سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

یک زن مسن ایرانی در مالزی به اعدام محکوم شد

دو خواهر ایرانی به اتهام همکاری با باندهای مواد مخدر در دادگاهی در مالزی محاکمه شده و یکی از آن‌ها به اعدام محکوم شد. این دو خواهر سه سال پیش به اتهام حمل بیش از دو کیلو مواد مخدر در مالزی بازداشت شده بودند.
برناما، خبرگزاری رسمی مالزی می‌نویسد، دادگاه عالی پس از آنکه متهم نتوانست از خود دفاع کند حکم اعدام او را صادر کرد. او متهم شده که این مواد را از عراق به کوالالامپور حمل کرده است.
صدور حکم اعدام علیه‌ این زن میانسال ایرانی در حالی است که‌ اینک بیش از ۲۲۷ ایرانی در زندان‌های مالزی به‌سر می‌برند و ده‌ها تن از ‌آنان نیز حکم اعدام گرفته‌اند.
بر اساس قانون مالزی حمل بیش از ۵ گرم مواد مخدر در مالزی حکم اعدام دارد، حمل مقادیر کم‌تر از آن نیز زندان‌های طولانی‌‌مدت در پی دارد، همچنین شرایط نگهداری زندانیان در مالزی نیز نا‌مناسب است. وزیر گردشگری مالزی دو سال پیش اعلام کرد، ایرانیانی که با قصد مواد مخدر به این کشور سفر کنند، در قفس نگهداری خواهند شد.
گفتنی است قاچاق مواد مخدر، به ویژه مخدرهای صنعتی از ایران به کشورهای شرق آسیا چنان ابعادی یافته که برخی از این کشورها مانند مالزی از مدتی پیش در قوانین خود در مورد اعطای ویزای توریستی به ایرانیان تجدید نظر کرده‌اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …