هزاران نفر از اهالی حلب در نزدیکی مرز با ترکیه پناه گرفتند

هزاران نفر از مردم سوریه با افزایش درگیری‌ها در حلب از این شهر گریخته و در اردوگاهی موقتی در نزدیکی مرز ترکیه پناه گرفته‌اند.

دولت ترکیه می‌گوید ده‌ها هزار نفر در حال حرکت به سوی مرزهای این کشور هستند و حکومت ترکیە انتقادها را متوجه دولت روسیه کرده که به مواضع شورشیان از هوا حمله می‌کند.

دولت ترکیه به این آوارگان اجازه ورود به خاک خود را نمی‌دهد، اما امدادگران ترکیه با عبور از مرز، وارد خاک سوریه می‌شوند و به آنها کمک می‌کنند و در همین حال از شمال شهر حلب گزارش شده که درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و شورشیان تشدید شده است.

 

یک فرمانده شورشیان گفته است منطقه تحت کنترل آنها هنوز سقوط نکرده اما تائید کرده که درگیری‌های سنگینی در جریان است. نیروهای دولت سوریه که از حمایت هوایی روسیه برخوردارند، در تلاش برای محاصره مخالفان دولت بشار اسد در شهر حلب هستند.

 

مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، می‌گوید در جریان درگیری‌های روز جمعه ۱۲۰ نفر از هر دو طرف کشته شدند.

 

در این چند روز بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم حلب از این شهر گریخته‌اند.

 

نیروهای دولت بشار اسد طی چند روز گذشته موفق شده‌اند چندین روستا و شهرک را که در دست مخالفان بود، تصرف کنند. آنها از جمله موفق شدند محاصره دو روستای شیعه‌نشین نبل و زهرا را پس از سه سال بشکنند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …