چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

اخبار و گزارشات کارگری 6 خرداد 1395

17کارگرمعترض معدن طلای آق دره را در ملاعام شلاق زدند!

از قرار معلوم 17کارگرمعترض معدن طلای آق دره را در ملاعام شلاق زدند.

به گزارش6خرداد حقوق معلم وکارگر،شلاق زدن کارگران آن هم به جرم دادخواهی و طلب عدالت، جز شرمگینی برای آمرین و عاملین  این واقعه چیزی باقی نمی گذارد.

متاسفانه کارگرانی که با کمترین دستمزدها در مشاغل سخت مانند معادن مشغول به کار هستند، از آزادی عمل برای دفاع از حقوق خود نیز محرومند و به جرم حق خواهی در معرض احکام قضایی ناعادلانه قرار می گیرند.

 

اعتراض2روزه وهمزمان کارگران معادن تونل4 و همکار!

عدم پرداخت ماه ها حقوق کارگران معادن زغال سنگ مناطق کوهبنان وزرند استان کرمان!

طی دو روز گذشته (چهارم و پنجم خرداد ماه) جمعی از کارگران دو معدن «تونل 4» و «همکار» بصورت جداگانه نسبت به عدم پرداخت عیدی وعدم افزایش دستمزد سال 95 دست به اعتراض زدند.

با گذشت بیش از دو ماه از شروع سال جدید، هنوز کارگران بخش خصوصی معادن زغال سنگ مناطق کوهبنان وزرند استان کرمان بابت باقیمانده مطالبات مزدی مربوط به سال 94 و دستمزد وعیدی سال 95 طلبکارند.

به گزارش6خردادایلنا،بیش از 5 هزار کارگر معدنچی در مناطق معدنی زرند و کوهبنان استان کرمان در معادن زغال سنگ «همکار»، «هشتونی»  تونل‌های شماره «چهار، دوازده و چهارده»، «باب شکوه»، «پابدانا جنوبی»، «سراپرده»، «گله توت» و «چشمه پودنه» به صورت خصوصی و دولتی کار می‌کنند.

کارگران شاغل در معادن بخش خصوصی از دی ماه سال قبل دستمزد دریافت نکرده و عیدی سال 95 آنان پرداخت نشده است.

بنابهمین گزارش،کارگران بخش دولتی نیز عیدی سال 95 خود را دریافت نکرده‌اند و افزایش دستمزد سال 95 آنان هنوز عملیاتی نشده است.

به همین دلیل کارگران می‌گویند طی دو روز گذشته (چهارم و پنجم خرداد ماه) جمعی از همکارانشان در بخش دولتی  شاغل در دو معدن «تونل 4» و «همکار» بصورت جداگانه در اعتراض به این موضوع دست به اعتراض زده‌اند.

به گفته کارگران؛ پیش از این همکارانشان در این دو واحد معدنی معادل دو ماه مزد معوقه نیز از کارفرمای خود طلب داشته‌اند که با تجمع کارگران حقوق یک ماه مربوط به فروردین ماه آنان پرداخت شده است.

این کارگران در خاتمه درباره وضعیت کارگران معادن کرمان در  مناطق کوهبنان و زرند می‌گویند: طی یک سال گذشته بیش از هزار کارگر با تعطیلی کامل دو  واحد معدنی «چشمه پودنه» و «معدن جو» بیکار شده‌اند.

 

 

تجمع کارگران شهرداری صالح آباد دراعتراض به عدم پرداخت2ماه حقوق وعیدی!

کارگران خدماتی شهرداری صالح آباد با تجمع در میدان خمینی به پرداخت نشدن حقوق ماه‌های فروردین، اردیبهشت و عیدی (سال 94) اعتراض کردند.

کارگرشهرداری صالح آباد: ما حقوق چند میلیونی نمی‌گیریم و خودروهای چند صد میلیونی نیز سوار نمی‌شویم ولی حقوق ناچیزمان را برای امرار معاش نیاز داریم .

به گزارش6خردادخراسان، یکی از کارگران شهرداری صالح آباد افزود: از شهریور تا اسفند سال گذشته ماهیانه نصف حقوقمان را با تاخیر و به صورت علی الحساب دریافت کردیم، ولی از حقوق فروردین و اردیبهشت و مطالبات اضافه کاری‌ها و عیدی سال 94 هیچ خبری نیست .

وی خاطرنشان کرد: شرمنده زن و فرزندانمان هستیم و در تامین هزینه‌های خوراک، پوشاک، تحصیل و درمان با مشکل مواجه شده ایم.

وی اظهار کرد: ما فقط حق و حقوقمان را می‌خواهیم و تامین نیازهای اولیه زندگی برایمان به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است.

کارگرشهرداری صالح آبادادامه داد: ما حقوق چند میلیونی نمی‌گیریم و خودروهای چند صد میلیونی نیز سوار نمی‌شویم ولی حقوق ناچیزمان را برای امرار معاش نیاز داریم .

یکی دیگر از کارگران شهرداری گفت: تاکنون مراجعاتی به بخشداری صالح آباد داشته ایم و با فرمانداری و استانداری نیز مکاتباتی در خصوص مشکلات پرداخت نشدن حقوقمان داشته ایم ولی این مشکلات هنوز برطرف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام سنگینی وظایف شهرداری بر دوش ما پرسنل خدماتی شهرداری است و همه از ما شهر تمیز، پیاده روهای تمیز و فضای سرسبز می‌خواهند. ولی آیا مشکلات ما را می‌دانند؟

 

 

کارخانه کاشی جم بروجرد تعطیل و120کاردیگربیکارشدند!

روزگذشته5خردادماه،کارخانه کاشی جم بروجرد با اخراج120 نفر از کارگران این واحد تعطیل شد و اکنون مسئولان ادارات شهری برای برون رفت از این فشارها یکدیگر را به رینگ بوکس فرا می خوانند.

به گزارش6خرداد بازتاب بروجرد،کارخانه کاشی جم بروجرد چندمین کارخانه در بروجرد است که طی سالهای اخیر به دلیل مشکلات زیاد و تعدیل تدریجی نیرو، سرانجام روز گذشته 120 کارگر دیگر لغو قرارداد شدند و این کارخانه تعطیل شد.

قبل از این کارخانه زاگرس خودرو، سامان کاشی ، نساجی با مشکلات تعدیل نیرو و مشکلات مالی همراه بودند و به تدریج چرخ های صنایع یکی پس از دیگری نیمه جان می شوند و کارگران این واحدها بیکار می شوند.

آمار تعطیلی بیش از نیمی از صنایع گویای این است که حال صنایع در شهرستان بروجرد به هیچ وجه مساعد نیست و نیاز است به این وضعیت رسیدگی شود.

حالا وقتی مشکلی پیش می آید همه سعی می کنند تا این مشکل را بر دوش دیگری انداخته و دیگران را مقصر جلوه دهند.

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در پی تعطیلی کارخانه کاشی جم بروجرد، توپ تعطیلی را به زمین اداره صنعت، معدن و تجارت انداخته است.

“کامران فرشید” رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت باید نسبت به دنبال کردن دریافت تسهیلات برای رفع مشکلات این واحد ، برگزاری جلسات در کنار سایر مسولان برای رفع مشکلات کارخانه کاشی جم اقدام کند.

وی اضافه کرد: اداره کار علیرغم اینکه باید به دنبال حق و حقوق کارگران باشد باید به دنبال حل کردن مسائل و مشکلات کارفرما هم بوده که نیاز است اداره صنعت برای رفع مشکلات صنایع شهرستان وارد عمل شود.

به گفته وی پیگیری حل مشکلات دریافت تسهیلات، حمل و نقل، رایزنی با ادارات آب و برق و گاز انجام شده  که نیاز است این اداره وارد عمل شود و برای حفظ اشتغال برنامه هایی اجرا گردد.

فرشید اظهار داشت: بعد از تعدیل نیرو در واحدهای صنعتی ، تامین اجتماعی هم باید نسبت به تامین اعتبار برای پرداخت بیمه بیکاری کارگران اقدام کند.

وی بیان کرد: با توجه به مشکل بازار فروش واحدهای صنعتی، اداره صنعت باید به دنبال بازار فروش و صادرات هم باشد تا بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی مرتفع گردد.

براساس این گزارش،پاسکاری تعطیلی کارخانه ها دردی از بیکاری کارگران و تعطیلی واحد های تولیدی درمان نمی کند و می طلبد تا قبل از اینکه واحدهای سرپا و فعال هم به تعطیلی کشانده نشده اند ، برای حفظ آنها برنامه ریزی شود.

 

 

گزارشی درباره کارگرانی که چادرنشین مقابل کارخانه شدند!

کارگران بازنشسته کارخانه مخابرات راه دور استان فارس پس از سالها تعطیلی کارخانه، اخراج و بازنشسته شدن به دلیل دریافت نکردن مطالبات خود در مقابل کارخانه چادر زدند.

کارخانه مخابرات راه دور شیراز متولد سال ۵۳ در عرصه تولیدات الکترونیکی است که شاید بتوان پرمخاطب ترین کار این مجموعه را تولید بخش اول کارت سوخت عنوان کرد.

این مجموعه با حدود دو هزار کارگر از سال ۸۴ با مشکلاتی در بحث خصوصی سازی نادرست مواجه شد و در همان زمان نیز شروع به بازنشسته کردن بخش زیادی از مجموعه خود کرد.

تجمع کارگران مخابرات راه دور فارس در مقابل استانداری فارس تا سه سال پیش برای همه مردم شهر شیراز حرکتی عادی شده بود زیرا کارگران طلبکار هفته ای دو مرتبه در مقابل استانداری فارس تجمع می کردند و با روش های مختلف که آخرین آن استفاده از سوت اعتراض خود را به گوش مسئولین می رسانند.

کارخانه مخابرات راه دور با ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی تعطیل شد و امروز هم نتوانسته حقوق بازنشستگی یک هزار و ۲۲۶ نفر از کارگران خود را پرداخت کند.

طی چند ماه گذشته شایعه ای مبنی بر راه اندازی مجدد این مجموعه به گوش رسید اما با یک نگاه ساده به وضعیت کارخانه و بدهی های این مجموعه به راحتی می توان متوجه شد که نه تنها امید به راه اندازی این مجموعه نیست.

اما یکی از کارگران کارخانه که به همراه تعدادی دیگر از همکاران قدیمی خود در مقابل کارخانه چادر زده اند ، گفت: طی حدود ۱۰ سال گذشته سختی های زیادی کشیدیم که نه تنها به خودکشی کارگر رسید حتی بسیاری از خانواده ها نیز ازهم پاشیدید.

وی ادامه داد: چند سال طول کشید تا با بازنشستگی ما موافقت شد و با گذشت چند سال هم متاسفانه همچنان مطالبات قانونی ما را پرداخت نکرده اند.

وی با بیان اینکه هیچ چیز به غیر از حق خودمان را نمی خواهیم تاکید کرد: بدهی های بانکی، اجاره خانه های عقب افتاده و مشکلات دیگر زندگی برای تمامی این کارگران است اما صبر و مقاومت نیز اندازه دارد.

اما نماینده کارگران مخابرات راه دور استان فارس گفت: بدهی این مجموعه به بازنشستگان حدود ۳۰ میلیارد تومان است که طبق قانون باید خسارت نیز پرداخت شود.

وی تصریح کرد: برخی از افراد موضوع راه اندازی مجدد کارخانه را مطرح می کنند اما این موضوع نیز برای جلوگیری از اعتراض کارگران است زیرا پرداخت بدهی های این مجموعه چندین سال زمان خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه هیچکس به دنبال غیر حق نیست تاکید کرد: جای تعجب است که همگان در این کشور با وضعیت این کارخانه آشنا هستند اما هیچکس نمی تواند مطالبات کارگران را از مسئولین امروز یا دیروز مخابرات راه دور بگیرد.

نماینده کارگران افزود: زندگی بر روی کارگران فشار می آورد حال اگر مسئولین نخواهند به این وضعیت رسیدگی کنند که دیگر به غیر از اعتراض راه دیگری نداریم.

وی تاکید کرد: هزینه درمان بیماری، زندگی و… بسیار سنگین است به همین دلیل امروز چادر نشین شدیم تا بتوانیم مشکلات خود را به گوش مسئولین برسانیم.

بخشی ازیک گزارش مهربتاریخ6خرداد

 

 

عدم پرداخت2ماه حقوق وعیدی 1400کارگرمعادن زغال سنگ البرز شرقی!

جمعی از کارگران معدن البرز شرقی از عدم پرداخت عیدی سال گذشته خود به همراه دو ماه از دستمزد سال جاری خبر دادند.

به گزارش6خرداد ایلنا، با وجود گذشت دوماه از سال جدید، عیدی هزار و 400 کارگر شاغل در معادن  زغال سنگ البرز شرقی به همراه دو ماه دستمزد معوقه آنها هنوز پرداخت نشده است.

این کارگران از وضعیت معیشتی خود ابراز نارضایتی کردند و گفتند: متاسفانه بعد از سال‌ها خدمت در این واحد معدنی، از پرداخت به موقع مزایای مزدی و عیدی محروم هستیم.

پیش از این (تقریبا دو هفته پیش) کارگران مورد نظر از مجموع دوماه معوقات مزدی خود که مربوط به اسفند 94 و فروردین  95 می‌شد، معادل یک ماه (اسفند 94)را دریافت کرده‌اند. براساس اطلاعات؛ این کارگران با اضافه شدن دستمزد اردیبهشت ماه به معوقات مزدی‌شان اکنون بدون احتساب عیدی دو ماه دیگر؛ دستمزد معوقه از کارفرما طلب دارند.

 

 

مشکلات کارگران میراث فرهنگی استان خراسان رضوی وخانواده هایشان بدلیل عدم پرداخت بموقع حقوق!

«همسر یک کارگر شاغل در اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی  هستم، از این ماه تا ماه دیگر انتظار می کشم که حقوق همسرم را واریز کنند تا شاید بتوانیم بخشی از مشکلات خانواده را رفع کنیم، ولی متاسفانه این اداره هر سه ماه یک بار حقوق می دهد.»

« کارگرمیراث فرهنگی استان خراسان رضوی: ناراحتی قلبی دارم، پزشک اعلام کرده که باید عمل قلب باز داشته باشم ولی پولی ندارم، نمی دانم چه کنم امیدوارم میراث فرهنگی حق و حقوق ما را هرچه زودتر واریز کند».

منبع:خراسان-6خرداد

 

 

تجمع مردم سرتل مقابل استانداری بوشهردراعتراض به کم آبی!

شب گذشته(چهارشنبه شب) ساکنین مناطق جنوبی شهر بوشهر به ویژه سرتل با تجمع مقابل استانداری بوشهر خواستار رفع مشکلات کم آبی شدند.

به گزارش6خرداد بوشهرنیوز،تجمع کنندگان که از قطعی های مکرر و نبود آب در شبکه ها کلافه شده بودند با اشاره به بارندگی های اخیر در استان بوشهر اعلام داشتند که با توجه به این بارندگی ها قطعی های زودهنگام پیش از فرارسیدن تابستان منطقی نیست.

بر اساس این گزارش، آنان اعلام کردند در صورت عدم رفع مشکلات توسط شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، در روزهای آینده نیز به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

این گزارش حاکیست، قطعی های مکرر و کم آبی همه ساله با فرارسیدن تابستان و فصل گرما دامن  استان بوشهر را می گیرد و این در حالیست که مسئولین استان علی رغم شعارهای متعدد درمورد احداث آب شیرین ها اما هنوز توفیق چندانی در این زمینه نیافته اند.

اگرچه تاکنون بارها وعده راه اندازی این آبشیرین کن ها با مشارکت بخش خصوصی به مردم سراسر استان داده شد اما همچنان مهم ترین منبع تامین آب شرب استان بوشهر خط کوثر بوده و این استان برای تامین نیازهای آبی خود وابستگی شدیدی به استان همجوار یعنی کهگیلویه و بویراحمد دارد.

 

 

تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن مهر مقابل فرمانداری فیروزکوه

چهارم خردادماه،جمعی از متقاضیان واحدهای مسکن مهر ایثار در اعتراض به مشکلات موجود این واحدها در مقابل فرمانداری فیروزکوه تجمع کردند.

به گزارش5خرداد دیمه نیوز ، روز گذشته جمعی از متقاضیان واحدهای مسکن مهر ایثار در اعتراض به عمل نکردن به تعهدات در این حوزه، در مقابل فرمانداری فیروزکوه تجمع کرده اند.

شرکت کنندگان در این تجمع نسبت به انشعاب آب و بلاتکلیف نگهداشتن متقاضیان اعتراض داشتند.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع اظهار داشت:اصلی ترین مشکل ما این است که آب نداریم استفاده کنیم و به هر کدام از مسئولین دفتر تعاونی ایثار گران که تماس میگیریم کسی پاسخگو نیست و مشخص نیست پایان این ماجرا چه زمانی خواهد بود،نه قرار دادی داریم،نه پایان کاری، ما از سال ۸۲ این مشکلات را داشته ایم.

همچنین نور الله طاهری فرماندار فیروزکوه با حضور در جمع تجمع کنندگان، ضمن دعوت معترضین به آرامش، بیان کرد: این هم یکی از مشکلات مردم است که ما باید رسیدگی کنیم و تا اینجا هم پیگیر بودیم، مسکن مهر در کل کشور،دارای مشکلاتی است و در استان تهران کمترین مشکل را شهرستان فیروزکوه دارد.

 

 

گسترش اعتراضات نسبت به قانون کار پیشنهادی دولت فرانسوا اولاند!

رای کارکنان 19نیروگاه هسته ای فرانسه به اعتصاب!

موافقت بیش از 70درصد فرانسویان با بازپس گیری طرح پیشنهادی!

حمایت62درصدی فرانسویان از اعتراضات!

تظاهرات خیابانی امروز26مه در سراسر گسترش اعتراضات نسبت به قانون کار پیشنهادی دولت فرانسوا اولاند را بنمایش گذاشت.

به گزارش امروز یورونیوزدرهمین رابطه، با مقاومت دولت سوسیالیست فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه در برابر اعتصاب های گسترده چند روز گذشته در اعتراض به اصلاحات قانون کار،اتحادیه بزرگ کارگران «سه ژه ته»، پنجشنبه اعتراضات خود را با برگزاری راهپیمایی بزرگی در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه ادامه داد.

ژان کلود مه لی، دبیر کل اتحادیه نیروی کارگران (اف او) گفت: «ما نخست وزیری داریم که پای خود را در یک کفش کرده که می توانیم کمی تغییر در بندهای مورد بحث اصلاحات قانون کار ایجاد کنیم اما بدون تغییر دادن رویکرد آنها. جواب ما هم منفی است. تا وقتی که نخست وزیر سرسختانه بر موضع خود اصرار دارد، درگیریها حل نخواهد شد».

فیلیپ مارتینز، دبیر کل اتحادیه «سه ژه ته» گفت: «بیش از ۷۰ درصد مردم موافق بازپس گیری طرح هستند. این دقیقا خلاف آن چیزی است که مقامات رسمی اعلام می کنند و برعکس باوری است که میخواهند گسترش دهند. ما یک اقلیت یا فرقه نیستیم».

بیش از ده ها هزار نفر از مردم پاریس در راهپیمایی پنجشنبه شرکت کرده اند. در چند روز گذشته اعتصاب پالایشگاه ها، نیروگاه های هسته ای و کارکنان حمل و نقل، دولت فرانسه را وادار به استفاده از ذخایر استراتژیک کرده است.

ادامه یافتن اعتصابها و اعتراضات تا زمان برگزاری مسابقات فوتبال جام باشگاههای اروپا به میزبانی فرانسه از دیگر نگرانیهای دولت این کشور خواهد بود.

بنا به گزارش همین منبع،اعتصاب سراسری در فرانسه بر ضد اصلاحات در قانون کار روز پنج شنبه گسترده تر شد. سوخت در پمپ بنزین های بخش هایی از فرانسه به سختی پیدا می شود.

بیش از ۴ هزار پمپ بنزین بطور کامل و یا در بخش هایی تعطیل شده اند، وضعیتی که نتیجه اعتصاب عمومی در اکثریت پالایشگاهها و انبارهای سوخت است. فعالیتهای پنج پالایشگاه از هشت پالایشگاه در فرانسه مختل شده است.

مانوئل والس نخست وزیر فرانسه صبح پنجشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانسوی «ب ام اف» گفت: «لایحه قانون کار به سنا خواهد رفت، در آنجا اکثریت با جناح راست است و آنها پروژه خودشان را پیشنهاد خواهند کرد که آشکارا با آنچه ما پیشنهاد کرده ایم و همچنین با انتظارات معترضان در تضاد است. ما به هیچ وجه مسیرمان را تغییر نمی دهیم اما هنوز هم امکان تغییر و بهبود در این متن وجود دارد».

اعتصابات روز پنجشنبه به نیروگاههای هسته ای نیز گسترش یافت. در مجموع ۱۹ نیروگاه هسته ای فرانسه به اعتصاب رای داده اند و حدود ده نیروگاه هسته ای از چهارشنبه شب، فعالیتهایشان را کاهش دادند. با این حال این اعتصاب هنوز تاثیر عمده ای روی شبکه برق نداشته است.

علاوه بر این تجمع معترضان نیز در نقاط گوناگون کشور ادامه دارد. پل نرماندی روز پنجشنبه نیز مانند دیروز بسته باقی ماند. یکی از معترضان گفت: «راه سازش با دولت بلافاصله با توسل آنها به بند ۳ اصل ۴۹ قانون اساسی بسته شد. این ما نبودیم که با دولت مقابله کردیم، این دولت بود که بزور و با توسل به این ماده قانونی لایحه را پیش برد. واقعا متاسفیم. این کار دولت نشانه فقدان دموکراسی و مذاکره با حقوق بگیران است».

سندیکاهای کارگری معتقدند که متن اصلاحی قانون کار ارائه شده توسط دولت مانوئل والس حقوق کارگران را تضعیف می کند.

برغم مختل شدن فعالیت پالایشگاهها و کمبود سوخت در بسیاری از پمپ بنزین ها در مناطقی از فرانسه، بر اساس یک نظرسنجی ۶۲ درصد فرانسوی ها این اعتراضات را قابل توجیه ارزیابی کرده اند و این وضع را ناشی از خطای دولت می دانند.

 

 

رابطه میزان مشارکت اجتماعی کارگران و نرخ بی عدالتی اجتماعی

حقوق معلم و کارگر:

نتایج تحقیقات کنفدراسیون جهانی اتحادیه های صنفی (ITUC) نشان می دهد میزان عضویت کارگران در اتحادیه های صنفی در طول دهه های گذشته کاهش یافته است و دقیقا به همین دلیل است که سهم ثروت ده درصد بالای جوامع به طور مستمر افزایش پیدا کرده است.

پرسش اساسی این است که آیا رابطه ای بین کاهش مشارکت مدنی نیروی کار و افزایش نرخ نابرابری وجود دارد؟ پاسخ روشن است: قطعا این رابطه برقرار است.

این رابطه کاملا مستقیم و خطی است.

نتایج تحقیقات انستیتوی جهانی سیاست گذاری های اقتصادی (Economic Policy Institute)  این رابطه را به روشنی تبیین کرده است. هرچه نرخ عضویت کارگران در اتحادیه ها کاهش یافته، سهم ده درصد بالای جوامع از ثروتهای ملی افزایش یافته است. نرخ اتحادیه گرایی در جهان در سال 2014 حدود 11 درصد است، این نرخ در 2015 نیز ثابت مانده است. در همین حال سهم مادی ده درصد بالای جامعه به بالاترین میزان خود از سال 1917 رسیده است. در مقابل، بالاترین میزان اتحادیه گرایی در جهان به سال 1945 و برابر با 33.4 درصد برمی گردد که در همین سال، سهم ثروت دهک بالا فقط 32.6 درصد بوده است.

و اما علت چیست؟

وقتی نیروی کار متشکل می شوند، قدرت جمعی بیشتری پیدا می کنند و در نتیجه سهم بیشتری از رشد اقتصادی جامعه نصیب آنها می شود. اما زمانی که کمتر سازمان یافته هستند، قدرت چانه زنی کمتری برای افزایش دستمزدها و بهره بردن از ثروت های ملی دارند.

ارتقاء سطح معیشتی نیروی کار به طور مستقیم، به میزان قدرت جمعی آنها و توان کنش مشترک برای بالا بردن دستمزد و مزایا بستگی دارد.

ششم خردادماه1395

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …