سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

ایران پنج تن از رهبران القاعده را آزاد کرد

جمهوری اسلامی ایران پنج مسئول بلندپایه القاعده را از زندان آزاد کرده است که گفته می شود در آینده ای نزدیک خود را به صفوف گروههای افراطی می رسانند.

به گزارش منابع اطلاعاتی آمریکا, جمهوری اسلامی ایران پنج تن از اعضای بلندپایه القاعده را آزاد کرده است که 3 تن از آنها اعضای “شورای رهبری” این گروه می باشند. این حرکت در راستای آزاد کردن یک دیپلمات ایرانی می باشد که پیشتر توسط شاخه القاعده در یمن ربوده شده بود.

به گزارش خبرگزاری حکومتی سکای نیوز, آزاد کردن این گروه در حالی می باشد که اتلاف علیه داعش به رهبری آمریکا, در حملات هوایی خود تعدادی از رهبران القعده شاخه سوریه را کشتند که در پی تعرض به منافع غرب بوند.

یکی از کشته شدگان در حمله اتلاف فردی به نام “محسن الفضلی” بوده است که پیشتر از یکی از زندانهای ایران آزاد شده بود.

منابع اطلاعاتی آمریکا می گویند: حکومت شیعه ایران در تئوری دشمن القاعده سنی هستند, اما در واقع روابطی نیز با هم دارند برای از بین نبردن یکدیگر. به گفته این منبع, این اتلاف به منظور یورش به دشمن مشترک آنها می باشد.

گزارش اسکای نیوز می افزاید: یکی از آزاد شدگان, فردی به نام “ابوخیر المصری” می باشد که مسئول امور خارجه القاعده می باشد و به عنوان یکی از معاونین اسامه بن لادن محسوب می شود. “سیف العادل” یکی دیگر از آزاد شدگان است که به عنوان شخص سوم القاعده از او یاد می شود.

این گزارش می افزاید: آزاد کردن این رهبران القاعده “خطر بزرگی” برای امنیت جهان قلمداد می شود.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …