اخبار و گزارشات کارگری 23 مرداد1395

اعتصاب وتجمع کارگران ارگ قدیم دراعتراض به عدم پرداخت5ماه حقوق وحق بیمه!

تهدید کارگران به اخراج وکسر حقوق بدلیل اعتصاب!

صبح امروز هم اعلام کردند که در صورت اعتصاب کسر حقوق می شوید و اینجا اگر خواهان حق خود باشیم تهدید به کسر حقوق و اخراج می شویم و همین اتفاق هم می افتد بطور مثال در اعتصاب قبلی نام پانزده نفر را نوشتند و اعلام کردند اخراجشان کنید.

با کمال تاسف سال گذشته پس از اینکه چند ماه حقوق دریافت نکرده بودیم در همین محل اجتماع کردیم و فقط برای دریافت حق و حساب اعتصاب و توقف کار کردیم که باعث شد پنج روز از حقوقمان کسر شود.

صبح امروز23مرداد، در محل میراث جهانی ارگ بم، کارگرانی که پنج ماه است حقوقشان را دریافت نکرده اند، دست به اعتصاب زدند، و هر یک سفره دلشان را باز کردند و درد و دل پنج ساله خود را بازگو کردند که از جمله آن اظهارات برخی مسئولین جدید و قدیم شهرستان در پاسخ به مشکلات این کارگران زحمت کش است که بسیار قابل توجه است

به گزارش 23مردادارگ نیوز،صبح امروز در نهایت پس از گذشت پنج ماه کارگران ارگ قدیم جلوی این میراث تاریخی جهانی دست به اعتصاب زدند.

پس از مراجعه به این میراث تاریخی اجتماع کارگرانی را مشاهده کردیم که با وجود همه تهدیدها کارشان به جایی رسیده بود که روزه سکوت را شکستند و با خبرنگار ما درد و دلی چند ساله را بازگو کردند که دل ما را به درد آورد و عرق شرم را بر پیشانی ما نشاند.

اینکه می گویم ما خبرنگاران شرمنده شدیم به این علت است که بارها برای تهیه گزارش به ارگ قدیم مراجعه کرده بودیم اما هر بار که از این عزیزان درخواست می کردیم مشکلاتشان را بیان کنند با ابراز اینکه مشکلی نداریم و همه چیز بر وفق مراد است شرایط سخت کاری را تحمل می کردند و از مشکلات چند ساله خود سخنی به میان نمی آوردند، حال دلیلش می خواهد ترس باشد یا هرچه اما بسیار صبوری به خرج داده اند.

یکی از کارگران قدیمی میراث جهانی ارگ قدیم سفره دلش را باز کرد و اظهار داشت: از روزی که رئیس جدید پایگاه میراث جهانی ارگ بم منصوب شده است پنج سال است که پرداخت حقوق مکررا چند ماهی به تعویق می افتد و دیگر نظم سابق را ندارد در حالی که در زمان ریاست قبلی همیشه سر موعد مقرر حقوق پرداخت می شد همچنین سالی دو دست لباس کار دریافت هم می کردیم.

وی افزود: در این چند ماه بدون حقوق، جز خدا کسی کار ما را اصلاح نکرده است و غیر از این نمی تواند باشد و در شرایطی که دارای پنج فرزند هستم در یک خانواده هفت نفره اگر روزانه فقط نان خالی هم بخورند روزی ده هزار تومان خرجشان است، حال شما این مبلغ را برای پنج ماه محاسبه کنید اگر در این ماه ها حقوق در دست داشتم هیچگاه نیاز نبود قرض کنم و تنها با مبلغ پانصد هزار تومان می توانستم مایحتاج روزانه خود را تامین کنم.

وی گفت: با این شرایط هر یک از اقلام زندگی را نسیه و با قیمتی بالاتر تامین می کنم و بطور مثال یک کیسه برنج ۴۷۰۰۰ تومانی را مجبورم با قیمت ۵۳ هزار تومان خریداری کنم.

این کارگر گفت: مسئول ما هر زمان که در محل ارگ حضور یافته است وعده ای دروغ داده و رفته است، به عنوان مثال هفته پیش که مراجعه کرد گفت نهایتا تا چهارشنبه حقوق به حسابتان واریز می شود و پول اکنون در کرمان است در حالی که من یک آشنا در کرمان دارم که صحت این موضوع را از وی پرسیدم اما وی در پاسخ گفت اصلا پولی به کرمان نرسیده است.

وی اذعان داشت: با کمال تاسف سال گذشته پس از اینکه چند ماه حقوق دریافت نکرده بودیم در همین محل اجتماع کردیم و فقط برای دریافت حق و حساب اعتصاب و توقف کار کردیم که باعث شد پنج روز از حقوقمان کسر شود.

آنچه دل ما را به درد آورد و شاید همین اثر روحی را بر هر شنونده ای که ذره ای انسانیت در وجودش است داشته باشد اینجای قصه بود که یکی از کارگران با نهایت درد غیرت ابراز داشت: تا کنون سه بار مامور اداره برق برای قطع کردن اشتراک برق منزل من مراجعه کرده است و برای من دردآور بود که همسر من در مقابل مامور اداره برق التماس کند و بگوید برق خانه ما را قطع نکنید، من برای اینکه همسر و فرزندانم در رفاه باشند هر روز صبح تا ظهر به این محل مراجعه می کنم و کار می کنم پس از اگر قرار بر این نباشد یا در خانه می نشینم یا دزدی می کنم.

وی افزود: فرماندار بم چند روز پیش به محل کار ما در ارگ قدیم مراجعه کرد و در جواب کارگران معترض گفت با این شرایط اگر می توانید کار کنید ادامه دهید وگرنه به سلامت!!!!، ایشان اگر می گوید به سلامت بیاید حق و حساب من را پس از ۱۱ سال کار کردن بپردازد و پس از آن قسم می خورم که دیگر حتی یک روز در ارگ کار نکنم چراکه کار در این مجموعه چنان آش دهن سوزی نیست که به خاطر آن این شرایط سخت را تحمل کنم.

خنده تلخی بر لب ما نشست زمانی که شنیدم و مشاهده کردیم که کارگران بزرگترین میراث خشتی جهان حتی لباس کار هم دریافت نمی کنند، بطوری که بر روی پیراهن آنها آرم شرکت کاله نقش بسته بود و شلوار آبی رنگ آنها هم متعلق به مجموعه خودروسازی ارگ جدید بود که چند باری هم وصله پینه شده بود.

کارگر دیگری می گفت: صبح امروز هم اعلام کردند که در صورت اعتصاب کسر حقوق می شوید و اینجا اگر خواهان حق خود باشیم تهدید به کسر حقوق و اخراج می شویم و همین اتفاق هم می افتد بطور مثال در اعتصاب قبلی نام پانزده نفر را نوشتند و اعلام کردند اخراجشان کنید.

یکی از کارگران که دستهای پینه بسته اش را با حنا رنگ کرده بود گفت: اکنون که با شما گفتگو می کنم مطمئن هستم که اخراج می شوم چون در میان ما افرادی هستند که گزارشی از افرادی که مصاحبه کردند را به مسئولین خواهند داد اما بلند اعلام می کنم که حاضرم خود را فدای همه کارگران ارگ قدیم کنم و حاضرم صدا و تصویرم هم پخش شود تا به درد دل ما برسند.

یکی دیگر از کارگران اظهار داشت: نامه ای را در خصوص مشکلات کارگران بازسازی ارگ قدیم به رئیس سازمان میراث فرهنگی و نماینده ویژه رئیس جمهور که به بم سفر کرده بود دادیم که ایشان در جیبشان گذاشتند و توقع داشتیم نامه ای که مستقیم به دست نماینده رئیس جمهور می رسد ترتیب اثر داده شود اما هیچ خبری نشد تا اینکه در هفته گذشته از دفتر ریاست جمهوری بابت نامه تماس گرفتند که تنها به گرفتن کد ملی اکتفا شد و دیگر هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی گفت: زمانی که قرار است مسئولی برای بازدید از ارگ قدیم بیاید به ما اعلام می کنند که محل کار را تمیز و مرتب کنید و بگونه ای برنامه ریزی می کنند که زمانی که ما در مجموعه هستیم و در حال کار هستیم به این محل مراجعه نکنند.

به گزارش امروز ایلنا درهمین رابطه، حق بیمه این کارگران همسان با حقوق به تامین اجتماعی پرداخت نشده و در حال حاضر مشکلات بیمه‌ای ناشی از عدم تمدید دفترچه‌های درمانی این تعداد کارگر وخانواده‌هایشان به مشکلات معیشتی آنان افزوده است.

به گفته کارگران در بین آنان کارگرانی وجود دارند که هم اکنون خود و یا خانواده‌هایشان در بیمارستان های طرف قرار داد با تامین اجتماعی بستری هستند در حال حاضرآنان  بیشتر از هر زمانی به دفتر چه‌های در مانی تامین اجتماعی خود نیازمندندامابا مشکلاتی که در  زمینه تمدید نشدن دفترچه ها برایشان پیش آمده برای پرداخت هزینه‌های درمانی سر گردان شده‌اند.

کارگران در بخش پایانی سخنان خود درباره  جرائم نقدی ناشی از نپوشیدن لباس فرم کار گفتند: اگر هرکدام از ما هنگام انجام کار  لباس فرم بر تن نداشته باشد به صورت نقدی جریمه می شود این در حالیست که از چندین سال قبل تاکنون پایگاه میراث فرهنگی ارگ قدیم هیچ لباس فرمی میان ما توزیع نکرده است و در این میان هر کارگر به فراخور وضعیتش لباس فرم با رنگ و شکلی متفاوت بر تن دارد.

گفتنی است ارگ تاریخی بم با بیش از 20 هکتار وسعت بزرگ ترین بنای خشت گلی جهان است که حدود 2 هزار و 200 سال قدمت دارد و تا حدود 180 سال قبل عده ای از اهالی بم در آن سکونت داشتند.

پروژه مرمت ارگ قدیم بم مربوط به بازسازی بناهایی است که از بعد وقوع زلزله بم در  سال 82 ویران شدند این  مجموعه ارگ بم شامل شهر قدیم ، قلعه ، عمارت پنج طبقه ای حاکم نشین ، سربازخانه ، دو مسجد مربوط به دوره اسلامی و زورخانه است.

 

 

ادامه تجمع شبانه روزی کارگران کارخانه چوکا برای ششمین روزمتوالی!

کارگران چوکا در اعتراض به وضعیت کاری و حقوق معوقه ی خود برای پنجمین شب متوالی در مقابل درب ورودی این کارخانه تجمع کرده اند.

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران «چوکا» که در روزهای گذشته در اعتراض به معوقات مزدی و وضعیت نامشخص قراردادهای کار و فعالیت کارخانه برگزار شده بود؛ امروز نیز وارد ششمین روز خود شد.

به گزارش23مرداد 8 دی، کارگران چوکای رضوانشهر (کارخانه ی چوب و کاغذ ایران) که از روز ۱۸ مرداد ماه در اعتراض به وضعیت کاری و حقوق معوقه ی خود در مقابل درب ورودی این کارخانه تجمع کرده اند شب گذشته نیز برای پنجمین شب متوالی به تجمع خود ادامه دادند.

به گزارش امروز ایلنا،تجمع اعتراضی کارگران کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران «چوکا» که در روزهای گذشته در اعتراض به معوقات مزدی و وضعیت نامشخص قراردادهای کار و فعالیت کارخانه برگزار شده بود؛ امروز نیز وارد ششمین روز خود شد.

تعدادی از کارگران این واحد تولیدی با اعلام این خبر گفتند: صرف نظر از این که روز پنجشنبه گذشته (21 مرداد ماه) معادل دو ماه از مجموع پنج ماه معوقات مزدی آنها پرداخت شده است اما نگرانی از وضعیت نامعلوم کارخانه باعث شد تا آنها امروز نیز اعتراضات خود را دنبال کنند.

در شش روز گذشته حدود هزار کارگر کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران «چوکا»  در حال برپا کردن اجتماعات اعتراضی هستند.

از قرار معلوم این چندمین مرتبه‌ای است که کارگران ایران چوکا در سال جاری بابت معوقات مزدی خود دست به برپایی اجتماعات اعتراضی زده‌اند.

کارگران  حاضر در این اجتماع اعتراضی با بیان اینکه اجتماع  اعتراضی آنان  مقابل درب ورودی کارخانه بصورت شبانه روزی ادامه دارد؛  افزودند: در تمامی این مدت کارفرما مدعی بود که منابع مالی کافی برای پرداخت معوقات مزدی آنها را ندارد اما پس از آنکه در روز پنجشنبه گذشته تجمع کارگران معترض از مقابل کارخانه به مقابل دفتر یکی از نمایندگان مجلس منتقل می‌شود، کارفرما نسبت به پرداخت معوقات بخشی از مزدی آنها اقدام می‌کند.

همچنین گفته می‌شود که کارفرمای ایران چوکا هم اکنون  بابت دست کم 4 ماه حق بیمه معوقه این کارگران به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و در عین حال این کارگران از شش ماه پیش به دلیل آنچه که واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه گر عنوان می‌شود نمی‌توانند از خدمات درمانی مراکز درمانگاهی و بیمارستانی استفاده کنند.

به گفته آنان ،بصورت مشخص اکنون تعداد قابل توجهی از خانواده های کارگران بیمه‌ شده این کارخانه هستند که بابت خدمات درمانی مورد نیاز خود هزینه‌هایی را به بیمارستان‌های خصوصی پرداخت کرده‌اند اما برای دریافت معرفی نامه از شرکت بیمه گربا مشکل مواجه هستند.

طبق اظهارات کارگران این کارخانه ،کارخانه ایران چوکا  از شهریور ماه سال 94 به بهانه تعمیرات فعالیت تولیدی خود را متوقف کرده است و از آن زمان تاکنون کارگران شاغل در این واحد تولیدی بلاتکلیف وبیکار رها شده اند.

کارگران  کارخانه ایران چوکا گفتند که صرف نظر از آنکه تشدید شدن مشکلات اقتصادی در بروز وضعیت نامناسب کنونی بی تاثیر نبوده است اما در عمل نمی توان تاثیر نوع مدیریت این واحد صنعتی را نیز در بروز مشکلات کنونی بی‌تاثیر دانست.

 

 

تجمع اعتراضی کارگران پیمانی ورزشگاه آزادی مقابل وزارت ورزش!

تهدید کارگران به اخراج بدلیل پیگیری در راه دستیابی به مطالباتشان!

صبح امروز23مردادماه،حدود 150 نفر از کارگران پیمانی مجموعه ورزشی آزادی در اعتراض به آنچه نامشخص بودن وضعیت شغلی ومزدی شان با خروج پیمانکار عنوان می کنند مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند.

به گزارش 23مردادایلنا،منابع کارگری در مجموعه ورزشی آزادی گزارش دادند، صبح امروز کارگران فضای سبز وتاسیساتی ورزشگاه آزادی تهران که شمار آنها به 150 نفر می رسد  در اعتراض به آنچه  نامشخص بودن وضعیت شغلی ومزدی شان با خروج پیمانکار  عنوان می کنند ،در مقابل ساختمان وزارت ورزش وجوانان در خیابان سئول تجمع کرده اند.

این کارگران که از مرداد ماه سال گذشته بمدت یک  سال دراستخدام شرکت پیمانکاری «شکوه مهندسی شریف»مشغول بکار بودند گفتند که پیمانکار قصد دارد بدون آنکه مطالبات مزدی حدود 150کارگر را پرداخت کند  از مجموعه ورزشگاه آزادی خارج شود.

بر پایه این اطلاعات کارگران می‌گویند پیمانکار با احتساب مرداد ماه جاری حدود  دو ماه مزد  وبیمه معوقه به کارگران بدهکار است علاوه بر آن در طی مدت فعالیت خود در مجموعه آزادی سایر مزایای قانونی کار را در ارتباط با کارگران در نظر نمی‌گرفت و پرداخت نکرده است.

طبق گفته کارگران پیمانی ورزشگاه آزادی پیش از این نیز مطالبات معوقه ای نیز از پیمانکاران سابق طلب داریم که علارغم پی گیری های زیاد هنوز وصول نشده است.

به گفته آنان طی چند روز که کارگران پی گیر مطالبات خود از پیمانکار فعلی شده اند کارفرما آنان را تهدید به اخراج کرده است.

به گفته یکی از کارگران ، طی 5 سال گذشته بارها کارگران  پیمانی  وبا سابقه ورزشگاه  آزادی  برای پی گیری مشکلات خود که ناشی از حضور پیمانکاران مختلف در این مجموعه است  مقابل ساختمان  استادیوم آزادی ووزارت ورزش تجمع کرده اند اما متاسفانه علارغم دادن وعده های امیدوار کننده از سوی مسئولان هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

 

 

تجمع کارگران کارخانه فولاد صنعت دنا دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد!

تهدید کارگران ازجانب فرماندار بویراحمد به عدم پیگیری مطالباتشان در صورت اعتراض درمقطع سفر حسن روحانی!

امروز23مردادماه در آستانه حضور حسن روحانی، کارگران کارخانه فولاد صنعت دنا دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان دست به تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد زدند.

فرماندار بویراحمد نیز به تجمع‌کنندگان گفت: در این روزهایی که رئیس‌جمهور در حال سفر به استان است خبرهای مربوط به شما در حاشیه قرار گرفته می‌شود و مطالباتتان پیگیری نخواهد شد.

محمدکاظم نظری ادامه داد: اگر تجمع همچنان ادامه داشته باشد مطمئن باشد مشکلاتتان پیگیری نخواهد شد.

به گزارش23مرداد سایت استان کهگیلویه و بویراحمد، کارگران شرکت فولاد صنعت دنا که جز صنایع بزرگ استان محسوب می‌شود جلوی استانداری از مدیران استانی خواستند برای پیگیری حقوق معوق و همچنین مطالبات سال‌های سه سال گذشته تلاش کنند.

یکی از تجمع‌کنندگان گفت: چندین ماه است حقوق دریافت نکرده‌ایم و این برای سومین بار است که در سال جاری جلوی استانداری تجمع کرده‌ایم.

صادق. الف ادامه داد: پس از هر بار اعتراض نشست‌هایی برگزار می‌شود که پایان آن نوشته می‌شود نسبت به اعطای تحصیلات با این واحد تولیدی همکاری شود که هیچ اثری از همکاری نیست.

معاون امنیتی سیاسی استاندار نیز با قرار گرفتن در جمع معترضان گفت: رئیس‌جمهور همه مشکلات شما را می‌داند و مطمئن باشید برای حل مسائل بخش خصوصی حتماً برنامه خواهند داشت.

فتاح محمدی از تجمع‌کنندگان خواست نمایندگانی برای خود معرفی کرده و از این طریق مشکلات خود را حل کنند.

فرماندار بویراحمد نیز به تجمع‌کنندگان گفت: در این روزهایی که رئیس‌جمهور در حال سفر به استان است خبرهای مربوط به شما در حاشیه قرار گرفته می‌شود و مطالباتتان پیگیری نخواهد شد.

محمدکاظم نظری ادامه داد: اگر تجمع همچنان ادامه داشته باشد مطمئن باشد مشکلاتتان پیگیری نخواهد شد.

گفتنی است تجمع کارگران در آستانه رویدادهای مهم در همه کشورها و استان‌ها معمولاً وجود دارد و همواره معترضان از فرصتی که رسانه‌ها در یک مکان خاص متمرکز شده‌اند برای به گوش رساندن مشکلاتشان استفاده می‌کنند.

 

 

تجمع چندباره کارکنان فنی هواپیمایی آسمان در اعتراض به سطح نازل دستمزد وعدم پرداخت بموقعش!

امروز23مرداد،کارکنان فنی شرکت هواپیمایی آسمان برای چندمین بار در اعتراض به وضعیت حقوق و دستمزد تجمع کردند.

به گزارش 23مرداد مهر، باوجود آنکه از سال گذشته تاکنون کارکنان فنی شرکت هواپیمایی آسمان بارها نسبت به وضعیت حقوق ها اعتراض کرده بودند، هنوز مشکل آنها حل نشده و همچنان با پایین ترین دستمزد به کار خود ادامه می دهند.

مهندسان فنی این شرکت هواپیمایی امروز برای چندمین بار در محوطه آسمان ایر دست به تجمع زدند و نسبت به وضعیت موجود شکایت کردند.

یکی از مهندسان فنی این شرکت با اعلام اینکه دستمزد کارکنان این بخش از هواپیمایی آسمان از تمامی شرکت های هواپیمایی کمتر است، گفت: هرکدام از پرسنل فنی این شرکت، حدود ۸ میلیون تومان از شرکت آسمان طلبکارند.

وی با بیان اینکه بخش فنی هواپیمایی آسمان ۱۵۰۰ نفر شاغل دارد، اظهار داشت: میزان حقوق ما بسیار پایین است اما همین مقدار پایین هم به درستی پرداخت نمی شود  و این در حالی است که بخش فنی یکی از مهمترین بخش ها در هر شرکت هواپیمایی است.

این کارمند شرکت هواپیمایی آسمان افزود: مطالبات افزایش حقوق از ۵ سال پیش در شرکت مطرح شده اما در این سال‌ها با وجود وعده‌های بسیار زیاد، هیچ اتفاقی رخ نداده است. ضمن آنکه پس از روی کار آمدن مدیرعامل فعلی با اینکه‌ کارکنان چندین بار موضوع را متذکر شدند، ‌اما هنوز اتفاقی نیافتاده است.

این مهندس فنی با بیان اینکه کارکنان این بخش انگیزه خود را برای کار در این مجموعه از دست داده اند، گفت: هواپیماهای فرسوده این شرکت هواپیمایی نیاز به کار مهندسان فنی دارد و تا امروز هم تمام سعی مهندسان این بوده که بهترین عملکرد را داشته باشند تا جان مسافران در خطر قرار نگیرد.

وی افزود: مهندسان نیز متقابلا توقع دارند که این زحمات نادیده گرفته نشود و تلاشی برای پرداخت مطالبات و افزایش حقوق ها انجام گیرد زیرا ادامه این وضعیت به صلاح این صنعت نیست.

این کارمند بخش فنی هواپیمایی آسمان با اعلام اینکه تا کنون چندین بار مدیرعامل شرکت اعلام کرده که مطالبات مهندسان پرداخت می شود، گفت: اما تاکنون به مشکلات این بخش رسیدگی نشده است.

 

کانون مدافعان حقوق کارگر:آزادی محمد جراحی از زندان و مجکو میت ابراهیم مددی

محمد جراحی فعال کارگری که به جرم دفاع از حقوق کارگران و زحمتکشان بیش از ۵سال را در زندان گذرانده بود دوشنبه گذشته پس از طی کردن  دو ران طو لانی حبس خود بدون حتی یک روز مر خصی ،از زندان آزاد شد .

او در زندان به سر طان تیرو ئید مبتلا شد و دو ران سخت شیمی در مانی و پر تو در مانی را در زندان گذراند در حالی که پزشکان تا کید کرده بودند که  باید دوران درمان را در خارج از زندان بگذراند . اما به او هیچگونه مر خصی در مان ندادند .  با این همه آزادی او مایه خو شحالی فعالا ن کارگری و دو ستان و خانواده  است که بالاخره پایان شب سیه سپید است .

اما هنوز یکی دو روز از آزادی او نگذشته بود که خبر محکو میت فعال کارگری شنا خته شده دیگری به بیش از ۵ سال زندان منتشر شد . ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای اتو بو سرانی شر کت واحد که قبلا سه سال نیم را  به دلیل دفاع از حقوق کارگران و تلاش برای ایجاد سندیکای شر کت واحد گذرانده بود ،بار دیگر به زندان محکوم گر دید .

جرم او این بار تلاش برای برگزاری مراسم روز کارگردر یکی از پا یانه های شر کت واحد  است  .

اکنون رو شن است که نیرو های ضد کارگری و سینه چاکان سر مایه داران و غارتگران خواهان آن هستند که همواره تعدادی از فعالان کارگری به هر بهانه ای در زندان با شند .تا آن که که به را حتی بتوانند آنان را کنترل کنند . و سر مایه داران و غارتگران با خیال را حت به چپاول سفره تهی کارگران و زحمتکشان بپر دازند . هم اکنون بخشی از فعالان کارگری و مدافعان حقوق زحمتکشان در مسیر زندان ها هستند . جعفر عظیم زاده ، بهنام ابراهیم زاده ،مهدی فرائی شاندیز وامیر امیر قلی و سعید شیر زاد و…..دو ران محکو میت خود را میگذرانند و داود رضوی و محمود صالحی و دیگران در زیر حکم هستند و همواره این لیست محکومان در حال افزایش است .آنها گمان میکنند که با افزایش تعداد فعالان کارگری در زندان و یا در زیر حکم، اعترا ضات کارگری فرو کش خواهد کرد  در حالی که باید این امر را بدانند که تا زمانی که مدیرا ن بیعاره  که تنها هنر شان سر کوب و آزار مردم است حقوق های چند صد میلیونی در یا فت میکنند و هر روزابعاد  اختلاس و تاراج اموال کارگران و زحمتکشان  رسوا تر از گذشته میشود ،و در برابر مردم تحت ستم از حقوق های حد اقلی بخور و نمیر هم دستشان کو تاه است و خیل عظیم بیکاران و گرسنگا ن . آلو نک نشینان سر تا سر جامعه را فرا گرفته است ،اعتراضات کارگران و زحمتکشان نه تنها فرو کش نخواهد کرد بلکه احکام زندان و شلاق وغیره خشم مردم را فزون  تر خواهد کرد . و فعالان کارگری را در احقاق حقوق کارگران و زحمتکشان مصصم تر  میکند .زیرا که امروزه همگان میدانند را هی جز مبارزه برای بدست آوردن حق و حقوق از دست رفته خود وجلو گیری از غارت اموال خود ندارند .

 

 

عدم پرداخت ماه ها حقوق کارگران معدن زغال‌سنگ مهمان‌دوست وکارخانه کنستانتره شاهرود و دامغان!

فارس طی گزارشی بتاریخ23مرداد از عدم پرداخت ماه ها حقوق کارگران معدن زغال‌سنگ مهمان‌دوست وکارخانه کنستانتره شاهرود و دامغان خبرداد.

براساس این گزارش،معدن زغال‌سنگ مهمان‌دوست، کنستانتره شاهرود و دامغان که هزاران کارگر از آنها ارتزاق می‌کردند و می‌کنند، ماه‌ها حقوق کارگرانشان عقب ‌افتاده و باید کنستانتره و زغال‌سنگ از خارج از کشور وارد کنیم و باید دید چرا این اتفاق می‌افتد.

 

 

عدم پرداخت ماه هاحقوق کارگران فضای سبزشهرداری خرم آباد!

کارگرانی که از پیمانکاران مختلف طلب دارند و با عوض شدن هر پیمانکار به وعده‌های پیمانکار جدید دل‌خوش می‌شوند درحالی‌که آش همان آش و کاسه همان کاسه است.

به گزارش23مرداد خبرافلاک،قصه تلخ عدم پرداخت به‌موقع حقوق و مطالبات کارگران زحمتکش فضای سبز شهرداری خرم آباد به یک سریال چندین ساله تبدیل‌شده است،کارگرانی که هرروز دل‌خوش به وعده‌های مسئولان سرکار می‌آیند تا برای خانواده‌هایشان درآمدی کسب کنند اما در قبال زحماتشان حقوقی دریافت نمی‌کنند و یا اگر دریافت کنند با تأخیرهای چندین ماهه است و زمانی به دستشان می‌رسد که به کارشان نمی‌آید.

باوجود پیگیری‌ها گشایشی در حل مشکلات کارگران فضای سبز مشاهده نمی‌شود و انگارنه‌انگار که کارگران هم جز افراد همین جامعه‌اند که باید مطالباتشان به‌موقع پرداخت شود.

این در حالی است که حقوق 700هزارتومانی کارگران در مقابل فیش‌های حقوقی مسئولان رقم هنگفتی نیست که نتوان به‌موقع پرداخت کرد.

کارگرانی که از پیمانکاران مختلف طلب دارند و با عوض شدن هر پیمانکار به وعده‌های پیمانکار جدید دل‌خوش می‌شوند درحالی‌که آش همان آش و کاسه همان کاسه است.

کارگرانی که تنها منبع درآمدشان را از همین راه کسب می‌کنند بااین‌وجود کشمکش بین شهرداران و پیمانکاران فقط به عقب افتادن حقوق آن‌ها منجر می‌شود تا جایی که پیمانکاران می‌گویند تازمانی که شهرداری پول ما را ندهد نمی‌توانیم حقوق کارگران را پرداخت کنیم.

سلیمی یکی از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 2 گفت: در این چه ارسالی که در شهرداری کارکرده‌ام هیچ‌وقت حقوقمان را به‌موقع پرداخت نکرده‌اند و هر 6 یا هفت ماه یکبار حقوق می‌دهند.

وی افزود: برای دریافت مطالباتمان به همه‌جا مراجعه کرده‌ایم اما نتیجه‌ای نگرفته‌ایم هر جا که می‌رویم شهردار یا پیمانکارمی گویند چشم پرداخت می‌کنیم اما عملاً کاری انجام نمی‌دهند.

این کارگر فضای سبز اظهار داشت:بیمه‌مان را هم ناقص پرداخت می‌کنند،یک ماه تمام‌کار می‌کنیم ولی به‌اندازه نصف ماه برای ما بیمه می‌ریزند.

سلیمی گفت: در روزهای گرم و سرد سال تمام‌کارهای فضای سبز را انجام دهیم اما موقع حقوق کسی پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: تنظیف شهر بر عهده پیمانکار است و وقتی به شهرداری مراجعه می‌کنیم می‌گویند طلبتان را از پیمانکار بگیرید.

این کارگر شهرداری گفت:ماهی 700تومان حقوق آن‌چنانی نیست که نتوانند پرداخت کنند،وقتی این‌همه زحمت می‌کشیم انتظار هم داریم که حقوقمان را سروقت بدهند.

رحمانی یکی دیگر از کارگران فضای سبز شهرداری گفت: الآن بیش‌تر از پنج ماه هست که حقوق نگرفته‌ایم،2ماه از پیمان‌کار قبلی  و سه ماه هم از پیمانکار جدید طلبکاریم.

وی افزود:پیمانکار می‌گوید شهرداری باید ماهیانه پول بدهد درصورتی‌که 13ماه است که پولی پرداخت نکرده است و الآن بیش از یک میلیارد بدهکار است و اگر 200میلیون بدهد همه حقوق‌ها را پرداخت می‌کنم.

یکی دیگر از کارگران فضای سبز شهرداری خرم‌آباد گفت: از اول امسال تاکنون هیچ حقوقی دریافت نکرده‌ایم و معلوم هم نیست کی حقوق ما را می‌دهند کسی به فکر نیست و چیزی هم نگفته‌اند.

وی افزود: در طول ماه رمضان و با زبان روزه  زیر گرمای طاقت‌فرسا کارکردم ولی از حقوق خبری نیست.

این کارگر اظهار داشت: پیمانکار خانمی هست که اصلاً ندیدیمش می‌گویند اگر شهرداری به پیمانکار پول بدهد حقوق ما را می‌دهند.

یکی دیگر از کارگران فضای سبز گفت: دوساله که در فضای سبز کار می‌کنم سال گذشته هشت ماه و امسال هم پنج‌ماهه که دارم کار می‌کنم اما هیچ سرکشی و نظارتی نیست درصورتی‌که پیمانکار باید به وضعیت کارگران رسیدگی کند.

وی افزود: شیلنگ‌های آب‌پاش همه پلاسیده و کهنه هستند باید تکه‌تکه به هم وصل کنیم؛دستکش هم نداریم و با دست آشغال‌ها را جمع می‌کنیم.

حسن آذری؛رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در رابطه با حقوق معوقه کارگران فضای سبز خرم‌آباد گفت: خیلی از کارگران فضای بیش‌تر از هشت ماه و حتی برخی‌ها تا دو سال هم حقوق نگرفته‌اند.

وی افزود: این موضوع را از طریق شورا پی گیری کردیم  و مقرر گردید که شهردار مطالبات یک‌ماهه  کارگران را پرداخت کند و برای بقیه هم نیازمند مکاتبه است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد اظهار داشت: شهرداری در قرارداد با پیمانکار قید می‌کند که حداقل دو ماه حقوق را بتواند پرداخت کند اما الآن کارگران ماه‌هاست که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

آذری بیان کرد: شهرداری این اختیار را دارد تا زمانی که پیمانکار مطالبات کارگران را پرداخت نکرده است چک پیمانکار را امضا نکند.

 

 

اعتراض به انجماد مزدی کارگران خباز ونامه نگاری برای افزایش دستمزد!

قصد دولت  برای سیاست سرکوب و انجماد مزدی برای همه مشمولین قانون کار!

دبیر انجمن صنفی کارگران خباز سنندج می‌گوید: نامه‌های مکرر انجمن صنفی خبازان به مقامات مسئول با خواسته افزایش مزد ، در ماههای گذشته بی پاسخ مانده است.

صمدی در ادامه به اظهارات مدیرکل اشتغال وزارت کار مبنی بر آمادگی دولت برای ارزان سازی نیروی کار اشاره کرد و گفت: از قرار معلوم مقامات دولتی قصد دارند حداقل دستمزد زیر خط فقر را هم به بهانه رونق اقتصاد زیر سوال ببرد و سیاست سرکوب و انجماد مزدی را نه فقط برای خبازان، بلکه برای همه مشمولین قانون کار اجرایی کنند.

به گزارش23مردادایلنا،یدالـله صمدی دبیر انجمن صنفی کارگران خباز سنندج با انتقاد از انجماد مزدی خبازان گفت: در ماههای گذشته خواستار افزایش مزدی کارگران خباز شدیم و در همین رابطه  چندین نامه به ارگان‌های دولتی مانند استانداری کردستان و فرمانداری سنندج ارسال کردیم که تا کنون این نامه نگاری‌ها بی‌پاسخ مانده است.

وی با بیان این که مزد خبازان سنندج در یک سال و نیم گذشته ثابت مانده است، گفت: در طول این مدت قیمت کالاهای اساسی خانوارهای کارگری به طور سرسام آور افزایش یافته است.

صمدی ادامه داد: با وجود گذشتن نیمی از سال، گویا مسئولان دولتی قصد ندارند به مذاکره با نمایندگان کارگران بپردازند و افزایش مزدی خبازان را در دستور کار قرار دهند و این مساله ای است که به شدت نگران کننده است.

این فعال کارگران خباز با بیان این که مدتهاست دخل و خرج خبازان با هم سازگار نیست، افزود: این انجماد مزدی اخیر هم بر وخامت اوضاع افزوده است و از جانب انجمن صنفی خبازان سنندج به طور مشخص به بی توجهی مسئولین دولتی کردستان معترضیم .

صمدی در ادامه به اظهارات مدیرکل اشتغال وزارت کار مبنی بر آمادگی دولت برای ارزان سازی نیروی کار اشاره کرد و گفت: از قرار معلوم مقامات دولتی قصد دارند حداقل دستمزد زیر خط فقر را هم به بهانه رونق اقتصاد زیر سوال ببرد و سیاست سرکوب و انجماد مزدی را نه فقط برای خبازان، بلکه برای همه مشمولین قانون کار اجرایی کنند.

وی در پایان با طرح این پرسش که اگر قرار باشد نامه نگاری و رایزنی به نتیجه نرسد چه راهکار دیگری در دسترس کارگران هست؛ ابراز داشت: در شرایط فعلی کارگران قدرت اعتراض و چانه زنی چندانی هم ندارند و نمی‌توانند از مطالبات خود به صورت سازمان‌یافته دفاع کنند.

 

 

توافق نانوشته سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان برای حذف بیمه کارگران کارگاه‌های خبازی تهران!

ایلنا طی گزارشی بتاریخ23مرداد از توافق نانوشته سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان برای حذف بیمه کارگران کارگاه‌های خبازی تهران خبرداد.

بنابهمین گزارش،کارفرمایان کارگران خبازی‌های تهران در توافقی نانوشته با سازمان تامین اجتماعی جلوی انجام بازرسی توسط ماموران بیمه را گرفته‌اند و همین موجب شده که کارگران خبازی‌های کشور از مزایای بیمه اجباری سازمان تامین اجتماعی برخوردار نباشند.

کارگران خبازی‌ها هم از ترس اخراج توسط کارفرما تمایلی برای شکایت به تامین اجتماعی ندارند. از این رو آنها ترجیح می‌دهند که در شرایط نامطلوب معیشتی کارگران کشور صرفا کار خود را حفظ کنند.

برپایه این گزارش،کارفرمایان کارگاه‌های خبازی کشور به جای اینکه کارگران خود را بیمه کنند، گاها خویشاوندان و دوستان خود را بیمه می‌کنند، که همین موجب شده کارگران خبازی ها در کنار شرایط نامطلوب معیشتی به خاطر عدم افزایش دستمزد در دو سال گذشته از امنیت شغلی نیز برخوردار نباشند.

این گزارش،با اشاره به اجرا نشدن قانون سختی و زیان آور برای کارگران خبازی‌های کشور، ادامه می دهد،کار طولانی مدت در کنار تنور  شعله‌ور موجب بروز بیماری های پوستی می‌شود.  از سویی ، کارگران خبازی ها از پیش از طلوع آفتاب تا بعد از غروب کار می‌کنند که بیشتر این زمان سرپا هستند و همین سبب  ایجاد مشکلات دیسک کمر و گردن می‌شود.

با این شرایط کارگران خبازی‌ها نمی توانند مطابق قانون سختی و زیان اور از مزایای بازنشستگی زودرس با 20 سال کار متوالی و 25 سال کار متناوب برخوردار شوند.

 

 

تجمع کشاورزان رباط کریم برای احقاق حقابه مقابل فرمانداری!

صبح امروز23مرداد،کشاورزان رباط کریم برای احقاق حقابه خود در مقابل فرمانداری رباط کریم تجمع کردند.

به گزارش23مردادفارس،نمایندگان کشاورزان رباط کریمی با اعلام نارضایتی کشاورزان از مدیریت آب کانال آب محمدیه و نواب گفتند که ما نمی‌توانیم به دلیل بی‌عدالتی مدیریت آب شاهد از دست رفتن دسترنج خود و محصولات زراعی سطح شهرستان باشیم.

روستاییان و کشاورزان در این تجمع اعلام کردند که برای اعتراض به وضعیت آب قصد دارند به تهران مراجعه کرده و حق خود را بگیرند.

نمایندگان کشاورزان عنوان کردند که بر اساس رژیم حقوقی موجود، 72 درصد از آب کانال محمدیه به عنوان حقابه باید به شهرستان رباط کریم اختصاص یابد که متأسفانه به دلیل بی‌عدالتی و تبانی مدیران، حتی 10 درصد از این سهم آب نیز به رباط کریم تعلق نمی‌گیرد.

کشاورزان رباط کریمی از استفاده نامتعارف و بیش از حد کشاورزان اسلامشهر و شهریار از سهم آب کانال محمدیه شکایت کردند و خواستار ساماندهی وضع موجود شدند.

گفتنی است فرماندار رباط کریم کشاورزان و روستاییان را دعوت به سکوت کرد و با  نمایندگان آنها وارد مذاکره شد.

لازم به ذکر با توجه به ضرورت رسیدگی به مشکل کشاورزان برای جلوگیری از تجمع و اعتراضات آنها، فرماندار رباط کریم روز یکشنبه با مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران و مسؤولان ذی‌ربط تشکیل جلسه می‌دهد.

 

 

تجمع اهالی اروندکناردراعتراض به‌ قطعی مکرر آب مقابل بخشداری منطقه!

صبح امروز23مرداد، تعدادی از اهالی اروندکنار با حضور مقابل بخشداری این منطقه، از مشکلات به وجود آمده در بحث آب و قطعی آن شکایت داشته و نسبت به وضعیت روزهای آینده با توجه به وضعیت به وجود آمده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش23مرداد ایسنا،عزیزالله شهبازی گفت: فرماندار آبادان با اشاره به تجمع تعدادی از شهروندان در مقابل بخشداری اروندکنار به‌دلیل قطعی مکرر آب در این منطقه، گفت: فرسودگی شبکه آب‌رسانی و کمبود اعتبارات لازم جهت نگهداری شبکه فعلی، باعث بروز چنین مشکلاتی در اروندکنار شده است و مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند تا کمتر شاهد قطعی و افت فشار آب باشیم.

صبح امروز تعدادی از اهالی اروندکنار با حضور مقابل بخشداری این منطقه، از مشکلات به وجود آمده در بحث آب و قطعی آن شکایت داشته و نسبت به وضعیت روزهای آینده با توجه به وضعیت به وجود آمده ابراز نگرانی کردند.

وی با بیان اینکه، مردم پس از صحبت با جانشین بخشدار اروندکنار تجمع انجام گرفته را ترک کردند، افزود: جلسه‌ای با حضور اعضای شورای شهر، شهردار، رییس آب و فاضلاب شهرستان و نماینده نیروی انتظامی در این زمینه در فرمانداری آبادان برگزار و نسبت به حل مشکلات به وجود آمده در اروندکنار تصمیم‌گیری شد.

شهبازی تصریح کرد: بالا رفتن EC آب رودخانه اروند و بهمن‌شیر، وجود فرسودگی‌های فراوان در طول شبکه و به طبع آن پرتی بالای آب در این مناطق باعث بروز مشکلات به وجود آمده شده و امیدواریم در این زمینه با جذب اعتبار، نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.

وی با اشاره به وجود بیش از 6 هزار انشعاب غیرمجاز آب در اروندکنار عنوان کرد: تعدادی از مردم در این بخش نخیلات خود را با آب شرب آبیاری می‌کنند که این مساله نیز در مشکلات به وجود آمده تاثیرگذار است و مردم باید برای آبیاری نخلستان‌های خود از روش‌های دیگری بهره بگیرند.

شهبازی ادامه داد: امیدوارم مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و در صورت مشاهده هرگونه خرابی در شبکه‌های انتقال آب، مساله را به محیط بانان و مسئولین گزارش دهند تا هرچه سریعتر به موضوع رسیدگی و در خصوص حل آن اقدام شود.

وی گفت: روز پنجشنبه وزیر نیرو در تماسی اعلام کرد که شخصا پیگیر مسائل و مشکلات آب آبادان است و برای حل مشکلات تلاش خواهد کرد.

فرماندار آبادان خاطرنشان کرد: در این تماس قرار شد تا اعتباراتی برای خط انتقال آب از طرح جامع به ایستگاه اصلی پمپاژ آبادان در نظر گرفته شود تا مشکلات این شهرستان در بحث آب هرچه سریعتر حل شود.

 

 

تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن مهر مقابل فرمانداری خرمشهر

امروزشنبه23مرداد،جمعی از متقاضیان مسکن مهر خرمشهر در اعتراض به آنچه که تحویل نشدن واحدهای مسکن در منطقه 42 هکتاری این شهر عنوان کردند مقابل فرمانداری ویژه خرمشهر تجمع کردند.

به گزارش23مرداد ایرنا،نماینده این تجمع 20 نفره در این باره گفت:با توجه به گذشت 9 سال از زمان آغاز طرح احداث مسکن مهر در منطقه 42 هکتاری تاکنون اقدامی برای تحویل مسکن به متقاضیان خرمشهری نشده است.

وی افزود: طبق تعهدات مسئولان مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدت تحویل واحدهای مسکونی 18 ماه اعلام شده بود درحالی که زمان زیادی از این تاریخ می گذرد و قیمت های تکمیل هر واحد از متری سه میلیون ریال به هفت میلیون ریال افزایش یافته است.

وی ادامه داد:مسئولان در مراجعه مکرر متقاضیان پاسخ قانع کننده ای نمی دهند و آماده نشدن زیرساخت ها را دلیل اصلی واگذار نشدن واحدها اعلام می کنند در حالی که چندین سال از آغاز ساخت این واحدها می گذرد.

وی افزود: بیشتر متقاضیان مبلغ 250 میلیون ریال آورده اولیه را به پیمانکار پرداخت، و برای دریافت تسهیلات مسکن نیز به بانک عامل معرفی شدند اما خبری از تحویل مسکن به آنها نیست.

وی گفت: ما متقاضیان مسکن هم اکنون در شرایط سختی در مسکن استیجاری و فرسوده زندگی می کنیم و از مسئولان به ویژه فرمانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و دیگر دست اندرکاران مسکن خواستار پیگیری و تسریع در امر واگذاری مسکن هستیم.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های مسکن مهر خرمشهر عمده ترین مشکل واگذار نشدن مسکن به متقاضایان را آماده نشدن زیرساخت ها در سایت 42 هکتاری اعلام کرد و گفت: آماده نشدن زیرساخت های از جمله آب و فاضلاب، گاز، برق، آسفالت، تلفن از مشکلات این سایت است.

فرشید زارع صادر نشدن پایان کار از سوی شهرداری را یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر 42 هکتاری و واگذار نشدن آنها به متقاضیان دانست و افزود:از مجموع یک هزار و 212 واحد مسکونی منطقه 42 هکتاری خرمشهر 537 متقاضی آورده ساخت واحد مسکن را پرداخت کرده اند.

وی گفت: 240 واحد تکمیل و آماده واگذاری است که در صورت فراهم شدن زیرساخت ها و همکاری شهرداری برای صدور پایان کار به متقاضیان واگذار می شود.

زارع اظهارکرد: بیشتر واحدها دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی هستند و در صورت فراهم شدن زیرساخت های این منطقه تا پایان امسال 450 واحد به مالکان مسکن مهر تحویل داده می شود.

 

 

تجمع دانشجویان صنعت نفت در مقابل مجلس وارد هفته دوم شد

تجمع دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت که از هفته گذشته  مقابل مجلس آغاز شده بود، امروز نیز ادامه پیدا کرد.

به گزارش23مردادتسنیم،دانش‌آموختگان صنعت نفت خواستار اجرایی شدن وعده دولت و وزارت نفت برای استخدامشان در شرکت ملی نفت هستند که به گفته آنها، هنوز درخواست‌شان از سوی مسئولان دولتی پاسخ داده نشده است.

مدتی است موضوع استخدام فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت در وزارت نفت، واکنشهایی را در بین قشر دانشگاهی و فرهیخته حوزه صنعت نفت ایجاد کرده و رسانه‌ها نیز به این موضع بحث برانگیز پرداخته‌اند.

فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت معتقدند که طبق آئین‌نامه این دانشکده، باید با شرط معدل و پس از فارغ‌التحصیلی به استخدام وزارت نفت درآیند، البته روند استخدام آنها انجام شده که با دستور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، این روند متوقف شده است.

یکی از فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت گفته است: «روند جذب در دانشگاه صنعت نفت به این صورت بوده که آقایان و خانمها در لیست کاریابی قرار گرفته و شرکتهای تابعه وزارت نفت، ظرفیتهای موجود و نیروهای کار مورد نیاز را در رشته‌های تخصصی اعلام می‌کنند و دانشجویانی هم که در رشته‌های خاص  وزارتخانه تحصیل کرده‌‌اند، به آنها معرفی شده‌ و دانشجویان با سپری کردن مراحل استخدام وارد وزارت نفت می‌شده‌اند که با ابلاغ وزیر نفت، این روند متوقف شده است».

وزیر نفت به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده «ما می‌خواهیم نیروی باسواد جذب کنیم»، دانشجویان نیز در واکنش به این اظهارات وزیر نفت، اقدام به راه‌اندازی پویش ملی «من بی‌صوادم» کرده‌اند که با استقبال دانشجویان همراه بوده است.

 

 

نوجوان جان باخته حادثه آتش سوزی تعمیرگاه خودرودرمشهد از کودکان کاربود!

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مشهد از شاغل بودن کودک 14 ساله‌ای خبر داد که در حادثه آتش‌سوزی تعمیرگاه خودرو جان خود را از دست داده است.

به گزارش23مردادایلنا،مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد در ارتباط با جزئیات حادثه‌ای که بیستم مرداد در یک تعمیرگاه خودرو در منطقه قاسم آباد مشهد رخ داد؛ اظهار داشت: بر اساس تحقیقات ما، در این حادثه هر سه قربانی، کارگر تعمیرگاه بوده‌اند.

وی افزود: دو کارگر بزرگسال دچار سوختگی شدند اما توسط نیروهای آتش‌نشانی نجات یافتند و به بیمارستان منتقل شدند اما کارگر 14 ساله بر اثر خفگی جان خود را از دست داد.

مرگ یک کودک کار 14 ساله در آتش‌سوزی یک تعمیرگاه خودرو نشان می‌دهد که برخلاف تصور خیلی از مسئولین، کودکان فقط در “خیابان‌ها” کار نمی کنند، بلکه تعداد زیادی از آنها به صورت غیرقانونی در کارگاهها و واحدهای کوچک  مشغولند وبه همین دلیل،  در معرض آسیب‌های هرروزه قرار دارند و همین مساله ضرورت نظارت بیشتر مسئولان را بیش از پیش آشکار می سازد.

درهمین رابطه:

 

 

جان باختن یک نوجوان در حادثه آتش سوزی تعمیرگاه خودرودرمشهد!

معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت: در پی آتش سوزی در یک تعمیرگاه خودرو این شهر یک نفر کشته و دو نفر مصدوم شدند.

به گزارش20مردادایرنا،مهدی رضایی روز چهارشنبه افزود: این آتش سوزی حوالی ساعت 15 امروز در بلوار شاهد قاسم آباد رخ داد.

وی با اشاره به گستردگی حریق و سوختن یک دستگاه پراید در این آتش سوزی اظهار کرد: در پی این آتش سوزی دو نفر به شدت دچار سوختگی و به بیمارستان منتقل شدند و یک نوجوان 14 ساله نیز در میان شعله های آتش محبوس و به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

وی گفت: علت وقوع این آتش سوزی در دست بررسی است.

 

 

جان باختن کودک کاری دیگردر سیریک براثربرق گرفتگی!

یک جوان شانزده ساله در سیریک به علت برق گرفتگی جان باخت. این جوان اهل و ساکن روستای گندمی از توابع بخش مرکزی سیریک بود که به عنوان کارگر ساختمانی در شهر سیریک کار می کرد.

به گزارش23مرداد برق نیوز، بخشدار مرکزی سیریک گفت: در این حادثه به علت اتصال در سیم های برق دستگاه بالابر ، برهنه بودن پا و خیس بودن زمین ، این جوان دچار برق گرفتگی شد و قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

احمد جمال الدینی افزود: این جوان اهل و ساکن روستای گندمی از توابع بخش مرکزی سیریک بود که به عنوان کارگر ساختمانی در شهر سیریک کار می کرد.

روستای گندمی با بیست خانوار در فاصله بیست و پنج کیلومتری جنوب شرقی شهر بندر سیریک واقع است.

 

 

جان باختن کارگرمصدوم دیگر حادثه آتش سوزی ایستگاه لخته گیر گاز گناوه!

یکی دیگر از مصدومان حادثه انفجار و آتش سوزی ایستگاه لخته گیر خط 42 اینچ انتقال گاز «آغار و دالان» شهرستان گناوه صبح جمعه در بیمارستان شیراز درگذشت.

به گزارش23مرداد ایرنا، «عبدالغفار بهمنی» در محل حادثه دچار سوختگی 46 درصد شد که به بیمارستان سوانح سوختگی چرومی گناوه منتقل و سپس به وسیله بالگرد به شیراز اعزام شد.

«امید بیرامی» نیز به دلیل شدت جراحت، در روز نخست وقوع حادثه با 90 درصد سوختگی در بیمارستان سوانح سوختگی چرومی جان باخت.

این حادثه 2 مصدوم دیگر با درصد کم سوختگی داشت.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گناوه فوت این مصدوم را تایید کرد.

آتش سوزی در ایستگاه لخته گیر خط 42 اینچ گاز آغار و دالان در نزدیکی روستای شول واقع در 30 کیلومتری شهرستان گناوه بامداد شنبه 16 مرداد ماه رخ داد که پس از پنج ساعت خاموش شد.

شهرستان گناوه در 120کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر واقع شده و تاسیسات و شرکت های نفتی بسیاری در این منطقه وجود دارد.

درهمین رابطه:

 

 

کشته و زخمی شدن سه کارگر در انفجار خط لوله گاز گناوه

به گفته فرماندار گناوه در جریان حادثه انفجاری که بامداد امروز (شنبه 16 مردادماه) در خط لوله 42 اینچ گاز گناوه اتفاق افتاده است یک کارگر کشته و دو کارگر دیگر مجروح شدند.

به گزارش16مردادایلنا،سید علی پاک نژاد هویت کارگر کشته شده را «امیر بایرامی» اعلام کرد و افزود: این شخص که در جریان حادثه امروز مصدوم شده بود به بیمارستان گناوه بوشهر منتقل شده بود، در ساعت ده و نیم صبح فوت کرد.

در عین حال شنیده‌ها حاکی از آن است که این کارگر فوت شده  24 سال سن داشت و قرار بود به زودی ازدواج کند.

همچنین در خصوص وضعیت دو کارگر مصدوم این حادثه نیز منابع خبری از انتقال به بیمارستان گناوه بوشهر خبر می‌دهند.

برپایه این اظهارات این جابجایی توسط بالگرد انجام شده است و از قرار معلوم وضعیت سوختگی یکی از دو مصدوم در حد بالایی گزارش شده است.

 

 

یک رهبر اتحادیه ای کلمبیا تهدید شد: یا کشور را ترک کن یا کشته می شوی!

حقوق معلم و کارگر:

یکی از رهبران اتحادیه کارگران نفتی کلمبیا در روزهای گذشته یک نامه تهدید آمیز دریافت کرده است.

متن نامه ای که آقای آک ودو (Rodolfo Vecino Acevedo) دریافت کرده ساده است: بایستی در عرض یک هفته کشور را ترک کنی در غیر این صورت خود و خانواده ات کشته می شوید.

این اولین بار نیست که این عضو برجسته اتحادیه کارگران نفتی کلمبیا تهدید می شود. بارها پیش از این نیز چنین تهدیداتی دریافت کرده است و مراجعات او به پلیس و مقامات قضایی جهت پیگیری این تهدیدات، بی نتیجه مانده است. اعضای اتحادیه می گویند دولت در پیگیری این قبیل جرائم ناتوان است.

فعالان کارگری کلمبیا عقیده دارند این تهدیدها نشانه محدودیت آزادی اجتماعات و کنش صنفی در کلمبیاست. شاید به همین دلیل است که در گزارش سال جاری کنفدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری (ITUC) کلمبیا جزء ده تا از بدترین کشورهای جهان در زمینه آزادی کنش صنفی است.

منبع: وبسایت اتحادیه جهانی صنایع (IndustiALL)

بیست وسوم مرداد ماه1395

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …