چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

احتمال تعطیلی فرودگاه سقز دور از انتظار نیست

رئیس کارگاه ساخت فرودگاه سقز ضمن اظهار نگرانی شدید و هشدار نسبت به احتمال تعطیلی و ادامه رکود حاکم بر ساخت فرودگاه، از مسئولان و دلسوزان درخواست اقدامات اساسی برای به نتیجه رساندن این پروژه اساسی را می نماید.
روند ساخت پروژه فرودگاه سقز که با توجه به ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی در کردستان یکی از نیازهای مبرم این استان است، با وجود وعده های مسئولین به کندی پیش می رود و معلوم نیست سرنوشت آن چه خواهد شد.
عملیات اجرایی پروژه فرودگاه سقز بعنوان دومين فرودگاه استان کردستان که خرید زمین آن سال ٨٤انجام گرفته است و ساخت پروژه از سال ٨٦ استارت خورده است چندین بار با وقفه مواجه شده است و مسئولین از فرماندار سقز گرفته تا نمایندگان مجلس این شهرستان در دو دوره و مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور هربار در اظهار نظری قول مساعد پایان این پروژه را می دهند اما این وعدە و وعیدها تاکنون نتیجە بخش نبودە است.
فرماندار شهرستان سقز در دی ماه سال ١٣٩١ با بیان اینکه تاکنون حدود ٦ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است گفتە بود کە ساخت فرودگاه سقز تاکنون ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
جالب اینجاست که عطاءا… قادری مدیرکل راه و ترابری استان کردستان یک سال قبل از این اظهارات محسن بیگلری نماینده کنونی مردم شهرستانهای سقز و بانه در مجلس هم ازتخصیص 3 میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان اعتبار برای ساخت این فرودگاه در سال جاری خبر داد، اما اینک زمزمەی تعطیلی این فرودگاه بە گوش می رسد.
گفتنی است از جمله مشکلات عمده این طرح کمبود شدید اعتبار، طولانی شدن زمان اجرای پروژه، عدم جابجایی دکل های فشار قوی در محدوده عملیاتی طرح، عدم احداث جاده جایگزین مسیر سقز_ مریوان، برخی ساخت و سازها، عدم تمایل سرمایه گذاران بخش های غیردولتی و خارجی برای سرمایه گذاری در این طرح و … اعلام شده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …