اخباروگزارشات کارگری25مرداد1395

تجمع شبانه روزی کارگران کارخانه چوکا وارد دومین هفته شد!

کارگران کارخانه چوکا:

تا چرخ صنعت این کارخانه به گردش در نیاید و شاهد دود آن نباشیم همچنان شبانه روز به اعتراض  در کارخانه خواهیم نشست . دیگران کاشتند ما خوردیم ما هم بکاریم تا دیگران درو کنند نه اینکه آتش بر پا کنند و سر کوب شویم ما بدنبال هیچ سیاست و هیج حزبی نیستیم تمام خواسته تالش به گردش افتادن چرخ صنعت چوکاست.

اخبار وگزارشات کارگری-25مرداد:

کارگران یکشنبه شب را برای هفتمین شب متوالی جلوی کارخانه سرکردند وامروز25مردادماه دومین هفته تجمع شبانه روزیشان را آغاز کردند.

این کارگران که از روز دوشنبه ( 18 مرداد ماه )جلوی کارخانه چوکا تجمع کرده اند چه می خواهند؟

1-راه اندازی دوباره کارخانه وبازگشت کارگران بیکارشده برسرکار.

(کارخانه ایران چوکا  درتابستان سال 94 به بهانه تعمیرات،فعالیت تولیدی خود را متوقف کرد وپس از6ماه تعطیلی تولید خود را از اواخر بهمن ماه سال گذشته با ظرفیت بسیار پایینی از سر گرفت ودوباره از اواخرخردادماه سال جاری تعطیل شد.)

2-بازگشت بکار5کارگرمعترض اخراجی.

(دردور گذشته اعتراضات کارگران کارخانه چوکا5کارگر معترض اخراج شدند وکماکان مدیرعامل چوکا با بازگشت بکار این کارگران موافقت نمی کند.)

3-پرداخت 3ماه حقوق معوقه.

(حقوق کارگران این کارخانه از اول سال جاری پرداخت نشده بود که در چهارمین روزاعتراضاتشان حقوق دو ماه فرودین و اردیبهشت را با کسر بیمه 5ماه و اقساط بانکی پرداخت کردند ودرهمین رابطه سازمان تامین اجتماعی بابت حق بیمه بیش از یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان از شرکت چوکا طلبکار است.)

4-پرداخت حق بیمه پرداخت نشده کارگران به سازمان تامین اجتماعی.

(کارگران کارخانه چوکا بدلیل عدم پرداخت حق بیمه شان ازخرداد ۹۵ به سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند).

قابل یادآوری است که 53درصد مالکیت شرکت چوکا به سازمان تامین اجتماعی و شستا و 47درصدش به صندوق بازنشستگی کشور تعلق دارد.

 

 

دومین روزتجمع کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی در اعتراض به نداشتن بیمه و فقدان امنیت شغلی درتهران، امروز مقابل وزارت جهاد کشاورزی!

امروز دومین روز از تجمع کارگزاران و کارشناسان صندوق بیمه کشاورزی در اعتراض به نداشتن بیمه و فقدان امنیت شغلی است.

حدود سیصد نفر از  این کارشناسان در اعتراض به نداشتن بیمه و فقدان امنیت شغلی،  روز گذشته مقابل مجلس و امروز  (بیست و پنجم مرداد) مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی تجمع کردند.

به گزارش25مردادایلنا،کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی از دومین روز تجمع اعتراضی خود در تهران  خبر دادند.

از قرار معلوم حدود سیصد نفر از  این کارشناسان در اعتراض به نداشتن بیمه و فقدان امنیت شغلی،  روز گذشته مقابل مجلس و امروز  (بیست و پنجم مرداد) مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی تجمع کردند.

این کارشناسان می گویند: بین دو تا 14 سال سابقه کار داریم اما در این مدت نه بیمه داشته ایم و نه دستمزد مناسب. به گفته این کارگزاران، در 6 ماه گذشته بحثی مبنی بر تجاری‌سازی صندوق بیمه کشاورزی مطرح شده است که همین طرح در صورت اجرایی شدن می‌تواند به اخراج گسترده کارگزاران بیانجامد.

این تجمع کنندگان می‌گویند: با وجود داشتن مدرک دانشگاهی و سابقه کار طولانی از بدیهی‌ترین حقوق کار محرومیم . آنها می‌گویند: خواسته اصلی ما این است که وزارت جهاد کشاورزی صدای ما را بشنود و به این بلاتکلیفی شغلی خاتمه دهد.

گفتنی است پیش از این نیز بارها این کارگزاران به تهران آمده و تجمعات مختلفی را سازماندهی کرده‌اند.

 

 

روزدوم از دورجدید تجمع مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی مقابل مجلس!

صبح امروز25مرداد،برای روزدوم در دور جدید،جمعی از آموزشیاران نهضت سواد آموزی و مربیان پیش دبستانی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش 25مرداد خبرگزاری مجلس،تجمع کنندگان با حضور در مقابل مجلس خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود و در اولویت قرار گرفتن لایحه اصلاح ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس شدند.

آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی که به گفته‌ خود بعضا تا 14 سال سابقه کاری داشتند، خواستار ارتقاء خود از آموزش دهنده به آموزشیار هستند.

 

 

دادگاه نجیبه صالح زاده برگزار شد

همچنان که دوستان و آشنایان اطلاع دارند نجیبه صالح زاده در تاریخ 17/3/95 در شعبه دوم دادیاری دادگستری شهرستان سقز به اتهام توهین به مقدسات و رهبر جمهوری اسلامی تفهیم اتهام شد. پرونده بعد از مقدمات قانونی به شماره 9509988741600353 ردیف فرعی 2 از دادیاری به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان سقز ارجاع شد.

امروز دوشنبه مورخ 25/5/95 نجیبه صالحزاده در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان سقز حضور پیدا کرد و کلیه اتهامات وارده را رد و از دادگاه خواست تا دنبال مقصر اصلی باشند.

ماجرا از این قرار بود.

چندی پیش نجیبه صالحزاده به اماکن شهرستان سقز احضار و در مورد دو مطلب که آن را در فیس بوک درج کرده بودند بازجویی شد. اولین مطلب مربوط به حزب کمونیست ایران و دومین مطلب مربوط به رضا شهابی بود.

یک نفر بنام ساناز یک صحفه فیس بوک درست کرده و این دو مطلب را در آن درج کرده است زیر این دو مطلب شماره مبایل نجیبه صالح زاده درج شده و پلیس فتا از طریق این شماره مبایل نجیبه صالح زاده را شناسایی و برای ایشان پرونده تشکیل داده و ان را به اماکن سقز ارجاع داده بود.

این در حالی است که نجیبه صالح زاده از فیس بوک استفاده نمی کند و هیچ وقت فیس بوک نداشته. بنابراین کسی که شماره مبایل نجیبه صالح زاده را زیر مطالب منتشر شده درج کرده است جعل است و از این طریق رسما” آن را تکذیب خواهیم کرد.

نجیبه صالح زاده

محمود صالحی

 

 

بیکاری 20کارگرفولاد گز زرین بدنبال تعطیلی کارخانه!

تولید در کارخانه فولاد گز زرین تاکستان به دلیل رکود بازار کار موقتا متوقف شد و تمامی کارگران این مجموعه بیکار شدند.

به گزارش25مردادایلنا،کارگران  این واحد گفته‌اند، کارخانه « فولاد گز زرین » که از یکسال پیش در زمینه  تولید شمش فولاد در تاکستان فعالیت می کرد ، اخیرا تمامی آنها را را بعد از اتمام قرار داد کاریشان اخراج کرده است.

کارگران که تعداد آنها در حدود 20 نفر است، افزودند: وضعیت پیش آمده در حالی است که از آغاز فعالیت این واحد صنعتی به سبب شرایط بد اقتصادی همواره فعالیت آنها با افت و خیزهایی همراه بوده است.

به گفته آنان، کارفرما به کارگران گفته است که تولید این کارخانه به دلیل رکود بازار فروش توجیه اقتصادی ندارد، از این رو تا رفع نهایی مشکلات کارخانه تولید را موقتا متوقف می‌کنیم.

به گفته کارگران این کارخانه، این واحد تولیدی به سبب  نامناسب بودن وضعیت تولید کنند گان  آهن ومیلگرد که بخشی از مواد اولیه شمش خود را از این واحد تهیه می کردند ، دچار بحران مالی شده است.

 

 

عدم پرداخت10ماه حقوق ومطالبات وماه ها حق بیمه 302کارگرکارخانه فرش پارس قزوین!

پرداخت معوقات حقوقی کارگران فرش پارس قزوین از مرز ده ماه گذشت. به گفتهٔ کارگران به‌رغم وعده‌های داده شده مبنی بر بهبود اوضاع کارخانه از سوی کارفرما؛ هنوز هیچ اقدامی برای پرداخت معوقات مزدی آنها صورت نگرفته است.

به گزارش 25مردادایلنا، منابع خبری در کارخانه فرش پارس قزوین گزارش داده‌اند حدود 300 کارگر رسمی و قراردادی این کارخانه به  دلیل آنچه «کمبود مواد اولیه» عنوان می‌‌شود؛ با احتساب عیدی سال 94بیش از ده ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران در تشریح جزئیات این خبر گفت: نزدیک به 302 نفر هستیم که به غیر از 32 نفر همگی از نیروهای قراردادی محسوب می‌شویم.

وی ادامه داد:  حدود 45 روز پیش کارفرما تازه دستمرد مربوط به آبان ماه را پرداخت کرد و از آن زمان تاکنون این آخرین وجهی بوده است که به عنوان مزد دریافت کرده ایم.

به گفته این کارگر واحد تولیدی  فرش پارس  که هم اکنون در زمینه تولید کیسه های سیمان در شهرک صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد از تولید وفروش خوبی برخوردار بوده واینکه چرا مطالبات کارگران با تاخیر پرداخت می شود  از این موضوع بی خبریم.

طبق اظهارات این کارگر فرش پارس؛ او وسایر همکارانش پیگیری زیادی را برای وصول مطالبات خود از مسئولان نهاد های مستقر در استان انجام داده‌اند اما نتیجه ای حاصل نشده است.

همچنین  به نقل از این کارگر گفته می‌شود که کارفرمای فرش پارس هم اکنون  بابت دست کم 4 ماه حق بیمه معوقه این کارگران به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و در عین حال این کارگران از شش ماه پیش به دلیل آنچه که واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه گر عنوان می‌شود نمی‌توانند از خدمات درمانی مراکز درمانگاهی و بیمارستانی استفاده کنند.

 

 

تجمع اعتراضی کامیون داران شهرستان فلاورجان نسبت به توزیع ناعادلانه بار در باربری های شهرستان مبارکه!

صبح امروز 25مرداد،کامیون داران شهرستان فلاورجان به دلیل توزیع ناعادلانه بار در پایانه های باربری شهرستان مبارکه در مقابل فرمانداری فلاورجان تجمع کرند.

به گزارش 25مردادپلنا، یکی از این افراد که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: در پایانه های باربری شهرستان مبارکه وقتی رانندگان فلاورجانی مراجعه می کنند به آنها نوبت های بیست روزه و یک ماهه می دهند.

وی افزود: بعضا در برخی موارد هم اعلام می کنند باری وجود ندارد ولی طبق تحقیقات و مشاهدات ما برخی رانندگان هستند که حتی به صورت روزانه و یا دو روز یکبار از پایانه های این شهرستان بارگیری می کنند.

این راننده همچنین گفت: ما امروز جمع شده ایم تا فرماندار و مسئولین شهرستان اعتراض ما را شنیده و به گوش مسئولین استانی برسانند زیرا ما نیز مانند دیگر رانندگان خانه و خانواده داریم و حق داریم که با ما با عدالت رفتار شود.

همچنین در پایان این تجمع نامه ای توسط رانندگان شهرستان نوشته و در اختیار فرمانداری شهرستان قرار گرفت.

این تجمع از ساعت ۹ صبح آغاز شد و در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه با صحبت هایی که با آنها شد به پایان رسید.

گفتنی است این موضوع در ماه های مختلف مشاهده شده است و رانندگان شهرستان فلاورجان همواره از این بابت آسیب دیده اند و با توجه به اینکه در شهرستان فلاورجان صنایع بزرگ وجود ندارد میزان بار قابل توجهی نیز در آن توزیع نمی شود و باربری هم ندارد.

لذا رانندگان مجبورند برای بارگیری به شهرستانی مانند مبارکه و لنجان که دارای کارخانجات و شرکت های بزرگند مراجعه کنند و در آن شهرستان ها نیز برخورد مناسب و عادلانه ای با این قشر زحمت کش شهرستان فلاورجان نمی شود.

 

 

گزارشی از شرایط سخت زندگی در شهرک مسکونی سامان (زور آباد) شهرستان کامیاران

“باور کنید ما ایرانی هستیم”-گزارش ارسالی به کانال کمیته هماهنگی

گزارشی از شرایط سخت زندگی در شهرک مسکونی سامان (زور آباد) شهرستان کامیاران

شهرک مسکونی سامان(زور آباد) واقع در 2 کیلومتری ضلع غربی شهرستان کامیاران، در سال 1384 توسط جمعی از مردم فقیر و کم درآمد شهرستان کامیاران ساخته شد که سال ها بود در خانه های استیجاری زندگی می کردند . در حال حاضر بیش از 150 خانوار در این شهرک زندگی میکنند.

لینک متن کامل:

http://komitteyehamahangi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2724:-q-q&catid=10:1389-12-23-23-55-18&Itemid=26

 

 

بازهم واژگونی مرگبار سرویس رفت وآمد کارگران!

واژگونی اتوبوس کارگران معدن مس انجرد اهر با یک کشته و ۱۲زخمی!

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی از واژگونی اتوبوس کارگران معدن انجرد اهر با 13 کشته و زخمی خبر داد.

به گزارش25مردادفارس،حبیب حسینقلی‌زاده امروز اظهار داشت: به‌دنبال واژگونی اتوبوس در جاده اهر-انجرد، 8 دستگاه آمبولانس و بالگرد اورژانس هوائی به‌محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: ساعت 16:30 امروز دوشنبه بیست و پنجم مرداد واژگونی اتوبوس در جاده اهر-انجرد به اپراتوری فوریت‌های پزشکی اهر اعلام شد.

حسینقلی‌زاده ادامه داد: با اعلام واژگونی اتوبوس در 17 کیلومتری اهر راه روستایی معدن انجرد، 2 پایگاه شهری فوریت‌های پزشکی اهر به‌همراه دو پایگاه جاده‌ای سامبران و ستارخان و همچنین دو دستگاه آمبولانس بیمارستان باقرالعلوم و دو دستگاه آمبولانس نیروی انتظامی به‌همراه نیروهای آتش‌نشانی به‌محل حادثه اعزام شدند.

حسینقلی‌زاده در ادامه گفت: با تلاش نیروهای آتش‌نشانی و رهاسازی مصدومان، تکنسین‌های اورژانس 115 فوت یک تن مرد حدودا 45 را در محل تایید و 12 تن از مصدومان حادثه با اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان باقرالعلوم اهر انتقال داده شدند.

وی در ادامه گفت: با توجه به صدمات یک تن از مصدومان بالگرد اورژانس هوایی به‌محل اعزام و به بیمارستان امام رضاتبریز انتقال داده شد، وضعیت سلامتی دیگر مصدومان مساعد است.

 

 

جان باختن 2  کارگر طرح انتقال آب به مزارع سیستان!

نماینده مجری طرح انتقال آب با لوله به اراضی سیستان گفت: صبح امروز25مرداد، 2کارگر طرح انتقال آب با لوله به اراضی سیستان بر اثر ریزش آوار در هنگام کار زیر خاک دفن شده و جان باختند.

به گزارش25مردادایسنا،زورقی اظهار کرد: این 2نفر از کارگران  پیمانکاران طرح انتقال آب به اراضی دشت سیستان بوده اند.

وی خاطر نشان کرد: این 2 کارگر بومی منطقه زهک هستند و برای اولین بار است که از زمان شروع این طرح این اتفاق افتاده است.

زورقی در مورد بیمه این کارگران افزود: تمام کارگران مشغول در رابطه با طرح انتقال آب با لوله به اراضی  دشت سیستان بیمه تمام خطر مربوط به حوادث هستند.

براساس این گزارش،عملیات اجرایی طرح  انتقال آب  به ۴۶ هزار هکتار از مزارع دشت سیستان در سال 1393 شروع شده است، این طرح در حوزه پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون با هدف مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی در حال اجرا است.

بیست وپنجم مرداد ماه1395

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …