بيشتر از طريق  پروش ماهي سردابي بوده که آلودگي نفت باعث تلفات و خسارت شديد مزارع شيلات ماهي اين منطقه شده و باعث نارضايتي شديد مردم از اين موضوع شد.

چند سالي است که اين مايع سياه بد بو به جان مردم منطقه ميانکوه از توابع شهرستان اردل افتاده است.

مايع اي که براي مردم اين منطقه تفاسير ديگري دارد که شايد خيلي خوش رنگ و دلنشين نباشند، از جمله: سياه بد بو، نفت شوم، عامل مهاجرت و…

مرکز انتقال نفت جبار زارع در قسمت بالايي سفره زير زميني قرار گرفته و وظيفه تغذيه چشمه سرخون را بر عهده دارد، به بيان ديگر در حساسترين نقطه اي که مي بايد واقع شده است و در کل ما هر چي ميکشيم از دست اين تلمبه خانه مي کشيم، اين مرکز داراي مخازن، آبگير، منحول و مکانهاي خطرناکه فرسوده اي ديگري است که جاي بحث کارشناسي دارد.

و اما ماجرا از آنجا آغاز شد که ترکيدگي لوله انتقال نفت به تلمبه خانه گندمکار در رودخانه سرخون از سه روز پيش اتفاق افتاد که تا عصر ديروز نشتي نفت دامي خطر براي مزارع ماهي ها و خسارت زيادي به محيط زيست اين منطقه وارد نمود اما مسئولين با چشم بسته  پيگير اين موضوع شدند و مردم اين منطقه براي رسيدگي به وضعيت اين خسارتها  و تامين آب شرب و کشاورزي سالم دست به دامان اين و آن شده اند اما مشکل همچنان پابرجاست!

 

 

تجمع اعتراضی اهالی شهرستان جغتای در فرمانداری این شهر!

صبح روز دوشنبه هفته جاری حدود ۱۵۰ نفر از خانواده های دو روستای خداشاه و راهچمن شهرستان جغتای در اعتراض به عدم تحقق وعده های مسولان ادارات برق و گاز در محل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

به گزارش منابع خبری محلی ، این تجمع کنندگان شامل حدود ۱۰۰ خانواده اهل روستای خداشاه و حدود ۵۰ خانواده اهل روستای راهچمن بوده اند که به دلیل عدم اتصال به شبکه های برق و گاز در محل فرمانداری شهرستان جغتای تجمع داشته اند.

در همین راستا عصر روز گذشته رضا خداشاهی دهیار روستای خداشاه از توابع بخش هلالی شهرستان جغتای ضمن تایید این خبر گفت: متاسفانه علی رغم قول های متعدد مسئولان شهرستان جغتای و انجام مراحل قانونی لازم برای برخورداری برخی اهالی روستای خداشاه از نعمت برق هنوز هم با وجود گذشت ۴ سال این مشکل رفع نشده و این خانواده ها با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

خداشاهی افزود: بهانه مسولان برای پشت و گوش اندازی های متعدد، قرار نداشتن این خانه ها در محدوده روستا عنوان شده است و بر همین اساس هزینه هایی از این خانواده ها گرفته شده و مراحل اداری لازم نیز طی شده است ولی مسولان فقط امروز و فردا می کنند و گره کار این روستا نشینان زحمتکش را باز نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسولان شهرستان جغتای به همین بهانه از واگذاری امتیاز گاز به حدود ۵۰ نفر از اهالی روستای راهچمن نیز خودداری می کنند در حالی که فاصله خانه ها مذکور از محدوده روستا و شبکه اصلی زیاد نبوده و اتصال گاز به آنها هزینه زیادی را در بر ندارد.

این دهیار یادآور شد: پس از این اجتماع فرماندار جغتای در جمع معترضین حاضر شده و از ادامه پیگیری ها به منظور رفع مشکلات و موانع موجود خبر داده و قول قطعی برای برخورداری این خانواده ها از برق و گاز نداد.

 

 

گود برداری نا ایمن موجب مرگ کارگری جوان درشیراز شد|

صبح امروز18آذردرشیراز،یک کارگرجوان براثرریزش ساختمان بدلیل گود برداری نا ایمن زیر آوار مدفون شد وجانش را از دست داد.

به گزارش18آذر روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز،این عملیات در ساعت9/57 به مرکز ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز اعلام گردید و بلافاصله از 6 ایستگاه25 آتش نشان به همراه6 دستگاه خودرو امدادی و تیم تجسس به همراه سگ های جستجوگر به محل حادثه اعزام شدن این حادثه که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام  گودبرداری اتفاق افتاد

در این حادثه هنگام گود برداری توسط بیل مکانیکی و مشغول به کار بودن 3 کارگر  در درون گود ناگهان ساختمان مجاور گودبرداری به درون گود ریزش می کند و دو تن از کارگران موفق به فرار شده و یکی از کارگران که از تبعه افغانستان  ودارای حدودا 25 سال بود در زیر آوار مدفون می شود که با توجه به اینکه ریزش ناقص ساختمان مجاور اتفاق افتاده بود امکان ریزش مجدد نیز پیش بینی شد که آتش نشانان ابتدا با بررسی صحنه و یافتن محل احتمالی مدفون شدن شخص توسط سگهای تجسس شروع به آور برداری  کردندکه نهایتا پس از 3/5 ساعت تلاش آتش نشانان جسد فرد از زیر آوار به بیرون منتقل شد.

 

مصدومیت3کارگرشهرداری تهران درحین کار!

بامدادامروز18آذر،3کارگرشهرداری تهران بدنبال حادثه تصادف در بزرگراه لشکری مصدوم وراهی بیمارستان شدند!

به گزارش18آذرایسنا،سید جلال ملکی گفت: وقوع یک مورد حادثه تصادف کامیونت با دو دستگاه کامیون خاور و کارگران شهرداری در ساعت 4:26 بامداد امروز به سامانه 120 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانان دو ایستگاه 45 و 111 را به محل حادثه واقع در کیلومتر 10 مسیر غرب به شرق جاده مخصوص کرج اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل حادثه افزود: پس از حضور آتش نشانان در محل حادثه مشاهده شد که یک دستگاه کامیونت درمسیر غرب به شرق بزرگراه لشکری در حال حرکت بود که ناگهان از مسیر اصلی خود منحرف شد و پس از تصادف با دودستگاه خاور، با سه نفر از کارگران پیمانکار شهرداری که مشغول نظافت معابر بودند برخورد کرده و سپس در میانه بزرگراه واژگون شده بود.

وی با بیان اینکه راننده کامیونت در اتاقک آن محبوس شده بود، گفت: عوامل آتش نشانی همزمان با ایمن سازی محل با کمک عوامل پلیس راهور اقدام به انسداد مسیر کرده و عملیان نجات را آغاز کردند.

ملکی اضافه کرد: آتش نشانان اقدام به برش کابین کامیونت کرده و راننده 45 ساله آن را در حالی که دچار آسیب دیدگی شده بود به همراه سه کارگرتبعه افغانستان برای انتقال به بیمارستان به عوامل اورژانس تحویل دادند.

هیجدهم آذرماه1395

 

 

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …