چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

اخباروگزارشات کارگری21اردیبهشت1395

درحاشیه برگزاری نهمین جلسه ارائه گزارش کارگروه پیگیری مطالبات کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ومردم بافق!
شامگاه امروز21اردیبهشت ماه،نهمین جلسه ارائه گزارش کارگروه پیگیری مطالبات کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ومردم بافق برگزار می شود.
بنا به گزارشات منتشره در فضای مجازی سئوالاتی دراین رابطه جهت پاسخگویی بقرارزیر مطرح شده است:
سوالات از مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی:
آقای عسکری آیا تعطیلی فولاد کسری صحت دارد؟علت آن چیست؟مگر قبلا تاییدیه های لازم را دریافت نکرده بودید پس چرا می خواهند تعطیل کنند؟
از مدیرعامل سنگ آهن بافق می خواهیم تصاویری از گندله شهرهای دیگر به همراه تصاویر گندله بافق به مردم نشان دهید تا ببینیم پیشرفتها واقعی است یا نه؟
آقای عسکری آیا راسته که قیمت سنگ آهن افزایش یافته ؟ولی چرا مردم و کارگران تاثیر این افزایش قیمت را حس نمی کنند؟
از مدیرعامل محترم سنگ آهن می خواهم بپرسم آقای مدیر میگن وضعیت آگلومراسیون خیلی وخیمه .قیمت آگلومره فروشی و سنگ آهن چنده؟آیا مقرون به صرفه هست؟
درباره دائمی کردن قرارداد کارگران شرکت سنگ آهن توضیح دهید.
سوالات از فرماندار
با وجود دستور توقف فولاد کسری تکلیف صنایع جوار معدنی چیست؟
با گذشت یک سال از اولین جلسه پیگیری کارگروه مطالبات چرا پیشرفت چندانی حاصل نشده است؟
چرا بدون اطلاع مسؤلین استانی و شهرستانی 28.5 درصد واگذار شده است؟
سوالات ازاعضای شورای شهر و دیگر اعضای کارگروه
اینکه فرماندار می گوید مابقی سهام به تامین اجتماعی واگذار شده و دولتی است یعنی چه؟
یکسال و نیم از صورت جلسه6.9 گذشته است کدامیک از بندهای ان عملی شده است؟
بدهی سنگ آهن به شهر چه مقدار می باشد؟
برای 15 درصد سهام مردم از سنگ آهن چه کار انجام داده اید؟
چرا زمانیکه استاندار گفت 28.5 درصد را شاید به تامین اجتماعی بدهیم واکنشی نشان ندادید اگر پیگیری کرده اید لطفا توضیح دهید.
آیا پیشرفت در گندله سه چاهون واقعی به نظر می رسد؟
درهمین رابطه،محمد جواد عسکری صبح امروز21اردیبهشت ماه، در حاشیه نهمین جلسه کارگروه مطالبات مردمی و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی – بافق در جمع خبرنگاران این شهرستان در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به وعده های داده شده از سوی مسولین باز ۲۸/۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است اظهار داشت:دولت جمهوری اسلامی مالک ۲۸/۵ درصد ازسهام شرکت سنگ آهن بافق است. و حق دارد آنگونه که مصلحت می داند دارایی خود را واگذار نماید.
وی ادامه داد: تاکنون هیچ برگ سهامی از سوی من به عنوان مدیر عامل شرکت امضا نشده است. من نیز مانند دیگر مردم پنج شنبه هفته گذشته متوجه این ابلاغیه شدم و بلافاصله رییس شورای اسلامی شهر بافق را در جریان این موضوع قرار دادم.
عسکری تصریح کرد: ما مالک ۲۸/۵ درصد ازسهام شرکت سنگ آهن بافق نبوده و نیستیم. مالک دولت جمهوری اسلامی است و حق دارد دارایی خود را به هر کسی که تمایل دارد واگذار نماید.
وی با بیان اینکه هنوز هیچ اتفاقی در رابطه با واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام رخ نداده است یادآور شد: این واگذاری با شبهاتی روبرو است. سازمان تامین اجتماعی با چه بار مالی می تواند پذیرایی این سهام باشد؟
محمد جواد عسکری در پایان در پاسخ به این سوال که چرا پرداخت حقوق کارگران شرکت با تاخیر روبرو می شود گفت: دغدغه اصلی مسولین شرکت تامین مالی و پرداخت حقوق کارگران است.
درهمین رابطه:
عدم پرداخت حقوق فروردین ماه ومطالبات سال گذشته5000کارگرمعدن سنگ آهن بافق!
5000کارگر شرکت معدن سنگ آهن بافق از سال گذشته مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. دستمزد فروردین این کارگران نیز هنوز پرداخت نشده است.
به گزارش18اردیبهشت ایلنا،جمعی از کارگران شرکت معدن سنگ آهن بافق از مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.
از قرار معلوم، دستمزد اسفند این کارگران ساعاتی پیش پرداخت شده است اما مزایا و عیدی و حق سنوات سال گذشته این کارگران همچنان پرداخت نشده باقی مانده است.
دستمزد فروردین ماه این کارگران نیز که تعداد آن‌ها حدود ۵۰۰۰ نفر و با قراردادهای شغلی مختلف شامل رسمی، شرکتی، قرارداد معین و روزمزد مشغول به کار هستند هنوز پرداخت نشده است.

 
تجمع اعتراضی کارگران شرکت جلفاکاران ارس در محوطه سایت اداری منطقه آزاد ارس!
جمعی از کارگران شرکت جلفاکاران ارس بادردست داشتن پلاکاردهایی دست به تجمع در محوطه سایت اداری منطقه آزاد ارس زدند واعتراضاشان را نسبت به وضعیت شغلیشان بنمایش گذاشتند.

به گزارش20اردیبهشت جلفانیوز، شرکت جلفاکاران ارس با فعالیت در امور نساجی از سال ۱۳۸۸ شروع به کار نموده است.

 

نامه سرگشاده کارگران قرارداد موقت نفت و گاز شمال دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت!
جمعی از کارگران قراردادی موقت شرکت نفت و گاز شمال طی نامه ای سرگشاده ضمن اعتراض به عدم تبدیل وضعیت خواستار پیگیری مطالبات شان شدند.
دربخشی از این نامه سرگشاده خطاب به بهارستان نشینان مازندران به گزارش20اردیبهشت مازنی نیوزآمده است:
ما امضاکنندگان این نامه، نیروهای شاغل در شرکت نفت و گاز مازندران و در قالب کارکنان قراردادی کار مدت موقت می باشیم.
این مرقومه در راستای احقاق حقوق حقه ای است که درطول چهار سال از گذشتن تصویب نامه هیات وزیران مورخ 1 بهمن 1390 به شماره 213471 و سپس لغو آن و ارایه مفاد قانونی جدید به منظور اصلاح نامه قبلی در بخشنامه جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوردر خصوص تعیین وضعیت برونسپاری نیروها و عقد قرارداد مستقیم دستگاهها با نیروهای خود میباشد.
1- نقص در اجرای قانون: عدم بهره مندی از مزایای کارگری اعم از طبقه بندی شغلی، پایه سنوات، عیدی، مدرک تحصیلی، تخصص، مرخصی سی روزه و… بخشهایی از عدم اجرای قانون در کمترین سطح آن است.
2-عدم رعایت قوانین مرتبط با وزارت نفت: ماهیت قراردادها به گونه ای است که لازم است با سپری شدن چهارسال از آن و نیاز دستگاهها به تخصص و سمتهای همکاران، وضعیت قرارداد و استخدام ایشان بازنگری و به پیمانی و رسمی ارتقا یابد. در این خصوص زمزمه های بکارگیری فرزندان بازنشستگان نیروهای رسمی به گوش میرسد. درحالیکه نیروهای آموزش یافته و ماهر درسراسر شرکتها در قالب این نوع قرارداد منتظر تبدیل وضعیت هستند.
3- تبعیض و ناعدالتی: عدم توجه به مدرک تحصیلی، تخصص و توانمندیهای همکاران در پرداختی های ماهانه، موجب ایجاد شکاف طبقاتی درسطح سازمانهاشده است. تنها بخاطر تمایز نوع قرارداد درسازمان، تفاوت دریافتی دو همکار به بیش از دو یا سه برابر میرسد.توضیح اینکه این نیروها، فاقد سمتهای مدیریتی متناسب با فعالیت به عنوان مسوول یا رییس، سالهای سال به آموزش برخی از مسوولان کم تجربه خود نیز همت می گمارند. همچنین عدم برخورداری این قبیل نیروها از مزایای حقوقی و رفاهی و فوق العاده های شغلی رایج در شرکتهای تابعه وزارت نفت از دیگر موضوعاتی است که بر این قشر از همکاران چتر حسرت و انفعال گسترانیده است.
4- تبعات خانوادگی، اخلاقی و روانی: باتوجه به دریافت حقوقهای پایین و به منظور جبران هزینه های زندگی، اکثر همکاران به اضافه کاری و یا شغلهای دیگر پس از اتمام ساعت کار مشغول میگردند. فرسایش جسم، دوری بیش از ساعات معمول از خانواده، و عدم انگیزشهای پیشرفت نیروهای عمدتا جوان را به سرخوردگی اجتماعی و تنشهای روحی و روانی در نزد خود و خانواده واداشته است. عصبیتهای جامعه و شرایط متفاوت خانواده ها نیز به بغرنج شدن موضوعات دامن میزند. این مطلب در آموزهای دین اسلام بسیار تذکر داده شده که وقتی فقر از یک در وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود. لذا خطر گسست و فروپاشی نظام خانواده و فساد اداری به منظور تامین مالی در کمین افراد نشسته است. هرچند ما با شرافت، صداقت و وجدان کاری بالا تاکنون مبادرت به انجام وظایف نموده ایم و لازم است مسوولین نیز وظایف متقابل را به نحو احسن انجام دهند.
5-اعمال قوانین مختلف در خصوص یک موضوع در سطح سازمانهای کشور :بر اساس اخبار واصله، سایر ارگانها در اسرع وقت نسبت به تبدیل وضعیت و بهبود شرایط حقوقی و رفاهی پرسنل خود اقدام کرده اند. درحالیکه وزارت نفت و کارکنان آن نقش بسزایی در تامین منافع ملی کشور و بیت المال داشته اند، وزارتخانه هایی چون نیرو و آموزش و پرورش که بسیاری از شرکتهای آنان مولد و درآمدزا نبوده اند، در تبدیل وضعیت نیروها جدیتر عمل کرده و نیروهای خود را مدتهاست از آن بهره مند کرده اند. و این در حالیست که تفاوت دستمزد نهایی به دوبرابر یا بیشتر در فیشهای حقوقی آنان نسبت به نیروهای وزارت نفت کاملا مشهود و مستند است.
عرایض موجود برای بیش از40هزار نیروی مشمول که تمام همت خود را در سازمان برای پیشبرد اهداف آن معمول داشته اند.

 

تجمع بازنشستگان یکی از شرکت های خصوصی مشهددراعتراض به خودداری یکساله اداره تامین اجتماعی مشهد از پرداخت حقوقشان!
یکی از این کارکنان که به همراه خانواده های خود مقابل ساختمان تأمین اجتماعی استان حضور یافته بودند،گفت: بیش از یک سال است که تأمین اجتماعی حقوق ما را پرداخت نکرده است و این موضوع به لحاظ معیشتی مشکلاتی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است، بخصوص اینکه مهلت اعتبار دفترچه های درمانی تأمین اجتماعی نیز گذشته و حاضر به تمدید آن نیستند، لذا نه حقوق داریم و نه بیمه و پیگیرهای مکرر ما نیز تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.
به گزارش قدس آنلاین،شماری از کارکنان یکی از شرکت های خصوصی مشهد با ابراز گلایه از خلف وعده تأمین اجتماعی در پرداخت حقوق بازنشستگی مدعی شدند: با اینکه از ۲۸ اسفند سال ۹۳ با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شدیم، اما تاکنون تأمین اجتماعی از پرداخت حقوق خودداری کرده است.
یکی از این کارکنان که به همراه خانواده های خود مقابل ساختمان تأمین اجتماعی استان حضور یافته بودند،گفت: بیش از یک سال است که تأمین اجتماعی حقوق ما را پرداخت نکرده است و این موضوع به لحاظ معیشتی مشکلاتی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است، بخصوص اینکه مهلت اعتبار دفترچه های درمانی تأمین اجتماعی نیز گذشته و حاضر به تمدید آن نیستند، لذا نه حقوق داریم و نه بیمه و پیگیرهای مکرر ما نیز تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.
وی درخصوص دلیل پرداخت نشدن حقوق بازنشستگی افزود: قبلاً باید چهار درصد حق بیمه بازنشستگی مشاغل سخت وزیان آور توسط شرکت به حساب تأمین اجتماعی پرداخت می‌شد که شرکت، این کار را انجام نداده است و نتیجه این شده که تأمین اجتماعی نیز پرداخت حقوق بازنشستگی را منوط به پرداخت این سهم چهار درصدی کرده است.
وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی باید حق و طلب خود را از شرکت بگیرد، گفت: سهم چهار درصد برای هریک از این 11 نفر بین 13 تا 16 میلیون تومان است که پرداخت آن خارج از توان مالی کارگران است. با این حال تأمین اجتماعی اصرار دارد که این پول یا توسط کارفرما و یا خود کارگران واریز شود.
یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه طبق ماده 36 قانون تأمین اجتماعی، بدهی کارفرما نباید مانع خدمت رسانی بیمه به کارگر شود، گفت: اکنون این پرسش مطرح است که چرا باید نه حقوق و نه بیمه داشته باشیم.
وی اضافه کرد: تأمین اجتماعی غیر از طلب حدود 150 میلیون تومانی به عنوان سهم چهار درصد بیمه بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آوربرای 11 نفر، بیش از 2 میلیارد تومان دیگر از شرکت طلب دارد که مربوط به سال‌ها قبل است، لذا انتظار می‌رود که پیگیر حق و حقوق خود باشد تا مشکل ما نیز حل شود.
در پرداخت اجاره خانه مانده‌ایم!
وی با بیان اینکه بیش از یک سال است که به دلیل دریافت نکردن حقوق در گذران زندگی با مشکلات زیادی مواجهیم، گفت: اکنون برای تأمین مایحتاج ضروری از جمله پرداخت اجاره خانه مانده ایم و معلوم نیست این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد:25 سال صادقانه کار کردیم و اکنون برای امرار معاش،هزینه تحصیل فرزندان و درمان با مشکل مواجه شده‌ایم.
یکی دیگر از این کارگران افزود: در آخرین پیگیری‌ها مقرر شد، طلب تأمین اجتماعی از محل فروش زمینی که شرکت برای این منظور و پرداخت دیگر طلب‌ها در نظر گرفته است، تأمین شود، اما اختلاف نظر بر سر قیمت مانع اجرایی شدن این راهکار شده است و البته کسی هم پاسخگو نیست که در این شرایط ما چگونه بدون درآمد گذران زندگی کنیم!
وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل همواره بین تهران و مشهد در رفت و آمدیم،افزود: حتی اگر همه زندگی را بفروشیم، زندگی ما کارگران پاسخگوی طلب تأمین اجتماعی از شرکت بابت سهم چهار درصد نیست، لذا تأمین اجتماعی باید برای دریافت طلب خود جدی تر پای کار باشد.
پرداخت حقوق به شرط طی فرآیند قانون
در همین حال مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص پرداخت نشدن حقوق این افراد اظهار داشت: طبق قانون، زمانی افراد مشمول دریافت حقوق بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور می‌شوند که سهم چهار درصد بیمه مشاغل سخت وزیان آور برای آنان پرداخت شده باشد.
محمد قوامی افزود:برقراری مستمری بازنشستگی منوط به پرداخت سهم چهار درصدی مشاغل سخت و زیان آور است که متأسفانه این مسأله برای این کارکنان طی نشده است و کارفرما رقمی پرداخت نکرده است.
وی تصریح کرد: در خصوص این افراد فرایند بازنشستگی طی نشده ودر واقع از کار توسط کارفرما اخراج شده‌اند، نه بازنشسته. با این حال می‌توانستند، در فرصت تعیین شده با مراجعه به اداره کار نسبت به دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند تا مشکل سهم چهار درصد در زمان خودش پیگیری و رفع شود که البته در این خصوص نیز کاری انجام نداده‌اند.
وی در خصوص اختلاف نظر بر سر قیمت فروش زمین برای پرداخت سهم چهار درصدی بیمه مشاغل سخت و زیان آور خاطر نشان کرد: تأمین اجتماعی بابت طلب خود از این شرکت از جمله موضوع سهم چهار درصدی زمینی متعلق به این شرکت را شناسایی و توقیف کرده است و قرار است از طریق مزایده به فروش رسد تا بتوان مطالبات سازمان را که بخشی مربوط به سهم چهار درصد است، برداشت.وی در این خصوص که چه زمانی این زمین به فروش می‌رسد،تصریح کرد: باید فرآیند قانونی مزایده طی شود.البته در کنار آن راهکارهای دیگری نیز از سوی تأمین اجتماعی برای رفع مشکلات این افراد و برقراری حقوق بازنشستگی در دستور کار و پیگیری است و تأمین اجتماعی به جد در تلاش است تا مشکل این افراد برطرف شود.

 

تجمع واعلام حمایت کارگران رستوان خلیج فارس از خواست اعتصاب کنندگان زندانی
روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه ، کارگران رستوران خلیج فارس که در جاده فشم میگون قرار دارد در اعتراض به عدم پرداخت چهار ماه دستمزد، علیه کارفرما تجمعی را در محل کار برگزار کردند. حدود 30 نفر از 50 نفرپرسنل این رستوران از صبح در تجمع حضور داشته و خواستار پرداخت مطالبات عقب مانده خود شدند. بعلت عدم حضور کارفرما تعدادی از کارگران رستوران تا ساعت 8:30 شب نیز در محل مانده تا کار فرما رو ببینند اما موفق نشدند و پیگیری مطالباتشان را به زمان دیگری موکول کردند.
تجمع کنندگان همان جا ضمن بحث و تبادل نظر درمورد مشکلات معیشتی و زندگی طاقت فرسای کارگران ، حمایت خود را از رهبران کارگری زندانی از جمله جعفرعظیم زاده و اسماعیل عبدی که تلاششان دفاع از منافع کارگران وانعکاس صدای آنها در طرح مشکلاتشان هستند ابراز داشته و ازخواسته آنها مبنی بر حذف اتهامات “امنیتی” از فعالیت های حق طلبانه معیشتی فعالین کارگری و معلمان پشتیبانی کرده وخواستار آزادی آنها وسایر کارگران زندانی شدند.
منبع:سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

 

محمود بهشتي لنگرودي به ادامه اعتصاب غذای خشکش ادامه می دهد!
محمود بهشتی لنگرودی طی اطلاعیه ای بتاریخ20اردیبهشت اعلام کرددر راستای دستیابی به خواسته های برحقش به اعتصاب غذای خشکش ادامه خواهد داد.
دراين اطلاعيه آمده است:
در روزهای اخیر و بدنبال وخامت اوضاع جسمی بنده، درخواست های گسترده ای ازسراسر کشور مبنی بر شکستن اعتصاب غذا یاتبدیل آن به اعتصاب تر مطرح شده است و این در حالیست که علیرغم این درخواست ها، اینجانب همچنان بر ادامه اعتصاب غذا تاکید دارم.
با این وصف ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های دوستان و عدم مخالفت با طرح نظریه ها در مورد این موضوع، اعلام می دارم که تصمیمی برای شکستن اعتصاب غذا و یا تعدیل آن تا زمان رسیدن به خواسته های قانونی اعلام شده خود ندارم.
با سپاس
محمود بهشتی لنگرودی
۲۰ اردیبهشت ۹۵

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری:جان محمود بهشتی لنگرودی در خطر است!
محمود بهشتی لنگرودی ،سخنگوی زندانی کانون صنفی معلمان ایران از روز اول اردیبهشت ماه در اعتراض به محاکمه چند دقیقه ای و حکم سنگین زندان خود، با خواسته توقف اجرای حکم و محاکمه در یک دادگاه علنی و با حضور هیأت منصفه، طبق اصل 168 قانون اساسی، دست به اعتصاب غذا زده است. وی از تاریخ 13 اردیبهشت ماه اعتصاب غذای خشک را آغاز کرده و هم اکنون به دلیل وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان منتقل شده است. بهشتی با وجود خونریزی معده و وضعیت وخیم جسمی همچنان بر اعتصاب غذا و پی گیری خواسته های برحقش تاکید دارد. وی در ماه های آذر و دی سال 94 نیز با همین خواسته ها اعتصاب غذا کرده بود. آقای بهشتی با توجه به دو اتهام متفاوت و البته ساختگی در مجموع به 14 سال زندان محکوم شده است.
جرم این معلم حق طلب و مبارز این است که خواهان ابتدایی ترین حقوق و خواست های معیشتی و اجتماعی خود و هزاران معلمی می باشد که عمر و زندگیشان را وقف آموزش به فرزندان این سرزمین می کنند. اما در دنیای تحت حاکمیت سرمایه و حامیانش، دفاع از حقوق کارگران و مردم به جان آمده “اقدام علیه امنیت ملی” تلقی شده و مجازات های سنگینی را متوجه فعالان این طبقه و این عرصه ها می نماید. سرمایه تلاش می کند تا از این طریق و با فشار و تهدید و بازداشت و زندانی کردن کارگران آگاه و فعالین این جنبش، کارگران و بخش های مختلف آن از جمله معلمان را از پیگیری خواست ها و مطالباتشان منصرف نموده، از ادامه ی راه باز دارد. اما فعالیت و مبارزه ی این فعالان حتی در زندان و به ویژه حمایت جامعه ی کارگری و معلمان آگاه، از جمله اعتصاب غذای 357 تن از معلمان در روزهای 12 و 13 اردیبهشت و حمایت تعداد کثیری از کارگران، تشکل های کارگری و فعالین اجتماعی از زندانیان اعتصابی دربند ضمن اینکه تحرک و شور و حالی به مبارزات کارگران و معلمان بخشیده، در عین حال عوامل سرمایه را نیز در این رابطه دچار سردرگمی و بلاتکلیفی نموده است. این چندمین بار است که محمود بهشتی لنگرودی در اعتراض به حکم و نحوه محاکمه خود دست به اعتصاب غذا می زند.
کارگران! معلمان! تشکل های کارگری ! مردم آزاده و زحمتکش!
محمود بهشتی لنگرودی و خانواده اش به خانواده بزرگ کارگری، تعلق دارند. هم اکنون به دلیل شرایط بد زندان و اعتصاب غذاهای مکرر، سلامتی وجان این عزیز، به طور جدی در معرض خطرقرار گرفته است. از هر طریق ممکن به دفاع از او و خواسته های به حقش برخیزیم و صدای اعتراض این معلم شریف و زحمتکش را به گوش همه مردم ایران و جهان برسانیم .
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
20 اردیبهشت 95

 

تجمع مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای دراعتراض به وضعیت استخدامی‌شان مقابل مجلس!
جمعی از مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای در اعتراض به وضعیت استخدامی‌شان در مقابل درب ورود مجلس تجمع کردند.
به گزارش 21اردیبهشت ایلنا، جمعی از مربیان مشمول قانون تعیین تکلیف استخدامی سازمان فنی و حرفه‌ای در اعتراض به وضعیت استخدامیشان در مقابل درب ورود مجلس تجمع کردند.
به گفته این تجمع‌کنندگان، مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۹۱/۵/۸ قانونی را درخصوص تعیین‌تکلیف وضعیت استخدامی آن‌ها به تصویب رسانده که در تاریخ ۹۳/۱۰/۱۰ به تصویب هیات‌وزیران رسیده اما همچنان اقدامی در راستای حل مشکل استخدامی آن‌ها انجام نشده است.
کمپین پنج هزار نفری کارکنان سازمان بهزیستی در اعتراض به سطح پایین دستمزدها!
کارکنان سازمان بهزیستی در اعتراض به پایین بودن حقوق و مزایای خود در یک شبکه اجتماعی کمپینی پنج هزار نفری تشکیل دادند.
به گزارش21اردیبهشت سپیدار آنلاین،کارکنان سازمان بهزیستی کل کشور طی اقدامی به کم بودن حقوق و مزایای خود اعتراض کرده و این موضوع را در کمپینی پنج هزار نفری در یکی از شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند. هدف از تشکیل این کمپین کمک به افزایش دستمزدهای کارکنان این سازمان است که در مقایسه با بخش عمده سایر ارگان‌های دولتی حقوق و مزایای کمی دریافت می‌کنند. این کمپین در حالی شکل گرفته است که زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش 35 درصدی حقوق کارکنان این سازمان و برخی دیگر از نهادهای دولتی به‌گوش می‌رسد اما هنوز این افزایش در فیش حقوقی کارکنان این سازمان به چشم نمی‌خورد. چندی پیش بود که انتشار تصاویر فیش‌های حقوقی برخی از مدیران ارشد بیمه مرکزی با ارقام چند ده میلیونی موجی از تاثر را در کشور ایجاد کرد. این در حالی است که دستمزد و حقوق بخش عمده کارکنان سازمان بهزیستی با مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و با سوابق بالای 10 سال کمتر از رقم یک میلیون و 200 تومان است.
عدم پرداخت15ماه حقوق ومطالبات کارکنان درمانگاه قانع مشهد!
اینجانب به نمایندگی از جمعی از پزشکان و پرستاران که در این درمانگاه شاغل بوده اند بدین وسیله مراتب اعتراض خود مبنی بر عدم دریافت حقوق معوقه (از آخرین حقوق پرداختی حدود ١٥ ماه می گذرد) را اعلام و تقاضای پیگیری مطالبات خود را می کنیم.
به گزارش20اردیبهشت خراسان،درمانگاه قانع از بهمن ماه سال 1391 با هدف خدمت به عموم مردم و خصوصا پرسنل دادگستری با موافقت و حمایت ریاست وقت دادگستری خراسان رضوی آغاز به کار کرد و پزشکان و پرستاران بخش اورژانس این درمانگاه در این بخش مشغول به خدمت رسانی به بیماران شدند و بر اساس ساعات کاری خود در پایان هر ماه حق الزحمه دریافت می کردند. هرچند از خدماتی همچون بیمه، عیدی و… نیز برخوردار نبودند.
متاسفانه پرداخت حقوق پرسنل این بخش از ابتدای سال 93 با تاخیر و مشکلات فراوانی روبه رو شد و با وجود همه پیگیری های انجام شده آخرین پرداخت حقوق پزشکان و پرستاران این بخش، مربوط به مهر ماه سال 93 است که پس از تاخیر حدود 4 ماه در اواخر بهمن ماه 93 پرداخت شده است. به ادعای نگارنده حق الزحمه دریافتی پزشکان و پرستاران بخش اورژانس این درمانگاه، حداقل نرخ دریافتی دیگر همکاران در مراکز و درمانگاه های مشابه در شهر مشهد است و از بدو تاسیس تا کنون ثابت و بدون هر گونه افزایش باقی مانده است.
همچنین در تاریخ 12 آبان 94 نامه ای از طرف پرسنل اورژانس این درمانگاه خطاب به ریاست دادگستری خراسان رضوی مبنی بر درخواست حقوق معوقه، ارسال شد که دستور ملاحظه و اقدام مقتضی برای مسئول امور مالی وقت دادگستری خراسان رضوی صادر شد ولی تاکنون هیچ اقدامی برای پرداخت حقوق معوقه صورت نگرفته است.

 
بیکاری52کارگر بدنبال تعطیلی کارخانه عمران البرز!
یک منبع خبری در کارخانه فرآورده‌های ساختمانی «عمران البرز» از تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری حدود ۵۲کارگر این کارخانه خبر داد.
به گزارش21اردیبهشت ایلنا،کارخانه فرآورده‌های ساختمانی «عمران البرز» که در زمینه تولید انواع آجر ، بلوک وتیغه ماسه آهکی درروستای صیقلان ورزل شهرستان رشت در استان گیلان فعالیت دارد، از اول سال جاری (۹۵) به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده و تمامی کارگران آن هم اکنون بیکارشده‌اند.
این کارگران که بصورت میانگین بین ۱۵ سال سابقه کار دارند، در ادامه درباره وضعیت خود می‌گویند: از مجموع ۵۲ کارگر حدود ۱۵ نفر تسویه حساب کامل شده واز کارخانه خارج شده‌اند. همچنین بدنبال آن تعداد ۲۰ نفراز کارگران مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور هم اکنون پی گیر بازنشستگی خود هستند ومابقی کارگران با اتمام قرار داد کار تا پایان ماه جاری بیکار خواهند شد.
به گفته این کارگران شرکت ساختمانی «عمران البرز» که سال‌ها دارای تولید و بازار فروش خوبی بود اما از چند ماه قبل کارفرما به دلیل نامناسب خواندن شرایط تولید بدنبال تعطیلی کارخانه بوده است.
طبق اظهارات کارگران اخراجی ،هم اکنون بخش زیادی از تجهیزات وماشین آلات این کارخانه به فروش رسیده وکارفرما در حال انتقال آنها به بیرون از کارخانه است.

 
بلاتکلیفی کارگران بیکارشده کارخانه فولاد خرم آباد در دریافت حقوق معوقه
پس از گذشت پنج ماه از اعلام توقف فعالیت کارخانه «فولاد خرم آباد» در استان لرستان هنوز وضعیت ۳۰کارگر بیکار شده این واحد صنعتی نامعلوم است.
به گزارش21اردیبهشت ایلنا،منابع کارگری در خرم آباد با اعلام این خبر می‌گویند با توقف فعالیت تولیدی این کارخانه از ابتدای آذر ماه سال گذشته (۹۴) تاکنون، حدود ۳۰ کارگر آن در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و در عین حال هنوز بابت ۷ ماه مزایای مزدی معوقه و چندین ماه بیمه طلبکارند.
به گفته این کارگران وضعیت پیش آمده درحالی است که پیش‌تر و در زمان فعالیت کارخانه «فولاد خرم آباد» تعداد کارگران این واحد تولیدی به بیش از ۸۰ نفر می‌رسید.
در این زمینه گفته می‌شود که کارفرمای این واحد تولیدی به دلیل مشکلات مالی هنوز با ۵۰ کارگر اخراجی به صورت کامل تسویه حساب نکرده است.
به نقل از این کارگران گفته می‌شود هرکدام از همکارانشان به‌صورت میانگین حدود ۱۲تا ۱۳میلیون تومان از کارفرماطلب کارند و درحال حاضر با انجام مشاغلی چون مسافرکشی و دستفروشی مخارج زندگی خود را تامین می‌کنند.

کارگران اخراجی فولاد خرم آباد در بخش پایانی می‌گویند، هم اکنون برای پیگیری مطالبات خود به اداره کار خرم آباد شکایت کرده‌ و براساس پیگیری‌های انجام شده تعدادی از آنها موفق به دریافت حکم توقیف اموال شده‌اند.
به گفته آنان با این حال با گذشت بیش از پنج ماه از تعطیلی کارخانه هنوز اقدام مشخصی در خصوص پرداخت معوقات مزدی و روشن شدن وضعیت استخدامی کارگران شاغل در آن صورت نگرفته است.

 
اخراج تعدادی از کارگران کارخانه شیمی بافت درسال جدید!
در آستانه ی آغاز سال 95، شرکت شیمی بافت به بهانه ی تعدیل نیرو، تعدادی از کارگران خود را اخراج کرد.
به گزارش21اردیبهشت ایلنا،برخی از این کارگران گفتند: در بین ما حتی افراد با سابقه تا حدود 10 سال هم وجود دارد، ولی به صورت ناگهانی و با تغییر مدیریت این شرکت، شب عید به ما گفتند که اخراج هستید.
ما به اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مراجعه کردیم، ولی از سوی آن اداره، هیچگونه امید برگشت به کار به ما داده نشد.
مطیری، رئیس اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این خصوص گفت: این کارگران هیچگونه شکایتی به ما ارائه نداده اند و تنها خواسته اند که موضوع را پیگیری نمائیم، بنده هم هرچه سعی کردم که با «اسلامی» مدیرعامل جدید شیمی بافت تماس بگیرم، به بهانه های مختلف ، توسط دفتر وی این ارتباط داده نشد.

 
اخراج1000کارگردرشاهین شهر، میمه و برخوار طی40روزگذشته!
خبرگزاری مجلس طی گزارشی بتاریخ21اردیبهشت ماه از اخراج1000کارگردرشاهین شهر، میمه و برخواردراستان اصفهان طی40روزگذشته،خبرداد.
عدم پرداخت3ماه حقوق ومطالبات کارگران شهرداری املش!
به گزارش21اردیبهشت تابناک،کارگران شهرداری املش حدود سه ماه است که حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند.
عدم پرداخت8ماه حقوق کارگران شهرداری هندیجان!
به گزارش21اردیبهشت عصرجهان، 8ماه حقوق کارگران شهرداری هندیجان پرداخت نشده است.
براساس این گزارش، بدهی شهرداری هندیجان تنها به اداره تامین اجتماعی بالغ بر 15میلیارد ریال است تا جاییکه دفترچه های درمانی کارکنان شهرداری هندیجان تا همین چند روز اخیر تمدید نمی شد و کارکنان برای درمان و مداوای خود با مشکل مواجه بودند .
کاهش100هزارتومانی کارگران قراردادی شهرداری سردشت درسال جدید!
مزایای نقدی پرداختی به کارگران قراردادی شهرداری سردشت در سال جدید کاهش یافته است.
به گزارش21اردیبهشت ایلنا،جمعی از کارگران شهرداری سردشت از کاهش مزایای نقدی خود خبر دادند.
به گفته این کارگران مزایای نقدی ۴۲ کارگر قراردادی این شرکت در سال جدید حدود صد هزار تومان کاهش یافته است.
براساس اظهارات کارگران و با استناد به فیش‌های حقوقی آن‌ها به دلیل کاهش در مزایای نقدی پرداختی، دریافتی کارگران در سال جدید تغییر چندانی نکرده است و حتی برای برخی از این کارگران، علیرغم افزایش ۱۴ درصدی مزد پایه، هیچ افزایشی در دریافتی‌ها رخ نداده است.
کارگران شهرداری سردشت در ماههای گذشته با تاخیر بسیار در پرداخت‌ها و مشکلات متعدد مواجه بوده‌اند.
کارگران اخراج شده دیروز، مسافرکشان شخصی امروز!
کم نیستند جوانان،میانسالان و حتی سالمندانی که از طریق خودروی شخصی خود به جابجایی مسافر مشغول هستند و این در حالی است که تاکسی داران زنجانی همانند تاکسی داران شهرهای دیگر در سراسر کشور نسبت به مسافرکش های شخصی معترض هستند، و اما هنوز کسی دنبال مقصر و عامل اصلی افزایش مسافربرهای شخصی نمی باشد .
به گزارش نسیم زنجان،نتیجه این اعتراض ها هم همانند اعتراضات قبلی، چیزی جز طرح پلیس با اعمال جرایم سنگین به مدت چند هفته می باشد که بی شک نتیجه ای مثمرثمر نخواهد داد.
اما جای این سوال است که آیا تا بحال کسی از مسافرکش های شخصی سوال کرده است که چرا دست به این کار غیر قانونی می زنند؟
مگر غیر از این است که این مسافرکشهای شخصی همان کارگران سابق شرکتهای تعطیل شده شهر زنجان و دیگر شهر ها می باشند؟
مگر غیر از این است که اینها همان جوانان بیکاری هستند که حتی با وجود تحصیلات عالیه و مهارت فراوان فاقد یک شغل می باشند؟
برخی از جامعه شناسان نیز معتقدند عامل اصلی شیوع و افزایش مسافربرهای شخصی را باید در مشکل و معضل بیکاری جستجو کرد و به واقع امر اگر دستگاه ها و نهادهای متولی در حوزه اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی موفق عمل نکنند،جوانان به ناچار ناگزیر هستند برای معیشت و کسب درآمد به چنین فعالیت هایی روی آورند.
در واقع سهل و آسان بودن مسافرکشی باعث می شود که جوانانی که مشکل اشتغال دارند به آسان ترین راه برای خود اشتغالی روی بیاورند.
آری، اینها چاره ای جز مسافرکشی در این شهر و یا مهاجرت به شهرهای دیگر ندارند و امروز برای اینکه با جرایم سنگین با این افراد برخورد شود، بهتر است تا به دنبال ریشه اصلی این معضل بگردیم و با بانیان اصلی این امر برخورد جدی شود.
بهتر است، تا دولت روحانی که وعده های صد روزه او برای گشایش اقتصادی گوش فلک را پر کرده بود امروز پس از ۱۰۰۰ روز از تولد دولت تدبیر و امید چاره ای برای مشکلات بیکاری جوانان کند و یا حداقل کاری کند که شاغلان دیروز بیکار نشوند .
پلمب فروشگاه امکان واقع در چهاردانگه!
قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان گفت: ماموران شهرداری شب گذشته زمانی که کسی در فروشگاه حضور نداشته است، بلوک بتنی بزرگی جلوی در آن گذاشته‌اند و در حال حاضر مانع ورود کارگران به این فروشگاه شده‌اند.
به گزارش21اردیبهشت ایلنا،محمد علی شریفی،قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان از پلمپ فروشگاه امکان واقع در چهاردانگه خبر داد و گفت: ما در سال ۸۵ قطعه زمینی در منطقه چهار دانگه داشتیم که با توافق ضمنی مسئولان شهرداری و با وساطت وزارت کار، زمین را به صورت فروشگاه برای کارگران آن منطقه ایجاد کردیم.
قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان افزود: در سال ۸۶ در پروژه تعریض جاده ساوه شهردار منطقه با ما جلسه‌ای گذاشت و با این امر موافقت کرد که تقریبا ۵۰۰ متر ساختمان را عقب نشینی دهیم و در مقابل ۷۰۰ متر فروشگاه ایجاد کنیم و بعد برای این ۷۰۰ متر و سایر مستغلاتی که ما از قبل در این مکان داشتیم که شامل ۲ هزار متر انبار و… بود به ما پایان کار بدهند و ما نیز این کار را انجام دادیم.
شریفی اظهار کرد: بعد از عملیات عقب نشینی، ‌از طرف شهرداری با ما تماس گرفتند و در خواست کردند در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری حضور پیدا کنیم و با وجود اینکه کار غیرقانونی انجام نداده بودیم و هر کاری انجام شده بود با موافقت شهرداری بود، ولی مسئولان شهرداری گفتند؛ این کمیسیون تنها به منظور مستندسازی تشکیل می‌شود.
وی افزود: مسئولان شهرداری اعلام می‌کردند کمیسیون ماده ۱۰۰ تنها به منظور مستندسازی تشکیل جلسه می‌دهد، بنابراین ما به رای کمیسیون اعتراض نکردیم و رای کمیسیون مبنی بر اینکه اتحادیه امکان مثلا ۲۵۰ میلیون تومان به شهرداری بدهکار است و زمین هم ۲۵۰ میلیون تومان ارزش دارد؛ صادر شد و به گفته مسئولان شهرداری پایاپای و مستندسازی شد.
قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان گفت: متاسفانه در ‌‌نهایت تعجب، شهرداری علی رغم گفته‌های خود پای این رای‌ها ایستادند و در حالی که ما مواقفت ضمنی با شهرداری داشتیم و حتی اجازه داده بود که ما جلوی آن تاسیسات موجود ۷۰۰ متر فروشگاه بسازیم؛ تمام توافقات را زیر پا گذاشت.
وی ادامه داد: چندین سال است که ما با شهرداری مذاکره می‌کنیم و بحث‌های خود را مطرح می‌کنیم، ولی همیشه تصمیم گیری را به جلسه با شهردار موکول می‌کنند و تاکنون ۴ شهردار عوض شده و به هیچ وجه به صحبت‌های ما توجهی نشده است.
وی افزود: در ‌‌نهایت ما به دیوان عدالت اداری شکایت و اعلام کرده‌ایم که همه عملیات‌های ما با هماهنگی شهرداری بوده است و دیوان را در جریان تهدیداتی که از سوی شهرداری مبنی بر خراب کردن بنای فروشگاه می‌شد؛ قرار دادیم و دیوان عدالت اداری در ‌‌نهایت دستور توقف داد.
قائم مقام مدیرعامل اتحادیه امکان اظهار کرد: دیشب ساعت ۱۱ شب در حالی که کسی در اتحادیه نبوده است، جلوی انبار قبلی ما با جرثقیل چند بلوک گذاشته‌اند و جلوی کار ما را گرفته‌اند.
وی افزود: راجع به همه صحبت‌هایی که می‌کنیم؛ مدارک ارائه خواهیم کرد که این مدارک شامل موافقت نامه شهرداری بوده که کتبا گرفته شده است و همچنین جلسه کمیسیون ماده ۱۰۰ که برای مستند سازی برگزار شده و جلسات با شهرداری که مدارک آن نیز موجود است.

 
نامه اعتراضی 800 کوهنورد نسبت به دریافت حق عضویت سالانه!
بیش از 800 نفر از مربیان، ورزشکاران و اعضای جامعه‌ی کوهنوردی و سنگنوردی با امضای نامه‌ای خطاب به وزیر ورزش و جوانان نسبت به دریافت حق عضویت سالانه و رویه خلاف قانون اساسی این فدراسیون اعتراض کردند.
در این نامه ورزشکاران خواستار جلوگیری از خصوصی شدن خدمات عمومی و رفاهی اجتماعی در زمینه‌ی ورزش هستند و از وزیر ورزش خواسته اند که برنامه های این فدراسیون را به منظور کاهش ناهمخوانی سیاست‌های کلان ورزش با نیازمندی های واقعی جامعه‌ی ورزشی شفاف کند و تاثیر اقدام اخیر فدراسیون را بر باشگاه‌ها و گروه‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی تعیین کند.
به گزارش 21اردیبهشت ایسنا،در بخشی از این نامه آمده است: “بر اساس مفاد مندرج در اصل سه قانون اساسی کشور مبنی بر اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم، همه‌ی امکانات خود را برای امور زیر به کار برد: آموزش و پرورش، تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح و تسهیل و تعمیم آموزش عالی.
هم‌چنین بر اساس سیاست‌های کلی برنامه‌ی ششم توسعه امور اجتماعی ماده‌ی 44 مبنی بر ” توسعه‌ی تربیت بدنی و ورزش همگانی”؛ نهادهای اجرایی ورزش، در راس آن فدراسیون‌های ورزشی به عنوان متولیان عمومی و نه خصوصی امر مهم و جامع شمول ورزش نیازمند بررسی و تصویب طرح‌ها و برنامه‌هایی هستند که با مدیریت هزینه‌های عمومی در حوزه های مشخص آموزشی و ترویجی رشته‌ی خود به رشد و همگانی شدن این رشته‌ها کمک کرده و زمینه‌ی مشارکت عمومی را فراهم کنند.
در این نامه هم‌چنین تاکید شده است، پرداخت حق عضویت سالیانه با مبلغ تقریبی 60 هزار تومان اساسا با مفاد قانون اساسی مغایر است و با روال پیش گرفته شده در فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ورزشکاران هر روزه شاهد رشد هزینه‌ها، دوره‌های اجباری و پیش نیاز و هزینه‌های شرکت در مسابقات هستند.
معترضان در این نامه خواستار روشن شدن موارد خدماتی فدراسیون در برابر حق عضویت سالانه و تعریف کارشناسانه و سازمانی دوره‌های پیش‌نیاز مربیگری و تعریف چگونگی تراز بندی حق عضویت سالیانه هستند.

 
اعتراض کشاورزان جیرفت به افت قیمت پیاز!
افت قیمت پیاز اشک کشاورزان جیرفتی را درآورد و موجب راه‌اندازی کارناوال غم کشاورزان در اعتراض به این مشکل از میدان میوه و تره‌بار تا فرمانداری این شهر شد.

به گزارش 21اردیبهشت فارس ، صبح امروز و به دنبال افت قیمت پیاز و نارضایتی کشاورزان، کارناوال غم کشاورزان در اعتراض به این مشکل از میدان میوه و تره‌بار جیرفت تا فرمانداری به راه افتاد.
خیابان دولت به سمت فرمانداری جیرفت مسدود شد و پیازهای حمل شده در بولوار امام، بولوار بهشت زهرا و خیابان دولت بر کف خیابان ریخته شد.

 
وضعیت حقوق کارگران و سرکوب فعالان سندیکایی در ایران
پیش‌درآمد: به گزارش «جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران»، فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و سازمان‌های عضو آن گزارش جامعی درباره‌ی سرکوب فعالان سندیکایی و دیگر کارگران و نقض فاحش حقوق کار در ایران را به کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل ارائه کردند و از آنها خواهان پیگری نقض این حقوق با دولت‌مردان ایران شدند.
بنا به اعلام این سازمان‌ها، «وضعیت حقوق کارگری در ایران هم‏چنان‌که از سرکوب شدید فعالان کارگری در روز کارگر آشکار است، نگران کننده است. بر اساس گزارشی که به کارشناسان ویژه‌ی سازمان ملل ارائه کرده‌یم، آنها باید از دولت‌مردان ایران بخواهند تا به سرکوب و آزار قضایی فعالان کارگری پایان دهند و به حقوق کارگری احترام بگذارند.» بنا به این گزارش، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ده‌ها فعال سندیکایی پس از محاکمه های به شدت ناعادلانه در زندان به سر می‌برند، در انتظار احضار برای اجرای حکمِ زندان یا در انتظار صدور حکم هستند.
لینک متن کامل گزارش:
https://www.fidh.org/IMG/pdf/20160510_iran_labour_briefer_per.pdf

تقویم کارگری ۱۳۹۵
این دومین تقویم کارگری است که با هدف آشنایی بیشتر کارگران با تجربه مبارزات کارگران ایران تهیه شده است. در تقویم امسال ببشتر بر رویدادهای سالهای ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ تاکید شده است. دورهای که تلاشها و مبارزات کارگران و زحمتکشان به سرنگونی رژیم سلطنتی انجامید.
شوراها، سندیکاها و تشکلهای مستقل بسیاری در این دو سال تشکیل شد. در بسیاری از واحدهای تولیدی که صاحبان آن گریخته بودند، کارگران امر تولید را به دست گرفتند و در عمل ثابت کردند که حضور کارفرمایان و سرمایهداران برای تولید ضروری نیست. تلاشهای بسیاری نیز در جهت ایجاد تشکلهای سراسری انجام شد. هر چند که این دوره بسیار کوتاه بود اما تجربیات این دو سال برای جنبش کارگری بسیار ارزشمند و بی نظیر است.
این مجموعه نیز با تمام تلاشهای بی دریغ یارانی که در تهیه این مجموعه مشارکت داشتند، ناقص است. امید داریم دوستانی که اسناد و مدارکی از این سالها در اختیار دارند، ما را در تکمیل آن یاری کنند.
سلطه اقلیتی بر اکثریت عظیم انسانها و داشتههای بشری امری است که باید تغییر کند. تلاش کارگران و زحمتکشان و صاحبان اصلی ثروتهای اجتماعی بر آن قرار است تا همه انسانها سهمی مناسب از زندگی داشته باشند و این تلاش همچنان ادامه دارد.
کانون مدافعان حقوق کارگر
لینک تقویم کارگری ۱۳۹۵:
http://www.kanoonm.com/wp-content/uploads/2016/05/Taghvim95-new1.pdf
بیست ویکم اردیبهشت ماه1395

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …