پێنج شه‌ممه‌ 18 نیسان 2024

ایران: تعطیلی بخش اعظم صنایع فولاد

به‌رغم برداشتن تحریم‌ها و بسته‌های اقتصادی دولت روحانی برای خروج از رکود اقتصادی، بخش اعظم صنایع فولاد ایران تعطیل شدند.

“محمد آزاد” رئیس اتحادیه آهن و فولاد رژیم اسلامی ایران از تعطیلی دست‌کم ۱۴ تا ۱۵ واحد تولیدی آهن و فولاد در سال گذشته خبر داد.

 

بر اساس گزارشها و خبرهای رسیدە از داخل ایران صنایع فولادی همچنان با مشکل تقاضا روبرو هستند و «اکثر واحدهای صنفی فروش آهن به دلیل تشدید مشکلات تعطیل شده‌اند و سایر کارخانجات نیز با کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کنند.

 

همچنین در خبر دیگری، به نقل از رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی از تعطیلی «بسیاری از برندهای معروف تولید لباسشویی داخلی» خبر داد.

 

به گفته علی جمالی تولید کنندگان بخش خصوصی ماشین لباسشویی «فقط با ۴۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و آن‌هایی که دولتی هستند بعضاً تعطیل شده و یا فقط با ۱۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.»

 

او قیمت تمام شده بالای تولیدات داخلی» را یکی از مشکلات صنایع برودتی و تهویه دانست و گفت که دولت باید کاری کند قیمت تمام شده کالاها کاهش پیدا کند تا بتوانیم با کالاهای خارجی رقابت کنیم.

 

جمالی سود بالای وام‌های بانکی را هم یکی دیگر از موانع تولید در ایران دانست و گفت که «با نرخ سود تسهیلات بانکی که حدود ۲۷ درصد است کسی نمی‌تواند کار تولیدی انجام دهد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …