از کشته شدن یک کولبر دیگر تا بازفروش وسائل ضبط شده کاسبکاران

عصر روز شنبه 28 شهریور ماه 1394 خورشیدی, از طرف نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی یک شهروند کُرد در مرز باشماغ در شهر مریوان مورد اثابت گلوله قرار گرفته و جانش را از دست داد.

منابع خبری در هویت این کاسبکار را “اسماعیل” فرزند علی 20 ساله و اهل روستای “اسکول” اعلام کرده و گفته می شود اسماعیل چوپان بوده و به اتهام “نقض حریم ممنوعه” از طرف نیروهای جمهوری اسلامی مورد هدف قرار گرفته است.

همچنین طی خبر دیگری آمده است, سپاه پاسداران در شهر مهاباد وسائل ضبط شده کاسبکاران را در شهرهای کُردستان بازفروش می کنند.

گفته می شود, “دلاور رنجبرزاده” فرمانده سپاه پاسداران در شهر مهاباد با همکاری عوامل دیگر سپاه, بار تاناکورا و مشروب و کالاهای که توسط مراکز امنیتی و نظامی در این شهر از کاسبکاران مصادره می شود, با همکاری مسئولین سپاه پاسداران در شهر مهاباد و سردشت و به شیوه مخفی در شهر سردشت بازفروش می کنند.

قابل ذکر است, تعداد کثیری از شهروندان کُرد به دلیل بیکاری و تنها برای امرار معاش به شغل کاذب و پر مخاطره کاسبی در نوارهای مرزی روی می آورند و به همین دلیل روزانه از طرف نیروهای جمهوری اسلامی مورد یورش قرار می گیرند و متحمل خسارات جانی و اقتصادی می شوند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …