سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

در هر ساعت 18 واقعه طلاق در ایران رخ میدهد

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در شش ماهه اول سال جاری برای نخستین بار پس از چهار سال شاهد رشد مثبت ۱.۳ درصدی ازدواج بوده‌ایم.

“محمد ابراهیم طریقت” در نشست خبری که روز یکشنبه 29 شهریور ماه در سازمان ثبت احوال برگزار شد، افزود: از سال ۹۰ تا ۹۳ به طور متوسط ازدواج رشد منفی ۶.۵ درصدی را داشت.

طریقت درباره آمار طلاق در شش ماهه اخیر نیز اظهارکرد: در این مدت ۷۹ هزار و ۸۰۶ واقعه طلاق روی داده است که هر شبانه روز۴۳۶ مورد و هر ساعت ۱۸ واقعه طلاق به ثبت رسیده است. ۱۴ درصد از طلاق‌ها در سال اول و ۴۸ درصد از طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد و به طور متوسط از هر ۴.۴ ازدواج یک مورد به طلاق می‌انجامد. به طور متوسط افراد طلاق گرفته ۸.۱ سال باهم زندگی مشترک داشته‌اند و کل طلاق‌ها ۸.۷ درصد افزایش داشته است. میانگین سن طلاق مردان ۳۵ سال و زنان ۳۰ سال بوده است.

طریقت با اشاره به آمار وفات در ۶ ماهه نخست سال جاری گفت: در شش ماهه سال جاری ۱۸۰ هزار و ۵۱۴ فوت ثبت شده است که این آمار به طور متوسط در هر شبانه روز ۹۸۶ فوت و در هر ساعت ۴۱ فوت بوده است.

بنا به آمارهای دفتر آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال در ایران در سال 1390 خورشیدی از هر هزار نفر در ایران 9 تن از همسران خود جدا شده اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …