پێنج شه‌ممه‌ 18 نیسان 2024

اعزام هوشنگ رضایی زندانی سیاسی محکوم به اعدام به دادگاه

«هوشنگ رضایی» زندانی سیاسی محکوم به اعدام، محبوس در بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج صبح روز جاری یکشنبه ۲۲ شهریورماه به دادگاه اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «هوشنگ رضایی» اهل نهاوند، در ۲۹ خرداد ماه ۱٣٨۹ از سوی نیروهای وزارت اطلاعات درتهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
این زندانی سیاسی پس ازتحمل شکنجه های جسمی و روانی فراوان در اردیبهشت ماه ۱٣۹۱، پس ازنزدیک به یک سال و نیم حبس در بندهای ۲۰۹ و ٣۵۰ زندان اوین، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
«هوشنگ رضایی» پس از محاکمه در یک دادگاه نمایشی و چند دقیقه ای در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست «قاضی مقیسه» به اتهام “محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب مخالف حکومت”(کومه له) به اعدام محکوم شد و این حکم به صورت شفاهی در «زندان رجایی شهر کرج» به وی ابلاغ شد.
این زندانی سیاسی در سال‌‌های گذشته از ملاقات حضوری و دسترسی به وکیل جهت پیگیری پرونده خود محروم بوده و پدر و مادر این زندانی نیز به دلیل کهولت سن و زندگی در شهرستان، قادر به ملاقات هفتگی با وی نیستند.
«هوشنگ رضایی» از ناحیه دهان و دندان دچار ناراحتی است اما مسوولین بهداری در «زندان اوین» با گذشت چند سال از بازداشت وی، از درمان این زندانی سیاسی خودداری کردەاند.
این زندانی سیاسی محکوم به اعدام پیش تر هنگامی که در بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر نگهداری می شد به همبندان خود گفته بود “مقامات امنیتی با تشکیل پرونده و انتساب اتهامات واهی به وی، تحت شکنجه و فشارهای شدید روحی و جسمی وی را وادار به پذیرش این اتهامات کرده اند”.
«سعید رضایی» پسر عموی این زندانی سیاسی نیز پیش تر به اتهام مخفی کردن «هوشنگ رضایی» بازداشت و به یکسال حبس محکوم شده بود.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …