چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

ایران: اقتصاد همچنان در رکود

اقتصاد ایران همچنان در وضعیت بحرانی بە سر میبرد، نە برجام و نە بستەهای اقتصادی روحانی نتوانستە کوچکترین اثری بر اقتصاد ایران بگذارد.

بر اساس “گزارش بانک مرکزی رژیم اسلامی” در سه ماهه اول امسال میزان صادرات نفت (نفت خام و خالص صادرات فرآورده‌های نفتی) با ۰.۴ درصد کاهش به یک میلیون و ۴۲۲ هزار بشکه در روز رسیده است.

 

در بخش دیگری از تازه‌ترین گزارش “بانک مرکزی” به جواز تاسیس واحدهای صنعتی اشاره و اعلام شده است که میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی در فصل بهار امسال به ۱۹۸ هزار میلیارد ریال رسیده است که از کاهش ۲۳.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد و همچنین ساخت و ساز هم کاهش چشمگیری نسبت بە سال گذشتە دارد.

 

همچنین جواز تاسیس واحدهای صنعتی در این مدت با کاهش ۶.۴ درصدی به ۳ هزار و ۲۲۵ فقره رسیده است. در همین حال در سه ماهه اول امسال تعداد پروانه های ساختمانی ساخته شده در مناطق شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۸ درصد کاهش یافته و به ۲۷۰ هزار فقره بالغ شده است.

 

با همە این تفاصیل دولت روحانی کە با شعار و سازش با گروە 5+1 و برجام و بستەهای اقتصادیش تا بحال نتوانستە کوچکترین تاثیری بر اقتصاد ایران بگذارد و  اقتصاد ایران روز بە روز خراپتر و چهرە بازار ایران هر روز چینی تر میشود و کالاهای چینی تمام بازار ایران را در برگرفتە، در حالی کە این کالاها از استانداردهای بین المللی رخوردار نیستند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …