سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

ایران و روسیه صدها تن سرباز به خاک سوریه اعزام کرده اند

یک مقام اطلاعاتی اسرائیلی روز گذشته اعلام کرد، به فرمان قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، صدها سرباز ایرانی طی چند روز گذشته به سوریه اعزام شده اند.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت احرونوت» در گزارشی به نقل از این منبع اطلاعاتی در دولت عبری نوشته «به نظر می‌رسد این اقدام پس از هماهنگی با ولادمیر بوتین، رئیس‌جمهوری روسیه» صورت گرفته است.

به گفته این منبع که نخواسته نامش فاش شود، روسیه اخیرا با همکاری ایران تجهیزات و مشاوران نظامی در سوریه مستقر کرده است. وی این اقدام را گامی بی‌سابقه برای حمایت از بشار اسد رئیس‌جمهوری در حال سقوط سوریه توصیف کرد.

این مقام اسرائیلی در ادامه افزوده:« تصمیم به افزایش دخالت نظامی ایران، ناشی از بحرانی است که بشار اسد با آن روبرو است، که در پی ملاقات سلیمانی و پوتین به منظور همکاری میان دو کشور، اتخاذ شده است.»

این مقام اسرائیلی تاکید کرد که کشورش هرگز نسبت به فعالیت نظامی روسیه در سوریه نگران نیست زیرا این فعالیت «علیه اسرائیل نیست».

وی در ادامه افزود:« ما در حال گفت‌وگو با روس‌ها هستیم و دیگر در شرایط جنگ سرد نیستیم، کانال‌ها میان ما و آنها باز هستند.»

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به نوبه خود گفته است که هواپیماهای نظامی روسیه در پرواز به سوریه، تجهیزات نظامی و کمک‌های بشردوستانه حمل می‌کند، او اشاره کرد که افراد و کارشناسان روس ده‌ها سال است که برای انجام خدمات مشاوره‌ای در زمینه اسلحه و آموزش نظامی در سوریه حضور دارند.

لاوروف در همین حال تاکید کرد که چه بسا روسیه در صورت ضرورت، دست به اقدامات بیشتری در سوریه بزند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …