سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

اخبار و گزارشات کارگری 26 تیر1395

تجمع چندین باره کارگران کارخانه پارسیلون دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه مقابل استانداری لرستان!

صبح امروز26تیرماه، کارگران کارخانه پارسیلون دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه مقابل استانداری لرستان تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

به گزارش 26تیرفارس،شرکت پارسیلون خرم‌آباد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده الیاف فیلامنت و گرانول پلی‌آمید بخش خصوصی مشکلات زیادی برایش به وجود آورده است.

صبح امروز نیز کارگران پارسیلون برای چندمین بار در مقابل درب ساختمان استانداری لرستان تجمع کردند و نسبت به پرداخت نشدن حق بیمه و حقوق‌های معوقه خود اعتراض کردند.

براساس این گزارش یکی از کارگران حاضردزتجمع امروزگفت:،نزدیک به 6 ماه است که لیست بیمه کارگران پارسیلون به سازمان تامین اجتماعی ارسال نشده است و کارگران 30 ماه حقوق طلب دارند و برخی از کارگران قراردادی نیز بین 6 تا 7 ماهه حقوقی دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: مسؤولان فقط می‌گویند صبر کنید، صبر تا کی؟ یک کارگر با حقوق 700 هزار تومانی تا یک میلیون تومانی چگونه می‌تواند بیش از 6 ماه تحمل کند؟

وی ادامه داد: بیش از 50 بار تجمع کرده‌ایم اما تاکنون مشکلات کارگران کارخانه پارسیلون برطرف نشده است، مسؤولان باید به فکر کارگران باشند.

وی تعداد کارگران شرکت پارسیان پارسیلون خرم‌آباد را 330 نفر اعم از کارگر رسمی و قراردادی اعلام کرد و از مسؤولان خواست تا فکری به حال حقوق و بیمه کارگران پارسیلون کنند.

با وجود اینکه بیش از یک‌هزار نفر در کارخانه پارسیلون مشغول به کار بودند، ولی سال‌ها است که حتی دیگر توان پرداخت حقوق و مزایای عده کمی از کارگران خود را ندارد و این کارگران 30 ماه حقوق عقب افتاده دارند.

لازم به ذکر است که کارگران کارخانه پارسیلون بارها و بارها با تجمع در مقابل استانداری اعتراضات خود را اعلام کرده‌اند.

این کارگران اعلام کرده اند تا مزایای معوقه خود را دریافت نکنند این تجمع ها را ادامه خواهند داد.

 

 

تجمع کارکنان میراث فرهنگی استان خوزستان دراعتراض به اخراج مقابل استانداری!

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان از تسویه حساب 80 تن از کارکنان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان خوزستان تا پایان ماه جاری خبر داد.

این مساله سبب شد تا این افراد و فعالان حوزه میراث فرهنگی در تاریخ ۲۰ تیرماه در مقابل استانداری تجمع کنند و در ‌‌نهایت این تجمع منجر به انتشار نامه‌ای از سوی سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری خوزستان به مدیرکل میراث فرهنگی شد که در آن درخواست کرده است، پس از بازبینی سابقه و مکانیسم جذب پرسنل و با توجه به تعداد آثار ثبت شده استان و افزایش تعداد گردشگران خوزستان همکاری لازم در این مورد صورت بگیرد.

به گزارش26تیرایلنا، سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان گفت: این افراد معوقات مزدی و حقوق قانونی (بیمه و عیدی) خود را از ابتدای مردادماه سال 94 دریافت نکرده اند.

وی همچنین از بدهی بیمه ای این اداره کل به مبلغ 75 میلیون و جریمه آن نیز اطلاع داد و افزود: مشکلات جذب این نیروها و تأمین اعتبار پرداخت های مزدی آنان دلیل این اقدام است.

وی ادامه داد: کارکنان شرکت ارتباط گستر اندیشه که دارای تخصص های دانشگاهی هستند و با دستور مدیر کل قبلی میراث فرهنگی خوزستان از سال 92 به تدریج جذب سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان خوزستان شدند اما با تغییر مدیریت در آبان ماه تأمین اعتبار پرداخت معوقات آنان  با مشکل مواجه شد.

به گفته این فعال میراث فرهنگی، مدیر جدید تسویه حساب کارکنان را تا پایان ماه جاری اطلاع داد که با شکایت کارکنان به دیوان عدالت اداری، دیوان این اقدام سازمان را محکوم و غیرقانونی اعلام کرد.

به گفته وی باتوجه به رقم بالای تعداد محوطه های باستانی در سطح استان (ایذه، اهواز، شوش، شوشتر، بهبهان، دزفول، مسجدسلیمان و…) نگهداری و حفاظت از آنها با تعداد اندک حاضر در سازمان با مشکل مواجه خواهد شد و در واقع کمبود نیروی انسانی در این سازمان مشهود است.

وی ادامه داد: در میان این افراد، شماری از آنان به تازگی تشکیل خانواده داده و وام دریافت کرده بودند که با اعلام تسویه حساب ناگهانی به آنان تا پایان ماه جاری شرایط دشواری برای آنان رقم زده خواهد شد.

به گفته این فعال میراث فرهنگی، این شمار کارکنان اخراجی مراتب اعتراض خود را به استانداری اعلام کرده اند و با پاسخ مثبت پیگیری حقوق این افراد مواجه شدند.

بنابه گزارش همین منبع،سرنوشت ۸۰ نفر از نیروهای میراث فرهنگی استان خوزستان که دستوراخراج آنها پیش از این صادر شده بود؛ حتی با وجود درخواست استانداری بر تجدیدنظر در مورد آنها همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

۱۳ تیرماه سال جاری خبر دستور اخراج۸۰ نفر از کارکنان میراث فرهنگی استان خوزستان، شامل تعدادی از کار‌شناسان، نیروهای یگان حفاظت، کارمندان اداری و… منتشر شد و موجی از اعتراضات را در میان فعالان و دوستداران میراث فرهنگی ایجاد کرد، زیرا خوزستان با ۹۰۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار تاریخی و هزاران اثر و محوطه ثبت نشده تاریخی یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور از نظر میراث فرهنگی و آثار باستانی است و با وجود تعداد زیاد آثاری که در انتظار تعیین عرصه و حریم و ثبت ملی در این منطقه هستند و همچنین مورد هجوم قرار گرفتن متعدد این آثار از سوی قاچاقچیان به نظر می‌رسد که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری این استان حتی به نیروهای بیشتری نیاز دارد.

این مطلب را سرهنگ موسوی؛ فرمانده یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان خوزستان  نیز تایید می‌کند و هرچند از دادن هرگونه اطلاعات در مورد تعداد نیروهای یگان حفاظت و آخرین وضعیت نیروهای در حال اخراج این یگان خودداری می‌کند اما اظهار می‌کند: صد در صد به نیروهای بیشتری در یگان حفاظت نیاز داریم.

علاوه بر نگرانی‌های موجود در مورد آثار تاریخی این استان، بیکار شدن ۸۰ نفر از نیروهای شاغل نیز نگرانی‌های ویژه‌ای را برای این افراد ایجاد کرده است که این مساله سبب شد تا این افراد و فعالان حوزه میراث فرهنگی در تاریخ ۲۰ تیرماه در مقابل استانداری تجمع کنند و در ‌‌نهایت این تجمع منجر به انتشار نامه‌ای از سوی سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری خوزستان به مدیرکل میراث فرهنگی شد که در آن درخواست کرده است، پس از بازبینی سابقه و مکانیسم جذب پرسنل و با توجه به تعداد آثار ثبت شده استان و افزایش تعداد گردشگران خوزستان همکاری لازم در این مورد صورت بگیرد.

فعال مدنی و دبیر انجمن تاریانادر این باره می‌گوید: تجمعی که در جلو استانداری شکل گرفت، در ‌‌نهایت منجر به این مساله شد که استانداری نامه‌ای را خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بنویسد، هرچند که در این نامه نیز به طور قاطع درخواست صرفنظر از اخراج این نیرو‌ها نشده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از این افراد کار‌شناسان میراث فرهنگی و دارای تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس هستند و بخشی نیز نیروی یگان حفاظت هستند؛ می‌افزاید: در میان اخراج شده‌ها حتی رئیس اداره میراث فرهنگی دو شهرستان استان خوزستان نیز به چشم می‌خورد، تعدادی از این افراد هم حدود یکسال است که اصلا سر کار نیستند و از قبل از آن‌ها خواسته شده است که دیگر به سر کار نیایند. حال این سوال برای ما ایجاد شده است که وقتی یگان میراث فرهنگی کمبود نیرو دارد، چه گونه قصد تعدیل نیرو در این حوزه وجود دارد؟

وی تاکید می‌کند: مدیرکل پیشین ۸۰ نفر را به نیرو‌های میراث فرهنگی استان اضافه کرد که اکنون می‌گویند؛ این کار غیر قانونی بوده و برای امتیاز دادن به برخی افراد انجام شده است؛ اما به نظر می‌رسد این حرف معقول نباشد، زیرا مگر می‌شود؛ مدیری قصد امتیاز دادن به ۸۰ نفر را داشته است؟ علاوه بر آن، بین این افراد نیروهای توانمند بسیاری وجود دارد و چرا باید همه آن‌ها بدون در نظر گرفتن توانایی‌هایشان تعدیل شوند؟

 

 

شکایت کارگران بیکارشده  کارخانه ستبر گرانول علیه دستکاری کارفرما درسوابق کاری سخت و زیان آورشان!

جمعی از کارگران کارخانه تعطیل شده ستبر گرانول تاکستان برای احیا سوابق سخت و زیان آور خود شکایتی را در مراجع قانونی علیه کارفرمای سابق خود طرح کردند.

آنها در تشریح این مشکل گفتند: چون در سالهایی که در محیط سخت و زیان آور مشغول کاربوده‌اند کارفرما در لیست بیمه‌ای آنها به جای ثبت عنوان شغلی سخت و زیان آور، عنوان شغلی کارگر ساده را درج کرده است و در نتیجه امکان بازنشستگی پیش از موعد آنها منتفی شده است.

به گزارش26تیرایلنا،این کارگران که تعداد آنها نزدیک به ۸۰ نفر است گفتند: در اسفند ماه سال گذشته به دنبال توقف فعالیت این واحد تولید کننده مواد اولیه کاشی پس از سالها کار بیکار شدیم و در حال حاضر از صندوق بیمه بیکاری مقرری دریافت می کنیم.

این کارگران که به گفته خود در زمان فعالیت کارخانه ستبر گرانول دست‌ کم بین پانزده تا بیش از بیست سال در این واحد تولیدی مشغول کار بوده‌اند، افزودند:  بیشتر ما برای سالیان طولانی در محیط‌های سخت و زیان آور کارخانه مانند واحدهای سنگ شکن، فرزکار و کوره ذوب که دمای آن تا ۱۵۰۰ درجه نیز می‌رسید مشغول کار بودیم اما باوجود سخت زیان آور بودن این شغل نمی‌توانیم از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنیم.

آنها در تشریح این مشکل افزودند: چون در سالهایی که در محیط سخت و زیان آور مشغول کاربوده‌اند کارفرما در لیست بیمه‌ای آنها به جای ثبت عنوان شغلی سخت و زیان آور، عنوان شغلی کارگر ساده را درج کرده است و در نتیجه امکان بازنشستگی پیش از موعد آنها منتفی شده است.

به گفته این کارگران به دلیل آنکه در تمامی این سالها قراردادهای شغلی آنها به صورت موقت یک تا دو ماهه منعقد شده است تمامی آنها از ترس بیکار شدن در برابر این وضعیت سکوت کرده بودند اما حالا که دیگر کارخانه تعطیل شده است تصمیم گرفته‌اند تا از مراجع قانونی خواسته‌های خود را دنبال کنند.

 

 

بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران کارخانه تبریز کف ادامه دارد!

مشکل بلاتکلیفی و حقوق معوقه کارگران کارخانه تبریز کف مرند همچنان ادامه دارد.

بیش از ۱۰۰ کارگر این کارخانه هرکدام بطور متوسط حدود ۲۵۰ میلیون ریال مطالبات دارند و کارخانه نیز تعطیل شده است.

این کارگران تا کنون دهها تجمع اعتراضی در مرند، محل کارخانه و حتی استانداری آذربایجان شرقی برگزار کرده اند.

به گزارش26تیرماه پیام مرند، مشکل نابسامانی در شرکت تبریز کف شهرستان مرند و عدم پرداخت حقوق کارگران همچنان ادامه دارد.

نماینده کارگران این کارخانه گفت: اگر این کارخانه مشکل مدیریتی دارد چرا مسئولین نسبت به تغییر مدیریت کاری نمیکنند؟

 

 

ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی400 کارگرکارخانه چوکا تالش !

به گفته کارگران صنایع چوب و کاغذ ایران «چوکا» هنوز هیچ اقدامی در خصوص باز گشایی کارخانه پرداخت معوقات مزدی آن‌ها صورت نگرفته است.

به گزارش26تیرایلنا،این کارگران می‌گویند: طی ماه‌های اخیروضعیت مالی این واحد تولیدی با توقف فعالیت کارخانه همچنان نامساعد است و در نتیجه منابع مالی کافی برای هزینه‌های جاری کارخانه وپرداخت مطالبات مزدی آن‌ها وجود ندارد.

این کارگران که بیش از سه ماه طلب مزدی وبیمه‌ای دارند افزودند: با شرایط فعلی نگرانیم که مبادا دستمزد تیرماه نیز به طلب پرداخت نشده آن‌ها اضافه شود.

کارگران صنایع چوب چوکا افزودند: وضعیت به وجود آمده در حالی است که پیش از این به دلیل مشکلات مالی امکانات همچون سرویس ایاب وذهاب، ویک وعده غذای گرم آن‌ها قطع شده بود.

طبق اظهارات کارگران کارخانه چوب چوکا در جریان برپایی اجتماعات که در اعتراض به وضع موجود در روز‌های گذشته انجام شد، تا هم اکنون مدیران کارخانه حاضر نشد موعد مشخصی را برای پرداخت قطعی مطالبات آن‌ها وبازگشایی کارخانه تعییین کند.

 

 

نامه سرگشاده دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان در اعتراض به بلاتکلیفی استخدامی!

دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان بعد از شش ماه بلاتکلیفی در اعتراض به ماجرای ادامه دار لغو استخدامی دانشجویان، نامه‌ای به وزیر نفت نوشتند.

به گزارش 26تیرخبرنامه دانشجویان ایران، ماجرای پر حاشیه لغو استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، بیش از شش ماه است که حسابی دانشسجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه را درگیر به خود کرده است.

تحصن شبانه روزی یک هفته‌ای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که دی ماه سال گذشته در حیاط این دانشگاه برگزار شد و امتحانات را لغو کرد، شورای اداری و استخدامی وزارت نفت را مجبور کرد تا در برابر خواسته دانشجویان کوتاه بیاید. اما علی رغم حل شدن مشکل دانشجویان روی کاغذ، هنوز در عمل، کار دانشجویان گیر است.

بر همین اساس جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در نامه ای به بیژن زنگنه وزیر نفت، خواستار پوشش اخبار استخدامشان شده‌اند.

در بخش مهمی از این نامه آمده است: علی‌رغم گذشت مدت زمان  طولانی و پیگیری های مستمر، شاهد هیچ گونه تغییری در وضعیت استخدامی خود نبوده و مسئولین مربوطه در طرح و برنامه ریزی نیروی انسانی تا کنون هیچ گونه جواب مشخص و قانع کننده ای در قبال این تاخیر و نابسامانی وضعیت موجود فارغ التحصیلان ارائه نداده و بلکه با بیان اظهارات خلاف قانون موجبات سردرگمی و دغدغه های بیشتر را به وجود آورده اند.

 

 

تجمع اهالی روستای “برمامیون” شهرستان باشت دراعتراض به بی آبی مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد!

ظهر امروز شنبه 26تیرماه، اهالی روستای “برمامیون” شهرستان باشت دراعتراض به بی آبی  مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات آب در این روستا شدند.

به گزارش26تیرمهر،تنش آبی در کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد و پس از مرکز استان نوبت به باشت رسیده است.

قطع ۱۰ روزه آب در روستای “برمامیون” شهرستان باشت اعتراض مردم را به دنبال داشته است.

مردم این روستا ظهر امروز شنبه در مقابل استانداری استان تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات آب در این روستا شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و وبویراحمد در جمع مردم معترض این روستا گفت: مدیریت تنش آبی در روستا نیازمند پیگیری وتلاش مضاعف مسئولان شهرستانی است.

فتاح محمدی تصریح کرد: حوزه آب و فاضلاب روستایی باید زمینه آبرسانی با تانکر را به روستاهای دارای تنش آبی فراهم کند.

وی با بیان اینکه مردم برخی روستاهابرای تامین آب مسافت زیادی را طی می کنند، اظهار داشت: مسئولان در مرکز استان پیگیر رفع این مشکل هستند و مسئولان شهرستانی نیز باید وظیفه آبرسانی به مردم را بر عهده بگیرند.

شهرستان ۲۱ هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و آب و فاضلاب روستایی این شهرستان به ۶۲ روستای این شهرستان با جمعیتی افزون بر ۱۱ هزار نفر خدمات رسانی می کند.

 

 

تجمع اعتراضی اهالی روستای عظیم شوشتر نسبت به قطع خدمات آب و برق مقابل فرمانداری!

روزپنج شنبه24تیرماه، تعدادی از اهالی روستای عظیم شوشتر با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری شوشتر خواستار پیگیری مشکل این روستا از سوی مسئولان شدند.

اهالی روستای عظیم از توابع شهرستان شوشتر نسبت به قطع خدمات آب، برق و گاز از سوی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر گله مند می باشند.

به گزارش ایرنا،یکی از اهالی روستای عظیم علت تجمع اهالی این روستا را اعتراض به اقدام شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر بابت تصرف زمین های این روستا و طرح دعوی برای جابجایی روستا به مکانی دیگر عنوان کرد.

وی افزود:در حالی که زمین های روستاییان متعلق به منابع طبیعی است و این روستا قدمتی 120 ساله دارد، شرکت کشت و صنعت کارون برای جابه جایی روستا به مکانی دیگر تلاش می کند.

وی گفت:از آنجا که تمام خدمات آب، برق و گاز روستای عظیم شوشتر از سوی شرکت کشت و صنعت کارون تامین می شود لذا این شرکت برای اینکه اهالی را مجبور به ترک روستا کند اقدام به قطع این خدمات کرده است.

در این تجمع حدود 70 نفر از روستاییان مقابل فرمانداری شوشتر تجمع کردند.

استاندار خوزستان روز پنجشنبه به شهرستان شوشتر سفر کرده است.

روستای عظیم با 117 خانوار و 600 نفر جمعیت از توابع شهرستان شوشتر است.

 

 

اهالی شهرک ولایت دراعتراض به بی آبی با دبه های آب در مصلی نمازجمعه تجمع کردند!

مردم شهرک ولایت مرودشت با در دست داشتن دبه های آب در مصلی نماز جمعه تجمع و خواستار رفع کم آبی و بی آبی شدند.

به گزارش 25تیرمرودشت نا، اهالی شهرک ولایت مرودشت پس از پیگیری متعدد در خصوص مشکل کم آبی و بی آبی، تصمیم گرفتند با در دست داشتن دبه و حضور در مصلی نماز جمعه اعتراض خود را نشان دهند.

 

 

 

بحران آب در شمال شرق تهران/ شهرک لاله 72 ساعت است در بی آبی مانده

برخی محلات شمال شرق پایتخت دچار بحران بی آبی و افت فشار آب شده اند و ساکنان شهرک لاله می گویند این بحران 72 ساعت است حل نشده.

به گزارش 26تیرماه خبرآنلاین، افت فشار آب و بعضا قطعی آن در شمال شرق تهران، ساکنان این محدوده را آزار می دهد. به خصوص ساکنان شهرک لاله که می گویند 72 ساعت است با بی آبی طرفند و نمی دانند چه کنند.

حق شناس یکی از ساکنان محله لاله در تماس تلفنی با سرویس مشکلات مردم گفت: حدود 70 ساعت است شهرک لاله واقع در انتهای بلوار ارتش بحران آب دارد. تا چهارشنبه گذشته آب با فشار خوبی در اختیار مردم بود ولی یک دفعه آب در برخی محلات از جمله ازگل و شهرک لاله قطع شد. هم اکنون آب برخی مناطق وصل شده ولی شهرک لاله همچنان در بی آبی به سر می برد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارکنان شرکت آب اقداماتی را برای عیب یابی در محله انجام داده اند ولی نتوانسته اند مشکل را پیدا کنند، گفت: دیروز چند ساعتی آب وصل شد ولی باز هم مشکل ادامه داشت تا اینکه به طور کلی با قطع آب روبرو شدیم. الان کارگران شرکت آب، معابر شهرک را در اینطرف و آنطرف می کنند و می گویند باید ببینیم مشکل چیست. ما به عینه می بینیم آنها سعی و خطایی یک شیر آب را در محله ای را باز می کنند و می بندند و می گویند افت فشار است. وقتی می پرسیم چرا افت فشار است می گویند مصرف بالاست. در جواب آنها گفتیم تا چهارشنبه گذشته فشار آب بسیار خوب بود و پذیرفتنی نیست ناگهان فشار آب کم شود.

او در ادامه گفت: با وجود پیگیری های مکرر از طریق سامانه 122 و وزارت نیرو، شرکت آب نه پاسخگویی صریح و نه اطلاع رسانی درست می کنند تا مردم چاره ای بیندیشند. الان 72 ساعت است مردم زندگی ندارند. برخی از مسئولان سازمان آب می گویند تیمی که الان مسئول آب منطقه یک شده اند از شهرستان آمده اند و منطقه را نمی شناسند. چرا مایی که ادعا داریم زلزله تهران را می توانیم مدیریت کنیم، بحران آب یک شهرک را در مدت 72 ساعت نمی توانیم مدیریت کنیم؟

 

 

پاسخ خانواده شهرام محمدی به جوابیه پتروشیمی مارون!

به دنبال انتشار جوابیه روابط عمومی پتروشیمی مارون در خصوص خبرحمایت مردم ایذه از احقاق حقوق خانواده شهرام محمدی، نامه ای درپاسخ از سوی بستگان و جمعی از مردم ایذه نوشته شده است که چکیده آن به گزارش26تیرایلنا بدین شرح است:

با سلام خدمت تمامی کسانی که در این یک سال به هرطریقی با خانواده شهرام محمدی ابراز همدردی نموده‌اند به اطلاع می رساند تمامی کمک های مالی که از سوی پتروشیمی مارون در برگزاری مراسم‌ ترحیم مرحوم «شهرام محمدی» هزینه شد با نظارت مستقیم پتروشیمی همراه بوده و برخلاف گفته های مسئولان این مجتمع خانواده مرحوم محمدی در خرید و انجام هزینه های آن هیچ دخالتی نداشته است.

در بخش دیگری از این نامه اعضای خانواده کارگر فوت شده پتروشیمی مارون با ابراز تعجب از اینکه مدیران این مجتمع پتروشیمی در دفاع از عملکرد خود ارزش چنین فداکاری را با محاسبات ریالی منتشر و مقایسه کرد‌ه‌اند؛ یاد آور شده‌اند: که اعداد و ارقامی منتشر شده از سوی مدیران پتروشیمی مارون تنها اقدامی در جهت توجیه عملکرد این مجموعه است و به هیچ وجه نمی توان آنرا با ارزش اقدام فداکارانه مرحوم محمدی قیاس کرد.

همچنین اعضای خانواده شهرام محمدی در مقام نویسندگان این نامه در خصوص ادعای «نحوه پرداخت مستمری و دیه مرحوم محمدی» یادآور شده اند، طبق مصوبه داخلی وزارت نفت، بایست خیلی پیش از این معادل آخرین حقوق دریافتی مرحوم معادل ۸۱۲ هزار تومان به فرزند ارشد وی پرداخت می شد اما این مصوبه در مورخه 95/02/25 و در آستانه سالگرد این حادثه به جریان افتاد.

از سوی دیگر خانواده مرحوم محمدی در واکنش به ادعای روابط عمومی پتروشیمی مبنی بر پرداخت شدن دیه آن مرحوم به خانواده اش در نامه خود، صحت چنین ادعایی را تکذیب کرده و یادآور شده‌اند: نه تنها این موضوع صحت ندارد؛ بلکه پس از گذشت یک سال با پیگیری‌های نزدیکان خانواده مرحوم محمدی تنها در چند روز اخیر مشخص شده است که مبلغ دیه توسط بیمه البرز به حساب دادگاه و نه خانواده آن مرحوم واریز شده است تا پس از طی مراتب قانونی که هنوز مدت آن برای بازماندگان این حادثه نامشخص است به حساب آنها پرداخت شود.

همچنین در این نامه تصریح شده، جمع آوری امضاء و تهیه طوماری در زمینه احقاق حقوق خانواده مرحوم محمدی نه به خاطر موارد مادی بلکه این اقدام خودجوش خطاب به تمام نماینده‌های مجلس، استانداری‌ و فرمانداری‌ خوزستان و ایذه بوده تا این فداکاری نادیده گرفته‌ نشود زیرا ما تا احقاق حقوق این کارگر فوت شده و زنده نگهداشتن این چنین فداکاری‌هایی ساکت نخواهیم نشست.

 

 

جان باختن3کارگردر باغملک خوزستان بر اثر گازگرفتگی درچاه!

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی خوزستان گفت: سه نفر کارگر در عمق 10 متری یک چاه آبی در شهرستان باغملک دچار گازگرفتگی شده و فوت کردند.

به گزارش26تیرایرنا،شهیار میرخشتی روز شنبه اظهار کرد: این حادثه در ساعت هشت صبح شنبه در روستای چشمه شیرین قلعه تل باغملک اتفاق افتاد.

اوایل خرداد ماه نیز چهار کارگر اداره امور آب و فاضلاب خرمشهر، هنگام اجرای عملیات تعمیرات لوله فاضلاب گرفتار گازگرفتگی شدند و با وجود تلاش ماموران آتش نشانی، دو نفر از آنان فوت کردند.

شهرستان باغملک در 104 کیلومتری شرق اهواز در استان خوزستان واقع شده است.

 

 

یکی از کارگران مصدوم حادثه آتش‌سوزی انبار شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران جان باخت!

یکی از کارگران مصدوم حادثه آتش‌سوزی انبار شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران بر اثر شدت سوختگی، امروز26تیرماه درگذشت.

به گزارش26تیرماه ایسنا،کاظمی، مدیر روابط عمومی گروه ملی صنعتی فولاد ایران، با اشاره به وقوع حادثه آتش‌سوزی آخر هفته گذشته در انبار شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران اظهار کرد: در جریان عملیات تعمیر و نگهداری که به صورت دوره‌ای انجام می‌شود، محوطه انبار آهن اسفنج به دلیل گرمای شدید هوا دچار آتش‌سوزی شد و در این حادثه، سه کارگر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: یکی از این کارگران دچار جراحت شدیدی شده بود و علی‌رغم آن‌که به صورت ویژه در بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز مورد مداوا و مراقبت بود، به دلیل شدت جراحت و سوختگی بالای 90 درصد، امروز(26تیر) جان خود را از دست داد.

مدیر روابط عمومی گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: یک کارگر مصدوم دیگر نیز با سوختگی 20 درصد در بیمارستان بستری است. کارگر مصدوم نیز دچار سوختگی سطحی شده بود که کار درمان برای وی در شرکت انجام شد.

انبار شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران روز چهارشنبه هفته گذشته دچار آتش‌سوزی شد.

 

 

کشته شدن یک کارگر کارخانه ریسندگی و بافندگی پارس نفیس گلدشت در آتش سوزی!

صبح روز جمعه25تیرماه، براثر سانحه آتش‌سوزی دریکی از کارخانه‌های گلدشت از توابع شهرستان نجف‌آباد یکی از کارگران این کارخانه جان خود را از دست داد.

به گزارش26تیرماه نجف آبادنیوز،بر اساس شنیده هااز منابع آگاه  یکی از دستگاه های کارخانه ریسندگی و بافندگی پارس نفیس گلدشت دچار حادثه آتش‌سوزی شد که یکی از کارگران باسابقه این کارخانه به نام موسی باقری ۳۷ ساله هنگامی‌که قصد خاموش کردن آتش را داشت دچار سوختگی شدید می‌شود اما پس از اعزام به بیمارستان براثر سوختگی شدید جان خود را از دست می‌دهد.

این منبع آگاه گفت: در این حادثه که ساعت ۸ صبح روز جمعه رخ داد بلافاصله مراتب به نیروهای امدادی اطلاع داده شد و عوامل آتش‌نشانی گلدشت و اورژانس به‌موقع در محل حادثه حاضر شدند و کارگر را به بیمارستان انتقال دادند اما به دلیل سوختگی شدید اقدامات بیمارستان نتیجه‌ای نداشته ومتاسفانه منجر به مرگ کارگر شد.

بیست وششم تیرماه1395

 

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …