پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

اخبار و گزارشات کارگری 23 تیر 1395

ربودن ،ضرب وشتم وحبس 2کارگرکارگاه مبل سازی درملارد کرج بجای پرداخت مطالباتشان توسط کارفرما!

بعد از انتشار خبر برخورد قهر آمیز با کارگران شهرداری اهواز و معادن طلای آق‌دره وسنگ آهن بافق این بار رسانه‌ها از اقدام کارفرمایی که برای نپرداختن مطالبات دو کارگر آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده است، خبر می‌دهند.

به گزارش23تیر ایلنا، هر دم از این باغ بری می‌سد؛ هنوز  انعکاس استفاده ابزاری از قوه قهریه برای برخورد با کارگران معادن طلای آق‌دره و سنگ آهن بافق و شهرداری اهواز در افکار عمومی جامعه طنین انداز است که این بار خبر آمد، کارفرمایی برای فرار از انجام تعهدات قانونی خود، نسبت به ربایش و حبس دو کارگر اقدام کرده است.

آنطور که دیگر رسانه‌ها در این مورد به تازگی خبر رسانی کرده‌اند، این ماجرا برای دو کارگری که تا پیش از شروع سال جاری در یک کارگاه مبل سازی به عنوان رویه‌کوب مشغول کار بوده‌اند؛ اتفاق افتاده است.

به نقل از این دو کارگر گفته شده که ارزش ریالی طلب  آنها به ترتیب 3 و 8 میلیون تومان بوده است و به دلیل بدحسابی کارفرما آنها قصد داشتند از طریق قانونی شکایتی را مطرح کنند که با تماس تلفنی کارفرمای برای انجام تسویه حساب نزد او مراجعه کرده و در نهایت گرفتار می‌شوند.

برپایه این اطلاعات، در واپسین روز اسفند ماه سال گذشته این دو کارگر برای وصول طلب خود به کارگاهی که در آن مشغول کاربودند اما به جای آنکه بتوانند طلب خود و یا حتی وعده دریافت آنرا از کارفرمایی که در استخدام او بوده‌اند بگیرند، توسط عوامل کارفرما ربوده، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پس از انتقال به مکانی در منطقه جاجرود در نهایت برای مدت ۲۴ ساعت در فضایی که از آن به عنوان قفس سگ یاد شده؛ زندانی می‌شوند.

این کارگران پس از 24 ساعت اقامت اجباری در محبس توسط کارفرما و عواملش به خوردو منتقل شده و سرانجام پس از یک صبح تا شب خیابان‌گردی به حالت سرگردان در منطقه کهریزک رها می‌شوند.

در ادامه خبر منتشر شده در مورد این حادثه اطلاعات خاصی نیست به غیر از آنکه پس از طرح شکایت و مراجعه ماموران پلیس به محل کارگاه مشخص می‌شود که کارفرما و عواملش متواری شده‌اند و از آن زمان تا لحظه انتشار این خبر ماموران انتظامی در جستجوی آنها هستند.

درهمین رابطه:

 

آدم‌ربایان کارگران گروگان گرفتند ودر لانه سگ‌ها زندانی کردند!

دو کارگر کارگاه مبل‌سازی‌ در کرج وقتی برای تسویه حساب به کارگاه رفتند نمی‌دانستند کارفرمایشان، نقشه شومی برایشان کشیده است.

اول فروردين امسال دو مرد جوان به اداره پليس كرج رفتند و مدعي شدند كه در دام گروگانگيران خشن گرفتار شده‌اند. يكي از آنها گفت: از آبان‌ماه 94در يك كارگاه مبل‌سازي‌ در ملارد كرج به‌عنوان رويه كوب مشغول به‌كار شدم. كارفرما اما هرماه از پرداخت حقوق سرباز مي‌زد تا اينكه طلبم به 8ميليون تومان رسيد و تصميم گرفتم شكايت كنم. اما دو روز مانده به پايان سال كارفرما با من تماس گرفت و خواست براي تسويه حساب به كارگاه بروم.

29اسفند بود كه همراه همكار ديگرم كه او هم مانند من از صاحب‌كارمان طلب داشت به كارگاه رفتيم. در آنجا كارفرما به جاي پرداخت حقوقمان، هردوي ما را با چوب كتك زد و زخمي كرد. پس از آن با همدستانش ما را به سوله‌اي در حوالي جاجرود بردند. 24ساعت در لانه سگ‌ها زنداني بوديم. وي ادامه داد:روز بعدبه آنجا آمدند و ما را سوار ماشين خودم كردند از ساعت 10صبح تا غروب در خيابان‌هاي تهران مي‌چرخاندند تا اينكه غروب ما را در منطقه كهريزك رها كردند. همكارم هم 3و نيم ميليون از كارفرما طلب داشت كه هردو تصميم به شكايت گرفتيم.

پس از اين شكايت، مأموران پليس آگاهي كرج راهي كارگاه موردنظر شدند اما آنجا در آخرين روز سال 94تعطيل شده و كاركنان آن فراري شده بودند. تيمي از مأموران تحقيقات خود را براي دستگيري كارفرماي فراري و همدستانش آغاز كرده‌اند تا ابعاد پنهان پرونده آشكار شود.

منبع:شهروند-19تیر

 

 

تجمع کارگران کارخانه چوکا در حمایت ازهمکاران احضارشده خودبه دادگاه!

آزادی کارگران معترض باقراروثیقه!

5کارگرمعترض  هم اخراج شدند!

شکایت720کارگراین کارخانه از مدیرعامل مبنی برعدم پرداخت ماه ها مطالباتشان!

این کارگران که از چند ماه گذشته به علت مشکلات شرکت چوکا و عدم دریافت حقوق و مزایا اقدام به برگزاری تجمعات اعتراض آمیز داشته اند، تعدادی اخراج و مابقی نیز به دادگاه احضار شده اند و پس از ارائه پاسخ های خود در رابطه با موارد شکایتی در محضر دادگاه فعلاً با قرار وثیقه آزاد گردیده اند.

به گزارش 22تیررضوان خبر،صبح امروز (سه شنبه22تیر ) ۱۵ تن از مدیران و کارگران شرکت چوکا به علت شکایت مدیرعامل این کارخانه مبنی بر مشارکت این افراد در بازداشتن مردم از کسب و کار به دادگاه رضوانشهر احضار شدند.

این کارگران که از چند ماه گذشته به علت مشکلات شرکت چوکا و عدم دریافت حقوق و مزایا اقدام به برگزاری تجمعات اعتراض آمیز داشته اند، تعدادی اخراج و مابقی نیز به دادگاه احضار شده اند و پس از ارائه پاسخ های خود در رابطه با موارد شکایتی در محضر دادگاه فعلاً با قرار وثیقه آزاد گردیده اند.

کارگران احضار شده به دادگاه گفتند: درخواست کارگران این شرکت از مقام قضائی و دادستان این است که ضمن رسیدگی به شکایت مدیرعامل شرکت چوکا ، بعنوان مدعی العموم به درخواست ۷۲۰ نفر از کارگران این شرکت که ماهها حقوق و مزایای خویش را از کار فرما طلب دارند نیز رسیدگی کند.

یکی از مدیران کارگری این شرکت که بعنوان نماینده کارگری نیز انتخاب شده بود در ادامه افزود : ماه گذشته با دعوت رسمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فرمانداری دعوت شدم که ضمن بررسی مشکلات کارخانه از جمله : تمدید قرارداد پرسنل ، حل مشکلات بیمه ، پرداخت حقوق کارکنان ، بازگشت ۵ تن از کارگران اخراجی ، راه اندازی خط تولید و جلوگیری از هرگونه اقدامات تنش زا ، این اعتراضات خاتمه یابد؛ که در طی این مدت و پس از جلسه نه تنها هیچ کدام از این موارد برطرف نشده ، بلکه اقدامات تنش زایی نیز از طرف مدیرعامل انجام شده است که آخرین مورد آن نیز قطع سرویس های ایاب و ذهاب کارگران می باشد .

وی در ادامه گفت : کارگران احضار شده از طرف دادگستری شهرستان ضمن حضور در دادگاه ، صورتجلسه شکایت بیش از ۷۲۰ نفر از کارگران را نسبت به اقدامات مدیرعامل کارخانه به محضر دادستان تقدیم نموده و تأکید نمودند که هیچ یک از کارگران کارخانه چوکا هیچگونه خللی در کسب و کار مردم ایجاد نکرده و صرفاً جهت احقاق حقوق خود و بازگشایی مجدد کارخانه اقدام به تجمعات مسالمت آمیز نموده اند.

لازم به ذکر است تعدادی از کارگران نیز امروز22تیرماه، جلوی درب ورودی شرکت جهت مشخص شدن وضعیت همکاران خود تجمع نمودند که با مراجعت نامبردگان بازگشت به کار نمودند.

 

 

فشارمعیشتی به کارگران معترض شهرداری اهواز!

عدم پرداخت حقوق خردادماه کارگران شهرداری اهواز!

کارگران شهرداری اهواز که به دلیل برپایی اجتماع اعتراضی در مقابل ساختمان شهرداری این شهر از ماه گذشته تاکنون تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند می‌گویند که هنوز مطالبات مزدی خرداد ماه آن‌ها و سایر همکارانشان پرداخت نشده است.

به گزارش23تیرایلنا،این کارگران گفتند: از زمانی که با قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده‌اند، پیمانکار مطالبات مزدی مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت را پرداخت کرده‌است اما تا این لحظه هیچ خبری از وضعیت پرداخت دستمزد خردادماه آن‌ها نشده است.

آن‌ها همچنین گفتند که پیمانکاری که مسئولیت ادراه آن‌ها را دارد حاضر نیست به اندازه سایر پیمانکاران شهرداری به آن‌ها مزایای حق اولاد پرداخت کند چرا که از در حالی که آن‌ها به صورت ماهانه نهایتا بابت دو فرزند حق اولاد می‌گیرند، سایر همکارانشان در مناطق مجاور بابت تمامی فرزندان خود حق اولاد می‌گیرند.

در عین حال آن‌ها با یادآوری اینکه زمانی قصد داشتند تا برای پیگیری مطالبات مزدی خود شکایتی را در اداره کار ثبت کنند؛ افزودند: به دلیل آنکه هنوز پرونده قضایی که با شکایت شهرداری اهواز برعلیه ما تشکیل شده، مفتوح است از طرف پیمانکار و کارفرمای اصلی به گفته شده است که از طرح این شکایت صرف نظر کنیم.

در تاریح ۲۴ خردادماه سال جاری تعداد ۲۱ نفر از کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز تصمیم گرفتند تا در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه از معوقات مزدی خود در مقابل ساختمان اصلی شهرداری تجمع کنند که در ‌‌نهایت پس از برپایی این اجتماع اعتراضی با شکایت شهرداری زندانی شدند.

اگرچه هر یک از این کارگران پنج روز بعد با سپردن وثیقه ۳۰ میلیون تومانی آزاد و به کار سابق خود بازگشته‌اند اما به دلیل پرونده قضایی که در حال حاضر برای آن‌ها تشکیل شده است منتظر تشکیل دادگاه هستند.

از سوی دیگر کارگران مورد نظر می‌گویند که از زمان بازگشت به کار خود مشاهده کرده‌اند که ساعات کاری آن‌ها توسط پیمانکار مربوطه جابجا شده است و زمان شروع آن از ساعت ۴ صبح به ساعت ۵ صبح منتقل شده است.

از قرار معلوم این اقدام کارفرما در راستای پرداخت نکردن مزایای شب کاری صورت گرفته است؛ چرا که به استناد ماده ۵۸ قانون کار در ساعات شبانه (۱۰ شب تا ۶ بامداد) باشد باید به کارگر تا سقف ۳۵ درصد مزد بیشتر پرداخت کرد.

کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز می‌گویند فارغ از اینکه در نتیجه این جابه‌جایی مزایای مزدی آن‌ها تاحدودی کاهش می‌یابد، آن‌ها دیگر نمی‌توانند از فرصت خلوت بودن معابر و خیابان‌ها برای نظافت شهر استفاده کنند.

 

 

بهنام ابراهیم زاده به مرخصی آمد

روز سه شنبه 22 تیر 95 بهنام ابراهیم زاده عضوکمیته پیگیری ایجاد تشکلهای کارگری و فعال دفاع از حقوق کودک با سپردن وثیقه 600 میلیون تومانی برای مدت چهار روز مرخصی از زندان رجائی شهر کرج مرخص شد.

بهنام ابراهیم زاده سال 1389 به اتهامات امنیتی “اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم و غیره” با مصادیق شرکت در تجمعات کارگری و حمایت از کودکان ابتدا به 20 سال و سپس در دادگاه تجدید نظر به 5 سال حبس محکوم گردید. او که در زندان نیز همچنان صدای اعتراض کارگران و ستم دیدگان و کودکان بود، پس از واقعه روز جمعه (جمعه سیاه)28 اردیبهشت 93 که حمله ای سازمان یافته توسط مأموران امنیتی به بند 350 زندان اوین بود و تعداد زیادی از زندانیان این بند از جمله بهنام ابراهیم زاده با عبور از تونل سربازان باتوم به دست، مجروح و سر و دست شکسته روانه انفرادی شده بودند، در دی ماه 93 توسط شعبه 26 دادگاه انقلاب در حالیکه چهار ماه به اتمام حکم پنج ساله اش باقی مانده بود، مجددا به اتهامات امنیتی به 9 سال و نیم زندان محکوم گردید.

بهنام ابراهیم زاده 6 سال است که به خاطر دفاع از انسانیت، دفاع از حقوق کارگر، معلم، همه مزدبگیران و کودکان که از نظر دستگاه قضائی مصادیق اقدام علیه امنیت ملی و غیره می باشد، به جای اینکه همراه با خانواده اش و در کنار فرزند بیمارش “نیما” باشد که به گفته پزشکان حضور او در کنار فرزندش برای بهبودیش حیاتی است، در پشت میله های زندان سپری کرده است. اما کسانی که با دزدیها، چپاولها و اختلاسهای هزاران میلیارد تومانی و حقوقهای صدها میلیونی امنیت و بقاء ده ها میلیون انسان کارگر، معلم و مزدبگیر را به طور واقعی به خطر می اندازند و کودکان را به جای برخورداری از تحصیل و شادی روانه کارگاههای زیر زمینی، کوره های آجر پزی، دستفروشی سر چهار راهها و زباله گردی می کنند، در کمال آرامش و در سایه قانون به زندگی شاهانه و عیش و نوش مشغول هستند.

جای بهنام ابراهیم زاده و بقیه انسانهائی که به خاطر دفاع از حقوق انسانهای محروم به اتهامات امنیتی محکوم شده اند، در زندان نیست. این انسانهای شریف و آزادیخواه باید فورا آزاد گردند. بهنام ابراهیم زاده نباید به زندان باز گردانده شود. مرخصی او باید به آزادی دائمیش تبدیل گردد. صفی واحد و متحد برای ممانعت از بازگرداندش به زندان ایجاد کنیم.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

23 تیر 95

 

 

جای بهنام ابراهیم زاده در زندان نیست!

روز گذشته سه شنبه 22 تیر، بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری و فعال حقوق کودکان با سپردن وثیقه 600 میلیون تومانی، برای مدت چهار روز از زندان رجائی شهر کرج به مرخصی آمد.

او در سال 1389 به اتهام های واهی امنیتی به 20 سال زندان محکوم گردید و پس از فرجام خواهی به 5 سال زندان تقلیل یافت. اما این فعال کارگری در حالی که فقط چند ماه به پایان محکومیت اش باقی مانده بود، در سال 1393 و پس از حمله مامورین امنیتی به بند 350 اوین، بار دیگر محاکمه و به 9 سال و نیم حبس محکوم شد. اکنون بهنام ابراهیم زاده در شرایطی به چهار روز مرخصی آمده که 6 سال است که در زندان بسر می برد و در سال های اخیر درد دوری و بیماری فرزندش نیمای عزیز را تحمل کرده  است.

ما اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری مرخصی چند روزه بهنام ابراهیم زاده را به او و خانواده اش شادباش می گوییم و خواستار آزادی بدون قید و شرط او هستیم. امروز بیش از هر زمان دیگری نیما ابراهیم زاده نیاز به حضور پدرش در کنار خود دارد تا بتواند طول درمان اش را در محیطی بدون استرس و با آرامش بیشتری سپری کند. ما بار دیگر اعلام می کنیم که باید پرونده سازی علیه فعالین کارگری و اجتماعی متوقف شود و همه فعالین کارگری و دیگر زندانیان سیاسی که فقط به خاطر باورها و اعتقادات شان محاکمه می شوند؛ آزاد گردند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 23 / 4 / 1395

 

 

سه شنبه ،بازنشستگان آموزش و پرورش تجمع کردند

در پی فراخوان جمعی از بازنشستگان آ.پ معلمان شهرهای تهران ؛کرج و استان کهکیلویه وبویر احمد هچنین تعدادی از معلمان پیش دبستانی ساری و جمعی از معلمان شاغل از ساعت ده صبح تا ۱۳ در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراضی برگزار کردند .

معلمان بازنشسته شعارهای چون : “منزلت ، معیشت حق مسلم ماست” ؛ ” بیمه رایگان حق مسلم ماست ” ؛ “حقوق ما ریالیه ،خرج ما دلاریه ”  ؛ “خط فقر سه میلیون حقوق ما یه میلیون”  ؛        “سی سال تدریس منزلت نداریم.  سی سال تدریس معیشت نداریم ” و “معلم بیدار است ازتبعیض بیزار است  معلم بیدار است از اختلاس بیزار است” و ” نظام هماهنگ اجرا باید گردد ”

در بنرها و پارچه نوشت ها و پلاکاردها حمل می کردند

در مقطعی همکاران معلم مقابل مجلس شعارهای مذکور را هم خوانی می کردند و  به نو بت تکرار میکردند.

در اواسط تجمع وقتی یکی از گاردی های جلوی مجلس میخواست گوشی همکاری را که در حال عکس گرفتن بود ضبط کند تعدادی ازمعلمان یک صدا مانع این کار شدند و این در حالی بود که نیروهای ویژه با تمام امکانات در حال خودشان گرفتن فیلم وعکس بودند.

زمانی که  یگان ویژه را با ماشین های ون به محل تجمع  معلمان آمدند  شعارها معترضانه تر و بلندتر فریاد زده می شد و معلمان که به امنیتی شدن فضا معترص شده بودند  این بار مصمم تر از گذشته وخشمگین تر شعارها را با دست زدن تکرار میکردند واین اثر بخشی زیادی در محیط داشت وتوجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد. در همان محدوده جلوی مجلس معلمان سعی در راه پیمایی کوتاه کردند وشعار :” حکومت عدل علی ، این همه نا برابری” را با دست زدن تکرار کردند. گاردی ها ویگان ویژه شروع با ارایش حرکتی خود نمودند.  وقتی معلمان خشمگین می خواستند. از میله های جلوی مجلس. خودرا به داخل مجلس برسانند یگان ویژه و گاردی ها در یک لحظه معلمان جلوی صف را هول دادند که پای یکی از معلمان لای میله اهنی گیر کرد. ولی معلمان باز شعار میدادند. “مطهری، پزشکیان ملاقات ملاقات ”  .

در اخرین دقایق تجمع  نماینده ارومیه در آنسوی میله ها شروع کرد به صحبت کردن وی در کمال بهت همکاران به ترکی گفت که آن کسی را که  دفعه  قبل به من توهین کرد را به زندان انداختم . معلمان به شدت به این گفته ها اعتراض کردند و مانع ادامه ی صحبت های این نماینده شدند

هیچ مسولی در جمع معلمان حاضر نشد و معلمان با شعار باز دوباره میاییم   میریم و بر میگردیم جنعی از مقابل مجلس گذشتند ودر حالیکه شعار میدادند به طرف مترو بهارستان حرکت کردند واین مسافت را با شعار دادن طی کردند.

در ادامه مقابل مترو بهارستان حدود ده دقیه ایستادند وشروع به دست زدن وشعار دادن کردند و حمایت مردم و حاضران از تجمع اعتراضی بازنشستگان از نکات قابل توجه بود  و در تکر شعارها  با  معلمان همراهی میکردند.

معلمان باز نشسته زمانی هم که داخل مترو می شدند روی پله برقی باز شعار میداند و دست میزدند وداخل مترو هم باز به شعار دادن پرداختند ودر مترو هم مردم یا شعار ها را تکرار  میکردند یا دستانشان را به علامت پیروزی برای معلمان با لا میبردند.

تجمع اعتراضی معلمان بازنشسته در پی بی توجهی مقامات به مطالبات صنفی در یکسال گذشته بارها و بارها صورت گرفته است و این در حالیست که هنوز اقدامات مطلوبی از سوی فرادستان برای این قشر صورت نگرفته است.

برگرفته از سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

 

 

عدم پرداخت4ماه حقوق و8ماه حق بیمه کارگران کارخانه سموم علف کش!

کارگران کارخانه سموم علف کش ساوه می‌گویند که کارفرما این واحد صنعتی هنوز بابت مطالبات مربوط به دستمزد چهارماه گذشته حدود ۲۵ کارگر هنوز با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

به گزارش23تیرماه ایلنا،تعدادی از کارگران سموم علف کش افزودند: به‌صورت مشخص حدود ۲۵ نفر از کارگران این واحد صنعتی از بهمن ماه سال ۹۴ بجز دستمزد اردیبهشت ماه حقوقی دریافت نکرده‌اند. این کارگران علارغم دریافت نکرده عیدی وپاداش پایان سال ۹۵ هنوز بابت حدود ۸ ماه بیمه خود به تامین اجتماعی از کارفرما طلبکارند.

به نقل از کارگران سموم علف کش گفته می‌شود تقریبا اواخر تیر ماه جاری قرار است مجمع عمومی انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید کارخانه برگزار شود وما هنوز برای دریافت مطالبات خود از یکسال پیش دچار مشکل هستیم.

به صورت مشخص این کارگران می‌گویند تعداد سه نفر از کارگران با استفاده از قانون مشاغل سخت وزیان آور ودو نفردیگر به صورت عادی در شرف بازنشستگی هستند اما به دلیل بدهی‌های مالی کارفرما به تامین اجتماعی این امکان برای بازنشسته شدن آنان وجود ندارد.

 

 

عدم پرداخت14ماه حقوق وحق بیمه148کارگر کارخانه فولاد البرز!

قرارداد کاری کارگران این کارخانه یک ماهه است!

۱۴۸ کارگر کارخانه فولاد البرز نزدیک به ۱۴ ماه مزد و حق بیمه معوقه طلبکارند.

به گفته کارگران کارخانه فولاد البرز، کارگران این واحد با قراردادهای کوتاه مدت یک ماهه کار می‌کنند و در پایان هر ماه نگران از دست دادن شغلشان هستند.

به گزارش23تیرایلنا،کارگران این واحد تولیدی در شهرستان تاکستان گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۱۴۸ کارگر در این واحد صنعتی به صورت قرار دادی مشغول کارند؛ که ازفروردین ماه سال گذشته تا خرداد ماه سال جاری هیچ دستمزدی دریافت نکرده‌اند.

به گفته این کارگران کارفرمای آنها مدعی است که به دلیل مشکلات مالی قادر به تادیه مطالبات آنها نیست و در حال حاضر غیر از پرداخت دستمزد خردادماه سال جاری کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد.

کارگران کارخانه فولاد البرز با بیان اینکه کارفرمای این کارخانه همزمان مالک دههاکارخانه بزرگ وکوچک در کشور است؛ ادامه دادند: از قرار معلوم در دیگر واحدهایی که متعلق به این فرد است نیز وضعیتی کما بیش مشابه حاکم است.

کارگران شرکت فولاد البرز درباره معوقات بیمه‌ای خود می‌گویند علاوه بر طلب مزدی، حق بیمه آنها نیز از  ۱۴ ماه پیش تاکنون پرداخت نشده است و به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی دیگر حاضر به تمدید دفترچه بیمه‌های آنها نیست.

به گفته کارگران کارخانه فولاد البرز، کارگران این واحد با قراردادهای کوتاه مدت یک ماهه کار می‌کنند و در پایان هر ماه نگران از دست دادن شغلشان هستند.

همچنین به نقل از کارگران گفته می‌شود طی یکی دوسال گذشته تا کنون نزدیک به ۲۰۰ کارگر شاغل در این کارخانه به سبب مشکلات بوجود آمد خود خواسته ویا به دستور کارفرما از محل کار خود بیرون رفته‌اند.

 

 

جان باختن کارگر کارخانه آسفالت شیروان درحین کار بدلیل عدم رعایت آئین نامه های حفاظت فنی و ایمنی!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: علت فوت کارگر کارخانه آسفالت شیروان مشخص شد.

حسن نوری اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های بعمل آمده توسط بازرسان کار، علت فوت کارگر شاغل در کارخانه آسفالت متعلق به شهرداری شیروان، عدم رعایت آئین نامه های حفاظت فنی و ایمنی در کارخانه آسفالت از طرف شهرداری شیروان اعلام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه کارگر متوفی کر و لال بوده است، شهرداری شیروان مکلف به رعایت آئین نامه ایمنی افراد دارای اختلال شنوایی در کارگاه و تحویل تجهیزات هشدار دهنده ویژه به او بوده تا در موارد خطر بتواند اطلاع رسانی کند.

نوری تصریح کرد: بی توجهی مسئولین شهرداری به ایمن سازی اطراف قیف تغذیه و عدم ارائه آموزشهای ایمنی لازم به کارگران در حین کار و عدم نظارت دقیق بر فعالیت کارگران در محیط کار از دیگر دلایل بروز این حادثه بوده است.

به گزارش23تیرمهر،کارگر شهرداری شیروان عصر روز سه شنبه ۱۸ خردادماه جاری در زیر آوار خروارها ماسه مدفون شد و تلاش اورژانس و نیروهای آتش نشانی برای نجات جان نامبرده بی نتیجه ماند.

جان باختن کارگر تصفیه خانه فاضلاب کاشان براثرریزش آوار!

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از مرگ یک کارگر در تصفیه خانه فاضلاب این شهر بر اثر ریزش آوار خبر داد.

به گزارش23تیر ایرنا، سید مهدی مجدالاشرافی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: این کارگر تبعه افغانستان که 35 سال سن داشت ظهر امروز بر اثر ریزش آوار بر روی او در محل تصفیه خانه فاضلاب کاشان در جاده نوش آباد فوت شد.

وی افزود: علت این حادثه ریزش آوار به هنگام عملیات ساختمانی در محل تصفیه خانه فاضلاب بوده است و پس از آن که در ساعت 12:30 ظهر امروز حادثه به آتش نشانی کاشان اعلام شد تیمی از آتش نشانان بلافاصله به محل اعزام شدند.

بیست وسوم تیرماه1395

 

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …